Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sunbounce

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sunbounce

Hey,
    Ik heb al veel gelezen over die sunbounce reflectiepanelen, maar kan iemand mij het wezenlijke verschil uitleggen tussen die sunbounce en andere reflectie-panelen.
    Zelf heb ik die Lastolite Trigrip 8-in-1.
    De prijs van die Sunbounce panelen is wel stukken duurder. Is het dan enkel de naam die je dan betaalt ?

Re: Sunbounce

.......
    Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 18:39.

Comment

Ze verloren ook minder licht als andere schermen (is mij verteld).

Comment

Je moet echt het verschil kunnen testen om het effect en voordeel van een Sunbouce t.o.v. een 5-in1 of Lastolite te ervaren. Iedereen die mijn Sunbounce test wil er ook ééntje.

Makkelijkste manier is met een 5in1 de zon reflecteren op een grijze muur, je zal zien dat dit een "vlek" is, met de Sunbounce is dit een mooie rechthoek. Een TriGrip is ook deftig materiaal maar om full-body te gaan shooten net iets te beperkend. De lichtverdeling van een Sunbounce is ook mooi vlak zonder "hotspots", waar andere wel last van hebben - zeker als er een beetje wind is en je paneel staat te bewegen.

Duur? Ja een paneel van Sunbounce is duurder dan de meeste alternatieven, je betaald niet enkel de naam hoor. Hun doeken zijn mega-stevig, het frame is vederlicht en je hebt er een mooi garantie op.

Hier staat een video met enkele beelden tijdens een shoot die we een een tijdje geleden gedaan hebben met de Mini.

Dit zijn enkele resultaten, enkel Sunbounce mini als lichtbron:

www.fotofolio.be

Comment

Hey Tom,
          Werk jij ook met de Sunbounce Pro of enkel met de mini ?
          Als je met volwassenen werkt. Is de mini dan ook nog groot genoeg ?
          Voor full body zal je zowiezo zeker wel de pro nodig hebben hè ?

Comment

Tot voor kort gebruikte ik enkel de MINI, nu heb ik een PRO en een MICRO-MINI erbij ..

Een pro is echt wel groot hoor, als er een beetje wind staat ben je weg
            www.fotofolio.be

Comment

Bestaat er in België een winkel waar je deze kunt kopen of ben je min of meer verplicht om deze via de website van Sunbounce aan te schaffen. Kan iemand mij zeggen hoeveel de verzendkosten bedragen naar België.
              melsen.be photography
              http://melsen.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brasco Bekijk bericht
                Bestaat er in België een winkel waar je deze kunt kopen of ben je min of meer verplicht om deze via de website van Sunbounce aan te schaffen. Kan iemand mij zeggen hoeveel de verzendkosten bedragen naar België.
                Bij Calumet.nl kan je alle soorten sunbounce kopen.
                Ze hebben ook een afdeling in Antwerpen.
                Gisteren gebeld, de mini's hebben ze nog , de micro mini is voorlopig niet leverbaar.

Als je alleen bent kan ik me voorstellen dat je beter af bent met de micro mini.
                De mini is al een pak groter.

@Tom, Jij hebt natuurlijk het geluk altijd zo een perfecte assistente mee te hebben op locatie hé. Ik heb jullie aan het werk gezien met de mini. Mijn vrouwke zit dat helaas niet zitten
                Dus ga ik noodgedwongen voor de micro mini.
                Ik moet er zeker ook ene hebben.

Peter.
                CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

super, dan ga ik daar men licht eens opsteken
                  melsen.be photography
                  http://melsen.be

Comment

Ik heb 2 pro's en een swatter...

Ga effe kijken op de site van sunbounce en zoek eens naar hun filmpje met uitleg..
                    Eens je er mee gewerkt heb zal je zien dat het niet "just an advert" is..

Het grootste verschil is het materiaal waarvan de doek gemaakt is.. ontworpen door een fotograaf voor fotografen en de kwaliteit en het verschil is echt merkbaar.

Zoals fotofolio al zei het kader is echt super licht en stevig... als je aan zee bent en je hebt effe pauze kan je hem zelfs als kite gebruiken

Alsook de sunswatter kwaliteit is echt super en super handig bij fel zonlicht..

Kleine meerprijs maar zeker waard.. en je hebt garantie.. en de schermen zijn perfect afwasbaar..

Als je je lasto of 5in1 eens wil vgln.. let me know ;-)
                    poof

Comment

ps. calumet kan nogal duur uitvallen...
                      Je hebt een betere kans in brussel bij studio tecnic.. zij zijn invoerder in Belgie..
                      poof

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
                        @Tom, Jij hebt natuurlijk het geluk altijd zo een perfecte assistente mee te hebben op locatie hé. Ik heb jullie aan het werk gezien met de mini. Mijn vrouwke zit dat helaas niet zitten
                        Dus ga ik noodgedwongen voor de micro mini.
                        Ik moet er zeker ook ene hebben.

Peter.
                        De bijhorende statiefjes kopen he
                        poof

Comment

Gisteren stom toevallig ook een pro gehaald. Die toch wel groot hoor. Maar voor modellen van 178 dan wel weer lekker. Wil 'm snel eens gaan testen. Dus kom maar op met die lente
                          Canon EOS 7D mark II & EOS 40D | 50mm f1.8 | 24-70mm f2.8 | 70-200mm f4 | 300mm f4 | 1.4xII

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door simonisme Bekijk bericht
                            ps. calumet kan nogal duur uitvallen...
                            Je hebt een betere kans in brussel bij studio tecnic.. zij zijn invoerder in Belgie..
                            Ik zie er wel geen prijzen bijstaan
                            Of kijk ik niet goed?
                            CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door simonisme Bekijk bericht
                              De bijhorende statiefjes kopen he
                              Goed voor binnen
                              Maar zondagmiddag op strand mocht ik zeker beroep doen op 2 knappe assistentes om de statiefjes vast te houden

Tja, wie gaat er nu foto's gaan trekken met 5 beaufort.

Comment

Working...
                              X