Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tas voor body + 300mm + extras

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tas voor body + 300mm + extras

ik ben op zoek naar een tas waar je het volgende in kwijt kan :

- 1D2 body
    - 28-75 2.8
    - lange tele (à la 300 - 400mm primes)
    - zoveel mogelijk extras (geheugen, batterij, ...)

welke kunnen jullie aanraden?
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Re: Tas voor body + 300mm + extras

Ik heb een Computrekker van Lowepro en ben daar heel tevreden van. Mijn MB Pro past net in het achterste vak, wat heel handig is voor fotoshoots. Verder is de waterbestendigheid ook een pluspunt. Een nadeel is dat hij nogal belastend kan zijn voor de rug als hij vol zit (denk dan aan meer dan 8kg ofzo), doordat de heupriem niet genoeg ondersteunt. Als ik van plan ben om er lang mee rond te wandelen, dan gaat er wel wat materiaal uit. Kijk ook eens op www.cambags.com. Daar kan je heel wat goeie reviews en foto's van cameratassen vinden. Succes

Comment

laptop is voor mij geen vereiste.
      is daar een versie van zonder laptopcompartiment?

bedankt voor de link! ga ik zeker bekijken!
      Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
        laptop is voor mij geen vereiste.
        is daar een versie van zonder laptopcompartiment?
        Ja, de Mini Trekker AW geloof ik.
        Dat laptopvak was bij mij oorspronkelijk ook niet nodig, maar toen ik hem gekocht heb, werkt ik nog als student bij AS Adventure, waardoor hij voor mij goedkoper was dan de Mini Trekker dankzij mijn korting. Het is wel een handig vak voor grotere stukken, bvb reflectiescherm, map met modelreleases, wat A4-bladen met een routebeschrijving,... . Soms prop ik er ook een verlengkabel in, maar dat zit niet zo comfortabel

Comment

Hoi Hans,

Je kan best een beetje "op de groei" kopen, die fotogear heeft de neiging altijd maar uit te breiden .
          De keuze die ik heb gemaakt was tussen de Tenba Shootout Backpacks en de Lowepro's.
          Voor jou zou de Lowepro Nature Trekker AW2 in aanmerking komen denk ik.
          (Voor mezelf was die net wat te klein om body met 500mm erop goed in kwijt te kunnen).
          In elk geval: ramasseer al uw spullen en rij eens tot in Geel bij Studio 73 of tot in Turnhout bij Konijn. Op beide plaatsen hebben ze een grote stock en kan je naar hartelust rugzakken uitproberen. En niet vergeten om die daarna op de rug te hangen want er is ook een groot verschil in draagcomfort. Als je uren gaat trekken met 15 kg op de rug is dat erg belangrijk.

Grtz,
          Dany

Comment

hey Dany,

thanks een 500mm zit er niet meteen aan te komen tenzij ik de lotto win (maar dan kan er ook een nieuwe rugzak vanaf).
            Wat opzoekwerk had me ook al bij die Nature Trekker AW2 gebracht. Denk dat ik eens een verplaatsing waag ja
            Nieuwe site

Comment

Alles hangt een beetje af van welke teleprimes het zijn hé, F4 of 2.8 versies ?

Deze : http://www.fotokonijnenberg.be/produ..._aw_black.html en http://www.fotokonijnenberg.be/produ..._aw_black.html

Gebruik ik momenteel en ben daar zeer tevreden van, stevig, met regenkap en comfortabel te dragen.

In de eerste kan ik zonder probleem m’n 1D+300F2.8 kwijt met nog een extra body en een doorsnee lens of 2 , in de tweede kan ik m’n 500F4 ( zonder de body gemonteerd echter ) met een 1D body, 5D body, breedhoeklens en extenders kwijt maar dan zit ie ook vol. Ik heb bewust voor deze gekozen omdat je daar op vliegreizen geen probleem mee hebt qua afmetingen.
              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

het is de f/4 versie... ik laat liefst de lens op de cam zitten... dat zal wel lukken met beide rugzakken die jij voorstelt Ryan?

die eerste heb ik nog niet zo lang geleden verkocht
                Nieuwe site

Comment

Think Tank Acceration V2.0

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
                    die zien er ook verdomd interessant uit

daar zie je niet direct aan dat het een fotorugzak is vind ik.
                    Nieuwe site

Comment

die zien er ook verdomd interessant uit

daar zie je niet direct aan dat het een fotorugzak is vind ik.
                      Think tank is niet goedkoop, maar dat is je materiaal ook niet!
                      De kwaliteit is erg hoog.

Als je de verschillende tassen zelf wil zien, kan je altijd eens naar kamera-express rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
                        Think tank is niet goedkoop, maar dat is je materiaal ook niet!
                        De kwaliteit is erg hoog.

Als je de verschillende tassen zelf wil zien, kan je altijd eens naar kamera-express rijden.
                        Ik heb de think thank airport, fantastische tas, en deze heeft de exact maximale toegelaten afmetingen.
                        Bij normale vliegtuigmaatschappijen dus no problem, een ryan air doet wel lastig maar laat je uiteindelijk toch door met die grote tas omdat het een discussion point is.

Wel één probleemke als je zo van die tassen hebt met de maximale toegelaten afmetingen, dus kunnen meestal niet in de diepte in die koffers boven de zetels in de vliegtuigen. (niet in kleine en ook niet in de grote vliegers) Bijgevolg moet ze zo wat zijdelings liggen, en kan je maar beter zo vroeg mogelijk gaan neerzitten en je boel erin proppen. Je krijgt bijgevolg wel bijna altijd mensen die beginnen te zagen "dat is nu toch geen handbagage meer é zeg..." ;-)
                        Imagination is more important than knowledge...
                        http://www.kiekje.be

Comment

Wat is van belang bij aanschaf van een tas. Dat kan voor iedereen anders zijn. Een lijstje van zaken om op te letten:

Alles moet er in passen. Is er ruimte voor een regenjas, flesje drinken, boek, computer, etc.
                          Je moet er op kunnen staan, want dan kun je bij manifestaties over anderen heen fotograferen.
                          Is de tas anti statisch?
                          De tas moet regendicht, of waterdicht zijn?
                          De tas moet niet opvallend zijn. Een camera merk is uit den boze. Mag er niet uitzien als cameratas.
                          Is de tas veilig zijn bij een wandeling, met meer riemen zit de tas vast aan je lijf. Heb je je handen vrij.
                          Heeft de rugzak een draadstalen net tegen diefstal van buitenaf, of een andere beveiliging.
                          Heeft de tas een aparte regenhoes?
                          Kunnen de vakken in de tas versteld worden?
                          Mag de tas mee het vliegtuig in? Elke vliegtuig maatschappij heeft een andere norm.
                          Is de tas shockproof?
                          Wat is het gewicht van de tas?
                          Wil je een heuptas, een schoudertas, een rugzak met een band over één schouder (slingback - snuittas) of een rugzak?
                          Wat kost de tas?

Enkele antwoorden in m'n vakantie tips (met camera) publicatie op m'n website.
                          Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

ik heb bij een kameraad een Lowepro mini trekker getest en deze voldoet prima

hij gebruikt die niet meer dus mag die voor een prijsje overnemen
                            Nieuwe site

Comment

ik heb bij een kameraad een Lowepro mini trekker getest en deze voldoet prima

hij gebruikt die niet meer dus mag die voor een prijsje overnemen
                              Dat mag je zeker ;-)

Comment

Working...
                              X