Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

statief van HAMA star 61

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: statief van HAMA star 61

Ik heb ook de Hama gekocht, en heb er welgeteld 2 maanden mee gewerkt. Het was een dringende aankoop, maar uiteindelijk weggesmeten geld.
    Heb vorige week een Manfrotto 055XDB + 486RC2 besteld bij Konijnenberg (200€ incl verzending). Dat zal wel een betere en duurzamere oplossing zijn (hoop ik)
    Nikon D90 + 18-105 + 50mm 1.8 + 35mm 1.8 + Metz mecablitz 50 AF-1

Comment

Heeft er iemand ervaring met de statieven van:
      -Vanguard MG-3 ( 69,- bij Konijnenberg)
      -Velbon CX-440/F (32,50,- bij Konijnenberg)
      Aan iedereen die me voor '08 de beste wensen heeft gestuurd: dat heeft tot nu toe geen bal geholpen. Stuur me voor '09 aub gewoon geld, mazout, diesel of maaltijdcheques

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jolly Bekijk bericht
        Heeft er iemand ervaring met de statieven van:
        -Vanguard MG-3 ( 69,- bij Konijnenberg)
        -Velbon CX-440/F (32,50,- bij Konijnenberg)
        Kijk .. Om een klantenkaart vol te krijgen ... zeker doen.
        Konijn of een andere zullen zeker niet weigeren om te verkopen als je er naar vraagt.

Als je dan toch iets budget-vriendelijkers wil, zoek of google eens op Walimex. Volgens wat ik op BD kan lezen zijn dat kopies van Manfrotto of Giotto, maar 'k kan mis zijn.

Soit ... 't zijn uw centen ...
        Canon 50D + 400D / EF-S 18-55mm Kitlens / Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / Tamron 17-50mm F 2,8 Di II / + Wat gadgets en dit alles verzameld in een Slingshot 300.

Comment

Ik heb uiteidelijk de Benro A-550EX + BH-1 (Tripod Package Special Offer!) bij shamino123 op ebay gekocht voor $149.90 + gratis verzending

link: http://cgi.benl.ebay.be/New-Benro-A-...QQcmdZViewItem

Er is een mooie draagtas bij met riem.
          Voor deze prijs is dit een uitstekende statief, zeker voor een beginner zoals ik.

Levertijd was bij mij 3.5 weken, ik had enkel de pech dat hij werd doorgelicht bij de douane waarvoor ik 10 euro moest betalen.
          Ik heb hem nu 2 weken getest en hij valt 100% mee. Zelfs van de negatieve opmerkingen over de balhoofden van Benro is niets te merken.

Een aanrader!
          Aan iedereen die me voor '08 de beste wensen heeft gestuurd: dat heeft tot nu toe geen bal geholpen. Stuur me voor '09 aub gewoon geld, mazout, diesel of maaltijdcheques

Comment

Ik koop hem deze week voor een bijkomende flitser of halogeen op te zetten.
            Nog geen 25 euro's in Makro ( wil nu geen reklame hoor )
            Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Ik heb de Hama Star 61 en die bevat alle waterpasjes die je maar nodig hebt, in tegenstelling tot de duurdere modellen van Hama, die er dan plots minder hebben

Bij Mediamarkt staat hij normaal ongeveer € 10 goedkoper dan digicamshop. Ik ben tot nu toe nog altijd tevreden over het statief en ik gebruik er een Canon 500D op. Wel is het zo dat het kantelbare draagvlak gevoeliger wordt aan trilling bij dergelijk gewicht. Bij een compact tot bridge heeft die daar geen last van. Mijn oplossing: een stuk isomo verlijmd aan de onderkant van het draagvlak, wel op de juiste dikte voor horizon. Zo is de trilling weg bij groter gewicht, maar kan je nog altijd kantelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jolly Bekijk bericht
                Bedankt Bram,
                Dit was de reactie waarop ik zat te wachten
                En als ik nu schrijf dat het niet stevig genoeg is. Is dat dan de reactie waarop je niet zat te wachten?
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Goedkoop is duurkoop

Ik had eerst een statief van paar tientjes en nu meer dan 100 euro. En het is erg duidelijke het verschil te merken. De dure is gewoon veel steviger en daar durf ik wel mijn camera op te zetten.
                  Waar een wil is, is een weg
                  ---------------------------------

Comment

Working...
                  X