Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke fotoprinter?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke fotoprinter?

Ik wil graag een fotoprinter aanschaffen, zodat ik zelf thuis gewoon mijn foto's uit kan printen. Nou kan ik ongeveer tot 120 euro besteden, en ik zag de (draagbare) printers van canon (selphy) en sony (dpp-fp70) die lijken mij wel goed. Maar die niet draagbare van canon (pixma) zijn wel goedkoper. Wat kan ik het beste kiezen? Het is eigenlijk alleen voor foto's.

Groet Thijs
    Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
    Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
    Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

Re: Welke fotoprinter?

Oorspronkelijk geplaatst door wildlifephoto Bekijk bericht
    Ik wil graag een fotoprinter aanschaffen, zodat ik zelf thuis gewoon mijn foto's uit kan printen. Nou kan ik ongeveer tot 120 euro besteden, en ik zag de (draagbare) printers van canon (selphy) en sony (dpp-fp70) die lijken mij wel goed. Maar die niet draagbare van canon (pixma) zijn wel goedkoper. Wat kan ik het beste kiezen? Het is eigenlijk alleen voor foto's.

Groet Thijs
    Een printer kost geen geld,de inkt is duurder dan goud !!!!!
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

zelf werk ik met een Selphy 740.
      kostprijs per print vallen goed mee, maar ik worstel nog steeds om de prints naar behoren te krijgen.
      Prints zijn te donker en zijn niet te verbeteren met de instellingen van Canon zelf.

Wie hier raad weet, ik hoor het graag.

T.
      My flickr space

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door den tommie Bekijk bericht
        kostprijs per print vallen goed mee, maar ik worstel nog steeds om de prints naar behoren te krijgen.
        Prints zijn te donker en zijn niet te verbeteren met de instellingen van Canon zelf.

T.
        laat een kleurprofiel maken voor je printer bij

Dit profiel kan je dan ook gebruiken om een softproof te maken op je scherm.
        Je moet dan wel een gecalibreerd scherm hebben.
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

Comment

T.
          Noodoplossing?
          Flickr

Comment

Tot welk formaat gaan die selphy's en sony ? En kan je er ook gewooon een usb stick indoen?
            Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
            Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
            Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

Comment

Zo'n Selphy kan alleen kleine foto's printen. Maar neemt dan ook veel minder plaats in op je bureau. Je plaatst er typische een pack in die tegelijk papier en inkt bevat. Ik dacht dat de typische kost voor een 10x15 print dan op zo'n 30 cent per foto komt.
              Het kan lager als je een beetje uitkijkt waar je de packs koopt.
              De print kwaliteit is enorm goed.

Neem je bv een PIXMA 4500 dan kan je ook normale prints aan (vb een webpagina). Of kan je ook fotoprints tot A4 maken. Voor een 10x15 foto moet je ook rekenen met ongeveer 30 cent per foto. Hier hangt het vooral af van het gebruikte papier.
              Ik dacht dat de print kwaliteit iets lager is tegenover een Selphy.
              Hier moet je wel originele inkt en papier gebruiken om foto's te krijgen die langer houdbaar zijn. Bij sommige goedkopere papiersoorten en namaak inkt kan je problemen krijgen.

Stuur je foto's op naar een labo dan kan je gemakkelijk aan 12 cent per foto geraken. Afhankelijk van het aantal dat je afdrukt. 1 foto laten drukken en opsturen kost uiteraard meer dan 30 cent. Maar de kwaliteit is meestal wel lager dan van een zelf geprinte foto.
              Tot sluitertijd, Dirk

Comment

De typische fotoprinter zoals die selphy drukt af op 10 op 15cm.

De vraag is vooral, wil je deze stand alone gebruiken (zonder pc) of gekoppeld aan de pc. En hoe groot wil je gaan afprinten.
                Ik hen zelf ook een canon pixma ip4200 printer. Hiermee kan je zowel printen via toestel aan usb poort en ook via pc.

Goede fotoprinter voor ongeveer 100 euro, en de prijs van inkt valt ook mee.
                Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

als je ergens nog een epson R800 op de kop kan tikken; ik vond de printkwaliteit SUPER, de enige reden van upgrade nr een R2880 is de Z/W-printresults
                  Photography helps people to see
                  -Berenice Abbott-
                  BD1050BE

Comment

T.
                    Ik heb hetzelfde probleem met de CP720, te donker en vaak te groen. Het probleem is echter dat je het nagenoeg niet kan voorspellen welke foto hij gaat fout afdrukken...
                    Check out our travel experiences in the British Columbia, Canada. http://pmcanada.wordpress.com

Comment

Thijs, ik heb een pixma i 4500, inkt van pelikaan (de helft van de prijs van Canon) en papier van de Lidl voor 12 cent per vel A4 (hoogglans). na een beetje experimenteren met de kleurinstelling heb ik nagenoeg perfecte prints voor een fractie van de prijs van de oririginele Canon materialen.
                      Alleen een professionele print via een centrale doet misschien nog beter maar kost dan ook een pak meer en je kunt er niet even een stuk of 3 - 4 laten maken om te zien wat de beste instelling is.
                      Natuurlijk niet te vergelijken met een printer van 1.000€ en bijpassend papier, maar meer dan goed genoeg voor mijn hobby (en krijg ook veel "wow" reacties van anderen)

succes,

Bert
                      Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                      www.bertofotografie.be

Comment

Misschien een tip maar vroeger kon je een foto bestellen bij Canon en die laten afdrukken met een printer naar keuze om zo de kwaliteit te beoordelen. Ik weet niet of dit nu nog bestaat maar miscshien de site van canon eens checken.
                        Check out our travel experiences in the British Columbia, Canada. http://pmcanada.wordpress.com

Comment

Het kan nog:
                          http://www.yourprint.canon-europe.com/print_image/
                          Tot sluitertijd, Dirk

Comment

ik hoop dat die manier niet al te betrouwbaar is, dirk.
                            ik liet eens een zwrt-wit afdruk maken van een beeld van me
                            op zo'n ip4500 (denk ik) en die kwam als sepia terug ...

mm
                            ∏__|_ ∏__|_
                            "no rules, great shots"
                            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oei, ja je moet ze ook maar geloven hé dat die foto inderdaad op die printer werd afgedrukt.

En dat sommige printers een kleurzweem hebben is gekend. Maar voor Z/W is dat dan eerder groen of purper dacht ik als probleem. Van Z/W naar sepia heb ik nog nooit over gehoord.
                              Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Working...
                              X