Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Teleconverter Kenko

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Teleconverter Kenko

Verleden week heb ik via 't net een Teleconverter aangekocht op een engelse site, een Kenko N-AFD 2x Teleplus MC7 voor op mijn D200.

Vandaag is hij toegekomen, maar hij stelt van geen kanten scherp.... Hij blijft maar zoeken en zoeken, maar nix...

Ik heb deze converter getest met 3 lenzen:
    - 18-70 mm 1:3.5-4.5GED van Nikon
    - 55-200mm 1:4-5.6GED van NIkon
    - 75-300mm 1:4-5.6DL van Sigma

Zijn er bepaalde instellingen die moeten gebeuren op de D200??
    Nikon D200 - Nikon 50mm 1.8 - Nikon 18-70mm 3-5.6 - Nikon 55-200mm 4-5.6 - Sigma 70-200mm 2.8 - SB600

Re: Teleconverter Kenko

je af werkt niet bij een f waarde boven de 5.6,dat word handmatig scherpstellen of licht sterke lenzen kopen.

Comment

probleem met teleconverters is dat die slechts werken op een aantal lenzen. Zelfs met nikon of sigma converters moet je heel goed nagaan of ze passen op je lens en of ze autofocus hebt.
      Op de site kun je eventueel nagaan of je lenzen erop werken.

eventjes googlen :
      The AF-d converters mantain autofocus with AF lenses, but not with AF-S lenses.
      18-70 en 22-200 zijn AF-S lenzen

ik vrees dat het manuele focus wordt
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Misschien is het een idee om hem op een lens te gebruiken die ook geschikt is voor het werken met een 2x converter. Alle lenzen die je noemt zijn daar veel te weinig lichtsterk voor. Als je de vraag hier op het forum gesteld had alvorens te bestellen zou je van alle kanten gewaarschuwd zijn. Je levert met een 2x converter namelijk TWEE stops in, dus 5.6 wordt 11. Daarmee kun je autofocus echt vergeten, ook al zou de extender met AFS lenzen werken. Daarnaast lever je ook zoveel scherpte in dat je alleen maar een teleurstelling kunt verwachten.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Khad inderdaad hier beter iedereen zijn deskundige mening gevraagd...

Dus ik kan deze converter enkel gebruiken met een lichtsterke lens met een F waarde vab 2.8...
          Nikon D200 - Nikon 50mm 1.8 - Nikon 18-70mm 3-5.6 - Nikon 55-200mm 4-5.6 - Sigma 70-200mm 2.8 - SB600

Comment

Je kunt manueel scherp stellen maar al te scherp zal het niet worden.
            Lenzen waar zoiets best mooi mee werkt: Nikon 2.8 180mm afd, Nikon AFD 2.8 105mm micro.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joris Bertels Bekijk bericht
              Verleden week heb ik via 't net een Teleconverter aangekocht op een engelse site, een Kenko N-AFD 2x Teleplus MC7 voor op mijn D200.

Vandaag is hij toegekomen, maar hij stelt van geen kanten scherp.... Hij blijft maar zoeken en zoeken, maar nix...

Ik heb deze converter getest met 3 lenzen:
              - 18-70 mm 1:3.5-4.5GED van Nikon
              - 55-200mm 1:4-5.6GED van NIkon
              - 75-300mm 1:4-5.6DL van Sigma

Zijn er bepaalde instellingen die moeten gebeuren op de D200??
              als je lens een Nikon DX lens is (vb de Nikon 55-200 AF-S VR DX ), dan kan die niet gebruikt worden met de Nikon (of andere) teleconvertors. Ik informeerde daar voor bij Nikon zelf. Dit was hun antwoord:
              "Het is inderdaad niet mogelijk om het AF-S VR DX 18-105mm f/3.5-5.6G objectief met alle teleconverters van Nikon te gebruiken. Gezien het ontwerp van teleconverters in het algemeen en het ontwerp van DX-objectieven is het echter niet praktisch om hier speciale teleconverters voor te produceren.
              Indien er andere bedrijven zijn die wel teleconverters voor DX-objectieven geproduceerd hebben, dan hebben zij dit buiten ons om gedaan en Nikon heeft dus geen weet van dergelijke teleconverters".

en ook dit:
              "DX-objectieven zijn niet compatibel met teleconverters. Zie ook de informatie in de onderstaande link voor een uitgebreide uitleg.
              https://nikoneurope-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/44657"
              "

als deze uitleg iets voor je betekent

grts

Comment

Working...
              X