Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Velbon CX 444 F

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Velbon CX 444 F

Heeft iemand enige ervaring met dit statief?
    Velbon CX 444 F

ziet er me toch vrij degelijk uit, maar heb nog niet echt veel ervaring met dat te beoordelen..
    heeft deze een loskoppelbaar plaatje dat aan de camera kan blijven zitten en gewoon op het statief te klikken is?

Alvast bedankt!
    Last edited by Frederic007; 31 augustus 2009, 19:26.
    Mijn Flickr: http://www.flickr.com/photos/40893297@N05/

Re: Velbon CX 444 F

Ik heb dezelfde, ben ERG tevreden erover, zeker met die prijs.

Enige nadeel is, dat als hij hoger wordt gezet door te draaien zegmaar hij nogal trillingsgevoelig is.

Maar als hij op het hoogste staat door de benen, en niet door volldig te zijn uitgedraaid is die echt oerdegelijk en staat die muurvast. Komt ook geleverd in een makkelijkedraagtas.

Comment

heeft deze een loskoppelbaar plaatje dat aan de camera kan blijven zitten en gewoon op het statief te klikken is?

Is dit vergelijkbaar met de Hama Star 61? (http://www.digicamshop.be/product/27...f-star-61.html)
      Ik lees op dit forum dat de Hama niet erg stabiel zou staan, terwijl volgens de specs de Hama 4kg aankan, en de Velbon 2 kg.. Of is dit niet de vergelijkingsmethode?
      Last edited by Frederic007; 31 augustus 2009, 19:36.

Comment

Ja, dat heeft die inderdaad.

Als die vergelijkbaar is weet ik niet, ik heb een 350D met een Sigma 24-70, en dat is toch echt een vrij zware combo. Maar ge kunt dat statief zo vast zetten als ge zelf wilt omdat het wordt vastegdraaid.

Comment

@sandor

Hoe hoog is het Velbon CX 444 F statief? ingeklapt en maximale hoogte?

Comment

Een statief aanschaffen van 40 à 50 euro heeft alleen zin als je het statief alleen gebruikt om er een flitser oid op te zetten. De flitser werkt met iets als 1/10000 seconde en zal dus geen last hebben van trillingsonscherpte.

Een goed statief is groot en zwaar. Denk aan ergens 5 tot 10 keer de genoemde prijs. Nog duurder is geen probleem. En dan komt er bij de betere statieven nog weer een statiefkop of balhoofd bij. Weer opnieuw 3 tot 10 keer de genoemde prijs.

Meer lezen over ervaringen met statieven:
            op m'n website onder Nederlandse publicaties:
            aanschaf van een statief
            Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis Bekijk bericht
              Een statief aanschaffen van 40 à 50 euro heeft alleen zin als je het statief alleen gebruikt om er een flitser oid op te zetten. De flitser werkt met iets als 1/10000 seconde en zal dus geen last hebben van trillingsonscherpte.

Een goed statief is groot en zwaar. Denk aan ergens 5 tot 10 keer de genoemde prijs. Nog duurder is geen probleem. En dan komt er bij de betere statieven nog weer een statiefkop of balhoofd bij. Weer opnieuw 3 tot 10 keer de genoemde prijs.

Meer lezen over ervaringen met statieven:
              op m'n website onder Nederlandse publicaties:
              aanschaf van een statief
              waarom altijd verwijzen naar je site????
              je kan makkelijk alles hier neerpennen zonder dat je RECLAME moet maken voor je site

Comment

Voor de geïnteresseerden is verwijzing naar de site vooral overzichtelijker dan hier 15 kantjes tekst te publiceren.
                Deze, en meer, informatie is beschikbaar, dus waarom niet onder de aandacht brengen?

groet Hans

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis Bekijk bericht

Sorry maar je zit er wat mij betreft langs. Ik heb een statief gekocht (bovengenoemde) van 40 euro, en dat is schitterend voor wat ik het gebruik! Zelfportretten, groepsportretten en nachtopnames van 30 seconden, allemaal haarscherp. Als jij me nu gaat zeggen dat dat van 5 keer duurder beter gaat zijn? In welk opzicht?
                  Dit statief is een perfect voorbeeld van een aankoop onder het motto: "fit for purpose"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
                    Ik heb dezelfde, ben ERG tevreden erover, zeker met die prijs.

Enige nadeel is, dat als hij hoger wordt gezet door te draaien zegmaar hij nogal trillingsgevoelig is.
                    tevreden en trillingsgevoelig
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

heb ook ongeveer dezelfde (denk model dat vroeger is gemaakt)

voordelen: licht

nadelen: zoals vernoemd trillingsgevoelig, geen waterpasje (geen noodzaak, maar heb et er liever wel op) en de vrees dat als je er een te zware camera/lens op monteert dat hij gaat omvallen.

Comment

Working...
                      X