Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotopapier kwaliteit :(

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fotopapier kwaliteit :(

Hallo,

Kocht al verschillende soorten fotopapier, en telkens verslijt dit zeer snel bij bvb een pasfoto in je portefeuille, iets bewegen en de kleur gaat er al af.

Wat is de truuk van die online fotoservices dat er geen probleem is hiermee?
    Duur fotopapier? Iemand ook ervaring met minder kwaliteitsfotopapier en welke merken/prijzen raden jullie aan (dat dit nogal prijzig kan zijn, maar daarom is de duurste niet de beste).

Thanks,
    CanonYouCan

Re: Fotopapier kwaliteit

Heb je er al eens aan gedacht om de foto's te lamineren?

Met zo'n plastieklaagje blijven ze héél lang goed.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

nee, niet direct, heb geen zo'n lamineerapparaat, maar fotos op zich moeten toch niet zo snel achteruitgaan, bij onlineservices nooit geen zulke slijtage op de fotos..

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Heb je er al eens aan gedacht om de foto's te lamineren?

Met zo'n plastieklaagje blijven ze héél lang goed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
        bij onlineservices nooit geen zulke slijtage op de fotos..
        Daar gebruiken ze ook geen inkjetprinter om de foto's af te drukken...

Ik heb nog geen papier gezien voor een inkjetprinter met dezelfde kwaliteiten als het echte fotopapier van een goede afdrukcentrale.

Als dat al zou bestaan, dan zou het papier alleen al meer kosten dan wat je bij een afdrukcentrale betaalt voor een afdruk van hetzelfde formaat.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Ik veronderstel dat je spreekt over fotopapier voor de inktjet printer.

Bij dat papier komt de inkt bovenop en in de poriën van het papier.

Een ander systeem dat tegenwoordig veel gebruikt wordt voor pasfoto's zijn de dye-sub printers zoals de canon shelphy. Hierbij worden de kleuren thermisch op het papier aangebracht met daarop een beschermlaag.

En dan heb je de chemiche afdrukken op fotopapier. Hierbij zit het lichtgevoelige materiaal dat na belichting en ontwikkeling de foto geeft in een soort gelatine of kunststof laag die op (de drager) het papier ligt.

Bij alle soorten afdruk is het raadzaam een beschermlaag aan te brengen om de levensduur te verhogen, maar bij inktjetprints is dit noodzakelijk.
          Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Ik gebruik "Epson heavy weight matte" papier. Ik vind dat een zeer goed papier. Het kan tegen een stootje, blijft vrij lang goed in portefieulle en heeft een goede stabiliteit. Ik gebruik dat papier al 4 jaar en wil geen ander.
            Het is gewoon anders dan regulier fotopapier. Ik Heb zelfs liever dat epson papier dan het CE-papier dat eigenlijk plastic is.
            Je hebt bij het epson papier een echte papier-sensatie wat ik heel aangenaam vind om naar te kijken. Het is veel rustiger en de kleuren zijn zachter...

Comment

Ik ben een tijdje geleden deze link eens tegengekomen en had hem bewaard voor eventueel toekomstig gebruik :

Profiline paper

Heb het zelf nog niet geprobeerd, omdat ik momenteel geen printer ter beschikking heb.
              Mvg,David
              [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

Comment

Working...
              X