Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

battery grip nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• battery grip nikon

Hey,

Ik ben op zoek naar een battery grip voor de nikon D40.
    Op fotokonijnenberg vond ik er zo eentje maar die was zonder ontspanknop.

Bestaat er een battery grip met ontspanknop voor de D40?

mercie! x
    I freeze beauty

Re: battery grip nikon

ik denk dat deze nie bestaan voor een d40.
    nikon stuff

Comment

Hallo,

Ik heb hier ook al naar gezocht en vond een battery grip in een ebay winkel.

Inlichtingen op deze link http://cgi.benl.ebay.be/Battery-pack...4.c0.m14.l1262

Greets,

Flappy

Comment

een D40 is niet bedoeld om met grip te gebruiken, daarom dat er ook geen contacvten zijn om de afdrukknop/diafragma/sluitertijdknop info door te geven. 3rth party grips die dit wel aanbieden gebruiken de IR afstandsbedieningsfunctie om dit door te geven. Deze verbinding is dus gevoelig voor storing. Ook als de knopjes goed werken, dan is de verhouding van de grip tov de afmeting van de body van een D40 voor de meeste handen niet echt prettig. Op een D2X/D3 (een veel grotere body) bv. is de grip ingebouwd, dat is kleiner dan een D200/D300 (medium body) met grip en is altijd prettig in de hand. Op een D200/D300 is een grip reeds een twijfelgeval omwille van de verhouding van een te dikke grip tov een kleinere body die niet altijd even prettig in de hand ligt. Op een D40 (nog kleinere body) is deze verhouding nog minder ergonomisch. Een grip op een D40 doet me denken aan iemand die een Alfa145 koopt, en er dan een ferrari stuur op zet. Versta me niet verkeerd: ik heb niets tegen een D40, de kleinheid van die body vind ik in bepaalde gevallen zelf een voordeel. Een grip op een D40 vind ik dan weer onzinnig

Comment

Working...
        X