Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elinchrom flitsset of Bowens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Elinchrom flitsset of Bowens

Hallo allemaal,

Ik wil binnekort een studioflitsset aanschaffen.
    Eerst dacht ik aan de bowens 500
    Zie de link

Maar de verkoper wil mij overtuigen dat ik beter voor de elinchrom 400 set kan gaan.
    Zie de link

Dit zijn mijn punten waarvoor ik de set wil gebruiken of waar hij aan moet voldoen.

1) hij moet voldoende licht geven voor een heel persoon in de lengte en voor een gezin op de foto
    2) ik zal de set met name gebruiken in een ruimte van lxbxh = 6 x 5 x 2,5
    3) De set moet makkelijk op en af te bouwen zijn. Dit omdat ik de set opbouw in de woonkamer en op zolder op ga slaan als ik deze niet gebruik.
    4) De set moet duurzaam en stevig zijn.

Verder heb ik nog zeer weinig ervaring met studiofotografie. Technisch het ik er nog niet zo veel verstand van helaas.

Misschien heeft er iemand tips of ik daadwerkelijk beter voor de elinchrom kan gaan zoals de verkoper zegt.
    En misschien leest iemand in de specificaties nog bijzondere verschillen waar ik over heen lees omdat ik nog geen ervaring heb.

Alvast bedankt!

Vincent
    Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

Re: Elinchrom flitsset of Bowens

Ipv. een groot bedrag aan Elinchrom uit te geven, vraag de prijs van hun zustermerk: Visatec.
    400 ws is MEER dan voldoende voor een kleine studio.

DPaul.
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

Comment

Mss HIER eens raad vragen.
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Bedankt voor jullie reactie.
        @macroshopper: Ik ken dat merk niet, dus ik weet ook niet of dat goed is. Bovendien sta ik ingeschreven bij de kamer van koophandel en kan wel de BTW aftrekken en de kosten afschrijven. Dus dat valt wel weer mee.

Comment

Hoi Vin1,

Ik heb beide merken gebruikt in een studio die ik huur en ik huur enkele malen per jaar een set voor op locatie.

Beide merken zijn stevig en duurzaam.
          De accessoires van Bowens zijn heel uitgebreid en beterkoop dan elinchrom.
          Persoonlijk vind ik de plu’s van Bowens steviger dan de Elinchroms. Maar de zilveren Elinchroms zijn de beste op de markt inzake verdeling van het licht.

Elinchrom bouwt sneller op en herladen veeeeeel veeeeeeeeel sneller dan de Bowens.
          De herlaadtijd is voor mij van zeer groot belang, en daarom verkies ik Elinchrom boven Bowens.

Ik heb geen ervaring met de softboxen van Elinchrom, want ik gebuik Chimera.
          I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

Comment

bedankt voor de tip macroshopper

Oorspronkelijk geplaatst door Vin1 Bekijk bericht
            Bedankt voor jullie reactie.
            @macroshopper: Ik ken dat merk niet, dus ik weet ook niet of dat goed is. Bovendien sta ik ingeschreven bij de kamer van koophandel en kan wel de BTW aftrekken en de kosten afschrijven. Dus dat valt wel weer mee.
            Jinbei heeft hetzelfde binnenwerk als ofwel Elinchrom of Bowens als ik me niet vergis. Misschien iets minder instelmogelijkheden maar wel een degelijke set om mee te starten.

1700 € is (mijns inziens) veel geld om iets uit te proberen... Als je niet te ver woont, mag je van mij altijd wel eens komen kijken hoor

De sets van Elinchrom en Bowens ken ik niet...
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

Comment

Ik woon zelf In Nederland, tussen Leiden en Amsterdam.

Comment

ik heb deze keuze ook gehad begin dit jaar en ben uiteindelijk voor een set Elinchrom BX RI's gegaan
                ( http://www.fotosg.nl/product_info.ph...oducts_id=6503 )

- alle elinchrom's zijn digitaal instelbaar (bowens werkt met zo'n draaiknop wat ik raar vind)
                - de BX RI set word standaard al met een draadloze set geleverd waarmee je ook je flitskracht op afstand kan bijregelen
                - ze hebben een temperatuurgestuurde ventilator (een RX kop bv staat constant te waaien). alleen als je die constant boven de 4 gaat gebruiken gaat ie waaien
                - flitsduur is sneller, dus beter voor action-freezing
                - mn maat had al D-lite4's (maar dat telt niet voor jouw)
                Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Bedankt voor je bericht.
                  Ben je wel tevreden over Elinchrom?

Comment

dr bestaat een icoon voor hier :
                    ik kan me niets indenken wat ik nodig zou kunnen hebben en niet kan ...

het enige wat in de toekomst MISSCHIEN handig zou zijn is een batterij-aansluiting,maar dan had ik maar RX'en + RX Batt's moeten kopen he (en die vind ik belachelijk duur, dan koop ik wel een generator)

echt een set
                    Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Bedankt voor je reactie.

Ik las alleen dat de FX niet heel geschikt is om akties (bijv spingen van het model) goed te bevriezen.
                      Dat de RX hier goed geschik voor is. Bovendien heb je dan 600 watt waarmee je grotere vlakken kan verlichten. Dus ook grotere groepen mensen.

Aangezien ik het wel prof. wil gaan gebruiken twijfel ik wat ik moet doen, of de FX400 of gelijk wat meer uitgeven zodat ik helemaal klaar ben met de RX600

Comment

Working...
                      X