Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tekst printen met Epson pro 3800

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tekst printen met Epson pro 3800

Nadat deze overigens fantastische printer mij dit spelletje al 3 keer heeft gelapt even een vraag in verband met de instellingen.
    Telkens ik tekst of ander 'niet foto' materiaal wil printen en photo quality inktjet paper durf instellen in de printerdriver begint de printer doodleuk te wisselen van photozwart naar mat zwart met als gevolg inktverspilling en de volgende keer dat je foto wil printen moet die weer veranderen naar photo zwart.
    Misschien dat er iemand al met hetzelfde probleempje werd geconfronteerd.
    Instellen op 'gewoon papier' zou de printer dwingen om photo zwart te kiezen maar gewoon papier is toch heel anders dan het photo quality inktjet paper van Epson.

Re: Tekst printen met Epson pro 3800

Ja dat is logisch he Noël ,als je een mat papier kiest in de driver en je gaat werkelijk printen dan kiest de printer de zwarte inkt die bij het papier hoort en krijg je een inktwissel, die inderdaad best vermeden kan worden want dat kan oplopen tot 5ml inkt voor één wissel. of zijnde een werkelijke kost van 2.50 Euro enkel voor de wissel.

Ik gebruik daarom enkel papier dat de Inkt Photo Black gebruikt, heb ik is iets uitzonderlijk zoals een tekening of een affiche op A2 op gewoon papier, dan misleid ik de printer en kies bijvoorbeeld Premium Lustre in de driver maar plaats gewoon papier in de printer. Het resultaat is behoorlijk en er is geen wissel geweest.

De 3800 gebruiken voor je correspondie zou ik niet aanraden, die doe ik met een klein laserprinterje A4.

Als je een reeks afdrukken in zwart-wit wil maken is de wissel minder storend hé voor bijvoorbeeld 10 afdrukken A3+ kan je al is wisselen. Ik laat dat werk dat ook bijeenkomen tot een zeker aantal eer ik er aan begin.

MVG, Jeff
    Last edited by Digipics357; 24 januari 2009, 11:30.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Working...
    X