Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tekentablet wacom

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• tekentablet wacom

hallo,

Ik zou me willen een tekentablet aanschaffen voor gebruik in photoshop: selecteren en retoucheren en misschien hier en daar wat miniem tekenwerk.
    Ik heb een 21inch scherm. Ik twijfel erg aan een bamboo fun a5 of een intuos 3 a6 wide.

zou het zoveel nuttiger zijn van die widescreen of ga ik toch voor de grotere a5?

iemand een idee?

bedankt.
    enkele van m'n foto's op:
    http://www.flickr.com/photos/erikboone/

Re: tekentablet wacom

Ik heb mezelf de intuos3 A5 wide gekocht en ben er zeer tevreden van.

Ik heb geen ervaring met de bamboo, enkel met een volito, maar het verschil tussen die twee is enorm! De pen ligt beter in de hand, reactie is vlotter, sneltoetsen werken super...

Ik vind A5 persoonlijk een perfecte maat voor mij, en doe ongeveer hetzelfde als jij, af en toe wat retoucheren, selecteren, maskeren... Groter lijkt mij zeker niet nodig als je het tablet maar af en toe gebruikt. A5 is zelfs al een fors tablet op een standaard bureau. Ik heb een bureau met 3 'lagen'. Gewone tablet voor muis, toetsenbord, externe schijf, ruimte voor wat papier.. Dn scherm op een verhoogd tablet, en mijn Wacom onder het gewone werkblad, waar meestal het toetsenbord ligt.

Als ik er wat over nadenk, zou ik voor de intuos gaan. Maar dat lijkt me ook wat persoonlijk natuurlijk. Je kan ze misschien in de muis-modus zetten, en dan zal je minder nadeel ondervinden van de kleinere maat...

Als er nog vragen zijn, shoot

greetz,
    www.fotopie.be
    Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pieternlt Bekijk bericht
      Ik heb mezelf de intuos3 A5 wide gekocht en ben er zeer tevreden van.

Ik heb geen ervaring met de bamboo, enkel met een volito, maar het verschil tussen die twee is enorm! De pen ligt beter in de hand, reactie is vlotter, sneltoetsen werken super...

Ik vind A5 persoonlijk een perfecte maat voor mij, en doe ongeveer hetzelfde als jij, af en toe wat retoucheren, selecteren, maskeren... Groter lijkt mij zeker niet nodig als je het tablet maar af en toe gebruikt. A5 is zelfs al een fors tablet op een standaard bureau. Ik heb een bureau met 3 'lagen'. Gewone tablet voor muis, toetsenbord, externe schijf, ruimte voor wat papier.. Dn scherm op een verhoogd tablet, en mijn Wacom onder het gewone werkblad, waar meestal het toetsenbord ligt.

Als ik er wat over nadenk, zou ik voor de intuos gaan. Maar dat lijkt me ook wat persoonlijk natuurlijk. Je kan ze misschien in de muis-modus zetten, en dan zal je minder nadeel ondervinden van de kleinere maat...

Als er nog vragen zijn, shoot

greetz,
      Ik heb dezelfde, ook zeer tevreden

Comment

Hello,
        Ikzelf heb al jaren een wacom penpartner (voorloper van de graphire en nu de bamboo-reeks) Hier ben ik heel tevreden over, maar denk er ook aan om een upgrade te doen.
        Wanneer je van plan bent om enkel wat retouchen te doen, denk ik dat je met een bamboo ruimschoots toekomt. Het verschil met de intuos is dat de intuos ook "tiltgevoelig" is. Hij houd dus ook rekening met de hoek waaronder je je invoerapparaat plaats. Ik denk dat trouwens bij een pen niet werkt omdat dar deze sensor niet inzit, maar wel bij de airbrush pen die je appart moet bijkopen. Nog een verschil is het aantal drukniveaus, maar ik denk nogmaals dat je met een bamboo hier ruimschoots mee toekomt.
        Als ik de keuze voor mezelf moet maken neem ik liever een A5 Bamboo voor € 159,12 dan een A6 intuos voor € 181,56. Ik heb liever een groter werkoppervlak omdat ik met twee monitoren zit, en ik graag op penmodus werk.

Als je een tablet koopt is Wacom zéker een aanrader.
        Makkelijk vergelijken kan je op de site van wacom of op wacomshop.be

Greets from Dimi
        Canon 400D, kitlens 18-55, Canon 70-300 f4-5.6 IS USM, Tamron 28-75 f2.8

Comment

Working...
        X