Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koenig Mini studio

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Koenig Mini studio

Wist niet goed of deze in strobist of accesoire forum thuishoorde...

Heb volgend item op ebay gevonden:

Heeft hier iemand ervaringen mee??
    Er worden 2 lampen met statief(je) bijgeleverd, ik denk wel dat hier niet al te veel van te verwachten valt...
    Maar de bedoeling is om men 2 SB-600 flitsers op deze statiefjes te zetten en zo van 2 kanten licht te krijgen.

De bedoeling is in de eerste plaats om parfumflesjes voor een webshop te fotograferen...

Alvast bedankt!!
    Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
    Foto-Alex

Re: Koenig Mini studio

Hello,

ik zou eerder naar dit gaan : 40cm lichttent met 3 lampen

Ik heb zelf deze lampen met een 40cm en een 80cm lichttent ... UITERST tevreden van (ik had de 80cm besteld en ze leverden de 40cm ... ikke van mijnen tak gemaakt via email, resultaat ze stuurden de 80cm lichttent na en ik mocht de 40cm houden als compensatie voor het ongemak )

Ik heb hier nog drie Ikea lamphouders van €9.95 bijgekocht omdat ik daarmee de kop kon richten en maak hier al mijn foto's van schaalmodellen mee :

bvb :

of productfoto :

Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
      Hello,

ik zou eerder naar dit gaan : 40cm lichttent met 3 lampen

Ik heb zelf deze lampen met een 40cm en een 80cm lichttent ... UITERST tevreden van (ik had de 80cm besteld en ze leverden de 40cm ... ikke van mijnen tak gemaakt via email, resultaat ze stuurden de 80cm lichttent na en ik mocht de 40cm houden als compensatie voor het ongemak )

Ik heb hier nog drie Ikea lamphouders van €9.95 bijgekocht omdat ik daarmee de kop kon richten en maak hier al mijn foto's van schaalmodellen mee :
      Thnx voor de input
      Kun je misschien een foto van je opstelling maken (lichttent met 3 lampen)?? Kan het me namelijk niet goed voorstellen
      Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
      Foto-Alex

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vyruz Bekijk bericht
        Thnx voor de input
        Kun je misschien een foto van je opstelling maken (lichttent met 3 lampen)?? Kan het me namelijk niet goed voorstellen
        Het is een heel slechte foto, maar geeft je wel de indruk hoe ik meestal werk (1/18 Chevy in de 80cm tent) :

Enkel de stand van de lampen verander ik om geen 'hotspots' te krijgen, ook gebruik ik de reflector om de voorkant van de wagen nog een beetje bij te lichten, vooral bij donkere kleuren belangrijk.
        Hier zie je mijn oude 350D die hiervoor dienst doet, normaal gezien met de 50mm 1.8 lens. Zo'n hoekzoeker is trouwens ideaal om te gebruiken, samen met een draadontspanner en een goed statief kan het eigenlijk niet mislopen.

Ik heb ook nog een doek om de voorkant dicht te maken, zit een klein gat in om de lens door te steken zodat je geen reflecties krijgt van buiten de tent, heb zo eens een vergulde 1/18 Diablo gefotografeerd ... man dat reflecteerd dus alle kanten uit

Mark

Comment

Alvast bedankt Lambo
          De lampjes zelf zijn gewoon die daglicht lampen die bij de cube zitten?
          Foto-Alex

Comment

Alvast bedankt Lambo
            De lampjes zelf zijn gewoon die daglicht lampen die bij de cube zitten?
            Yep !
            Ze hebben nu twee modellen, eentje van 30Watt en eentje van 60Watt, maar die 'spiraal' gevalletjes bij de cube zijn die van 30Watt dacht ik.

Sluitertijd op iso100 zit rond de 2 seconden meestal, afhankelijk van de achtergrond.

Comment

Weet je toevallig nog het model van de lampen die je bij Ikea kocht?
              Ik vind deze wel, maar als ik het goed zie zijn die van jou met zo'n plooibare nek, wat nog iets handiger lijkt dan wat ik gevonden heb...
              Foto-Alex

Comment

Weet je toevallig nog het model van de lampen die je bij Ikea kocht?
                Ik vind deze wel, maar als ik het goed zie zijn die van jou met zo'n plooibare nek, wat nog iets handiger lijkt dan wat ik gevonden heb...
                Hello,

ik gebruik drie van deze lampen : Lersta, ze zijn niet te duur en je kan de kop zowat in alle richtingen zetten.

Mark

Comment

...

bvb :

...
                  Hey Mark,

Bij een witte plexi of achtergrond heb ik het probleem niet zo sterk, maar bij plexi en zwarte ondergrond/achtergrond krijg ik nogal snel teveel weerspiegeling van het witte 'plafond' van mijn mini-studio. Hoe los je dat op ? Of gebruik je zwarte plexi en geeft die minder weerkaatsing?

Grtn,
                  Heleba
                  Canon 50D + 400D / EF-S 18-55mm Kitlens / Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / Tamron 17-50mm F 2,8 Di II / + Wat gadgets en dit alles verzameld in een Slingshot 300.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heleba Bekijk bericht
                    Hey Mark,

Bij een witte plexi of achtergrond heb ik het probleem niet zo sterk, maar bij plexi en zwarte ondergrond/achtergrond krijg ik nogal snel teveel weerspiegeling van het witte 'plafond' van mijn mini-studio. Hoe los je dat op ? Of gebruik je zwarte plexi en geeft die minder weerkaatsing?

Grtn,
                    Heleba
                    Ik gebruik deze zwarte plexi ondergrond in mijn 80x80x80 cm studio om 1/18 modellen zoals deze te fotograferen, met een zwarte fluwelen achtergrond (die bij de lichttent zat), en ik moet zeggen dat het nogal meevalt, ik zie zelden het 'dak' van mijn lichttent in de auto's.

Ik heb wel een keer gehad dat de zijkant van de tent in een zwarte Miura weerspiegelde, maar dan gebruik je een zwart vel A4 papier om dat tegen te gaan.

Ik heb wel gezien dat er nu ook zwarte lichttenten bestaan, misschien is dat een idee ?

Mark

Comment

Ik gebruik deze zwarte plexi ondergrond in mijn 80x80x80 cm studio om 1/18 modellen zoals deze te fotograferen, met een zwarte fluwelen achtergrond (die bij de lichttent zat), en ik moet zeggen dat het nogal meevalt, ik zie zelden het 'dak' van mijn lichttent in de auto's.

Ik heb wel een keer gehad dat de zijkant van de tent in een zwarte Miura weerspiegelde, maar dan gebruik je een zwart vel A4 papier om dat tegen te gaan.

Ik heb wel gezien dat er nu ook zwarte lichttenten bestaan, misschien is dat een idee ?

Mark
                      Zwarte plexi ... 'k zat al fout bij stap 1 door neutrale te gebruiken.
                      Straks of eens naar de brico en mijn tent bij de zwarte was steken

Bedankt voor de tips Mark.
                      Canon 50D + 400D / EF-S 18-55mm Kitlens / Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / Tamron 17-50mm F 2,8 Di II / + Wat gadgets en dit alles verzameld in een Slingshot 300.

Comment

Hello,

ik gebruik drie van deze lampen : Lersta, ze zijn niet te duur en je kan de kop zowat in alle richtingen zetten.

Mark
                        Bedankt voor de link.
                        Maar als ik het goed zie kun je enkel de bovenste 30cm ofzo van de lamp richten dmv zo'n flexibele buis, en is ze verder niet in hoogte verstelbaar, dan moet je lightbox toch altijd op de juiste hoogte staan?
                        Het is voor mij de bedoeling om dit op locatie te gebruiken en zal de lightbox dus waarschijnlijk niet altijd op dezelfde hoogte staan...

Alvast bedankt voor je talrijke tips
                        Foto-Alex

Comment

Bedankt voor de link.
                          Maar als ik het goed zie kun je enkel de bovenste 30cm ofzo van de lamp richten dmv zo'n flexibele buis, en is ze verder niet in hoogte verstelbaar, dan moet je lightbox toch altijd op de juiste hoogte staan?
                          Het is voor mij de bedoeling om dit op locatie te gebruiken en zal de lightbox dus waarschijnlijk niet altijd op dezelfde hoogte staan...

Alvast bedankt voor je talrijke tips
                          Dat klopt, ik heb mijn cube op een tafel staan (zo goed als permanent op zolder) en dan komt het perfect uit. De voet van de lampen bestaat uit twee losse buizen, ik heb dus één lamp op de tafel staan achter de tent met slechts één buis, maar ik moet toegeven dat ik ze soms iets beter zou willen 'positioneren'.

Misschien dat een bureaulamp beter werkt, dat heb ik niet geprobeerd.

Mark

Comment

Sorry voor zo'n oud topic naar boven te halen maar misschien beter dan een nieuw weer op te starten?
                            Ik heb ook zo'n lichttent gekocht, met twee bouwlampen erbij. Maar mijn zwarte achtergrond wordt altijd grijzig en ik heb ook overbelichte vlekken op mijn schaalmodellen.

Dit is mijn opstelling

Ik heb ook al geprobeerd om de lampen om te draaien (dus naar de muur gericht en zo het licht weerkaatsen) maar dat helpt niet...
                            De foto's zijn gemaakt met de EF-S 18-55 kitlens van Canon. Mijn 70-300 heb ik nog niet, is nog in bestelling.

Alvast bedankt

Tom
                            Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
                            Mijn Website

Comment

Niemand die hier een antwoord op weet?

Tom
                              Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
                              Mijn Website

Comment

Working...
                              X