Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaring Giotto statieven?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ervaring Giotto statieven?

Er zijn al talloze topics gestart over statieven, maar na wat twijfelen wil ik het hier toch even kwijt:

Wat zijn jullie ervaringen met statieven van Giotto? Ik dacht eerst een manfrotto te kopen, maar nu ben ik op een mooie combinatie combinatie van Giotto gestoten:
    De MTL9351B + de MH1300 voor een totaal van 221€!!

Dat lijkt mij een mooie prijs, en de kwaliteit lijkt mij goed, maar wie heeft er al ervaring met dergelijke statieven? (Giotto in die prijsklasse) Het lijkt mij op het eerste zicht een waardig alternatief voor de manfrotto 190ProXB + 490RC4, maar er zit 100€ verschil op??? Ik heb gezocht maar vind weinig ervaringen over Giotto statieven, wel massa's over manfrotto.

Mijn uitrusting staat hieronder en ben op zoek naar een statief dat hier goed bij aansluit met goede prijs-kwliteitsverhouding. Ik wileen degelijk statief, dat laag bij de grond kan komen, middenzuil die kan kantelen, en balhoofd met 'frictie-controle'... Budget 200-300€

Liefst geen preek over de waarde van een statief van 1.000€, want dat is als racebanden op een VW polo. Het kan goed zijn dat zo'n statief staat als een rots (tis te hopen), maar dat geld heb ik er niet voor over!

Dus, wat zijn jullie ervaringen over giotto statieven van rond de 250€?

greetz,
    www.fotopie.be
    Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

Re: Ervaring Giotto statieven?

Hallo,

Zelf heb ik een giotto van de 8-reeks (carbon) en ben er zeer tevreden van. Deze is zeer stabiel en gemakkelijk te gebruiken. Tot op heden nog niets aan op te merken.
    Rudi
    Fuji XT-4 en wat glas
    Web: Flickr

Comment

Voor het geval iemand ooit hetzelfde zoekt en op deze post uitkomt :

Ben vandaag het statief gaan testen en heb de Giotto combinatie gekocht! De kop is van goeie kwaliteit, en het statief kan er ook goed mee door!

Het enige zwakke punt is de middenzuil, in de rechte positie geen probleem, maar schuin zetten ga ik niet veel gebruiken... Ik heb wel niet heel veel vergeleken, want de manfrotto die ze mij ter vergelijking aanreikten, was veel zwaarder - Stabieler EN zwaarder...

Als je er makkelijk aan kan raken, lijkt Giotto mij mooie kaliteit voor de prijs te bieden!

greetz,
      www.fotopie.be
      Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

Comment

Ik heb ondertussen ook de MTL9351B aangeschaft in combinatie met het MH1301-652C balhoofd.
        Voor mij was het belangrijk om een verstelbare middenkolom te hebben voor de occasionele macro foto, of om eens van uit een ander perspectief een foto te kunnen nemen.
        Niet veel merken bieden dit voor een betaalbare prijs, vandaar de keuze voor de Giotto.
        Is ook relatief licht (1.8 kg) en voldoende groot.
        De kop lijkt ook goed te zijn, maar ik heb natuurlijk wel Olympus materiaal dat erg weinig weegt.
        Voor de kop wou ik graag een aparte knop voor de panning en indien mogelijk friction control en dat had ik hier bij de Giotto ook weer, voor een betaalbare prijs.
        Alles bijeen 206 euro bij konijnenberg.

Heb ook de 055XB vastgehad en die was idd steviger maar lomper en zwaarder (en geen verstelbare middenkolom).
        De balhoofden van manfrotto vond ik niet zo bijzonder, wil je een aparte panningbase dan moet je al de 488 nemen en die heeft dan nog geen friction control. En ik lees over manfrotto balhoofden ook niet altijd even positieve meningen... vandaar.

Comment

Working...
        X