Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterygrip D90 Origineel of nevenmerk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Batterygrip D90 Origineel of nevenmerk

Ik ben van plan me binnenkort een batterygrip aan te schaffen voor mijn Nikon D90. Op verschillende site's zie ik nevenmerken zoals Ansmann, Hähnel, ed...

Zelf ben ik nogal geneigd om naar de originele te grijpen, Nikon MB-D80.

Wat is jullie mening hierover?

Ik heb al wat zitten zoeken maar vind er relatief weinig over terug. Ook is de MB-D80 precies niet gemakkelijk ergens op stock te vinden... Vooral aan een redelijke prijs.
    Nikon reflex + heel wat (jammer genoeg veel te weinig gebruikt) Nikon glas + flitsken en statiefken

Re: Batterygrip D90 Origineel of nevenmerk

Ik heb een MB-D10 en een Phottix nep en die werkt prima, maar durf die dus niet op het statief te zetten of met mijn blackrapid te gebruiken. Ook voelt de camera met grip niet aan als één geheel.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Door de jaren heb ik geleerd dat "goedekoop slechte koop is" . Het kost misschien wat meer, doch ik zou toch gaan voor het origineel.
      Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

Buiten het feit dat ook de garantie vervalt zou ik wat de elektronica aangaat alleen origineel Nikon materiaal gebruiken.

mvg
        Antoine

Comment

Persoonlijk zou ik ook origineel kopen.

Natuurlijk jij moet beslissen!
          Ze zullen alle 2 (origineel/niet origineel) wel werken, anders zouden ze niet verkocht worden.
          Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
          Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

De originele MB-D200 van nikon is me niet bevallen. Nu eentje van phottix en bevalt me.
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
              De originele MB-D200 van nikon is me niet bevallen. Nu eentje van phottix en bevalt me.
              bedoel je dat de MB -D200 op je fuji niet bevalt of is het omgekeerde het geval.

mvg
              Antoine

Comment

't Zal vast en zeker origineel worden.

Enig twijfelgeval is nu nog of ik het zou aandurven via HIER te kopen? Ziet er wel deftig uit, maar stel dat het niet aankomt. Scheelt wel nogal wat in prijs.

Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben?
                Nikon reflex + heel wat (jammer genoeg veel te weinig gebruikt) Nikon glas + flitsken en statiefken

Comment

Reken er nog zeker 35euro douanekosten bij

Comment

bedoel je dat de MB -D200 op je fuji niet bevalt of is het omgekeerde het geval.
                    Veel verschil merk ik niet tussen een originele en de phottix. Enkel het af-on knopje is wat zachter.
                    Bij de originele is het batterijklepje afgebroken
                    Bij de kopie van phottix lijkt het beter te zijn.
                    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pieterjanviaene Bekijk bericht
                      Reken er nog zeker 35euro douanekosten bij

Nog niet meegemaakt. Waarom zou ik douanekosten moeten betalen?
                      Ik heb wel ervaring met kopen op Ebay, maar telkens kleine niet al te dure spullen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SeaEagle Bekijk bericht
                        Nog niet meegemaakt. Waarom zou ik douanekosten moeten betalen?
                        Ik heb wel ervaring met kopen op Ebay, maar telkens kleine niet al te dure spullen.
                        Omdat Hong-Kong (nog ) niet in de EU ligt.
                        Dus moet er importtaks op betaald worden.
                        Als je geluk hebt, ontloop je ze.
                        Mvg Tim

Comment

Deze avond nog wat rondgesnuffeld op 't net en vermoedelijk zal het geen aankoop op Ebay worden. 'k Zou nog een statieftas willen aanschaffen ook. Beiden zijn op voorraad bij Topfoto. Misschien da'k nog eens naar daar afzak.

Voor 't prijsverschil ga ik geen risico lopen.

Comment

Hong Kong, Taiwan,... maakt volgens mij nog geen deel uit van Europese Unie. De EU beloofde dit goedkoper te maken maar ik vrees dat dit er niet meer zal inzitten (crisis = protectionisme)

Comment

Working...
                            X