Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over twee schermcallibrators, wie kan mij helpen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vraagje over twee schermcallibrators, wie kan mij helpen?

Ik ben van plan een schermcallibrator te kopen om mijn foto's optimaal te kunnen bewerken. Ik heb op fotokonijnenberg eens gekeken en ik zie de Datacolor Spyder 2 Express staan voor 80 eur. De DataColor Spyder 3 Elite staat 188 eur. Wat is nu het verschil tussen die twee? Is het al de moeite waard om de Spyder 2 Express aan te schaffen of werkt de duurdere DataColor Spyder 3 Elite veel nauwkeuriger? Of raden jullie nog een ander model aan?

Alvast bedankt!
    Jochenvde Photography
    Flickr

Re: Vraagje over twee schermcallibrators, wie kan mij helpen?

Ik heb gisteren de Spyder3 Pro gekocht (135€) bij Konijn, maar hij zit nog in de verpakking. Wél heb ik m'n scherm eens gekalibreerd met een (geleende) Spyder2 om te weten wat het effect was, en ik zag een merkbaar verschil. Ook de afdrukken waren kleurgetrouw, en daar gaat het toch om?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
      Ook de afdrukken waren kleurgetrouw, en daar gaat het toch om?
      Yep, dus je kan met die spyder 2 je printer ook profileren?
      Jochenvde Photography
      Flickr

Comment

Ik heb m'n foto's bij wijze van test laten afdrukken bij de fotograaf (Bartok), niet zelf geprint dus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jochenvde Bekijk bericht
          Yep, dus je kan met die spyder 2 je printer ook profileren?
          Met de Spyder II Express in ieder geval niet....

Hier kun je bekijken welke Spyder versie voor jou het meest geschikt is. En op deze pagina kun je een vergelijkingstabel vinden van de verschillende Spyder versies.
          Last edited by MarkEL; 9 maart 2009, 09:58.
          www.indetailfotografie.nl

Comment

om je printer ook te kunnen profileren heb je een pakket nodig dat minimaal 400 euro kost, maar bij de spyders kan je ook "Printfix" kopen, een tool die je toelaat om met een gewone scanner je prints op te meten, en het geeft aanvaardbaar resultaat, maar niet perfect: het is nog altijd mogelijk dat je in een ZW/W een kleurzweem hebt.

voor een echt goed profiel heb je toch vlot 1600 euro materiaal nodig, dus laat ik mijn profielen aanmaken, en callibreer ik gewoon zelf mijn scherm.

de spyder II die voor 80 euro gedumpt wordt is niet slecht, maar is beperkt tot 1 scherm. de spyder3 bestaat in verschillende uitvoeringen (net zoals de spyder2 in verschillende uitvoeringen kwam) Het grootste verschil tussen de 2 en de 3 is de snelheid van hercallibreren die nu merkelik sneller is, en het zou nog beter zijn .. ik vond mijn spyder2 studio anders goed genoeg .. heb nu een spyder3 studio .. is voor mij in de eerste plaats tijdswinst

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
              de spyder II die voor 80 euro gedumpt wordt is niet slecht, maar is beperkt tot 1 scherm....
              Daar is wel een workaround voor, lees deze maar eens door. Hoe handig dat werkt op een Windows machine weet ik niet, maar op een Mac is dat een fluitje van een cent
              www.indetailfotografie.nl

Comment

Als je met Wide-Gamut werkt heb je Sypder 3 nodig!
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Ok, bedankt voor jullie reacties Ik denk dat ik aan de spyder 2 express al voldoende zal hebben.
                  Jochenvde Photography
                  Flickr

Comment

Working...
                  X