Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Offcamera flash Sync speeds 40D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Offcamera flash Sync speeds 40D

Hey,

Ik zou me graag wat verdiepen in Off-camera flash. Ik heb momenteel nog niks, dus ook geen ervaring. Wie kan me zoveel mogelijk tips geven over het onderwerp (strobist.com bv is een erg goeie leidraad).

Maar waar ik vooral naar op zoek ben, en niet echt vind dmv google omdat iedereen bezig is over de 1/250 sync speed van de onboard flash, is de maximale sync speed die met een 40D mogelijk is. Stel nu dat ik bvb 1/4000 wil halen, wat zou ik dan moeten doen? is dit wel mogelijk met de 40D? moet ik mijn hardware aanpassen? Welke flits koop ik best? Wat is de beste value for money?

wat ik zeker al moet hebben:
    3 flitsen + statieven + eventuele paraplu's + wireless triggers + andere stuff?
    Het materiaal moet vooral dienen voor stilstaande auto's, vliegtuigen (sportvliegtuigjes, geen jumbo's), klein beetje model...
    maar over de uitrusting zelf wil ik wel nog wat zelf zoeken, maar als je me al snel even in de juiste richting kunt sturen zou het handig zijn maar concentreer jullie nu vooral op de syncspeed vraag

mvg,
    PJ

edit: ow ja, voor ik het vergeet. past bvb een SB-28 ook op de hotshoe van m'n 40D, voor wanneer ik een fuif ga fotograferen.
    I will harness all available light with super-fast aperture lenses

Re: Offcamera flash Sync speeds 40D

Gaat niet, met een nikon D70 wel dacht ik

Comment

kan toch niet dat het onmogelijk is? anders zou canon toch al lang iets gedaan hebben. There has to be a way

Ik weet dat de D70s een elektronische sluiter heeft en dat het daarmee wel lukt ja, zou het jammer vinden als enkel die cam het kan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk bericht
        kan toch niet dat het onmogelijk is? anders zou canon toch al lang iets gedaan hebben. There has to be a way

Ik weet dat de D70s een elektronische sluiter heeft en dat het daarmee wel lukt ja, zou het jammer vinden als enkel die cam het kan
        De sync snelheid, is de de korste sluitersnelheid waar HEEL je sluiter open is.
        Neem je een kortere sluitersnelheid, dan gaat het 2de gordijn van je sluiter al vertrekken VOORDAT het 1ste gordijn aangekomen is. Dus: Je krijgt een donkere band op je foto.
        Edit: Gebruik je ETTL, dan gaat de flits meerdere keren af, zodat elk deel van de sensor belicht is.

Comment

Een Nikon D40,D50,D70 en D70s
          Een D40x niet.

En de eerste reeks van de canon 1D reeks heeft ook een electronische sluiter dacht ik.

Een compactje zoals een canon G10 kopen?
          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Er zijn er nog hoor
            Nikon D40, (D50 weet ik niet)
            Nikon D1x

Sneller flitsen kan via High Speed Sync maar dit kan enkel via het camera eigen systeem (I-ttl, E-ttl, enz...).
            Je moet je flits dan met een speciale kabel, een andere flash (op je camera) of bvb bij Nikon met een SU800 triggeren.
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Waarom zou je een statisch onderwerp met een 1/4000 willen flitsen?
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Waarom zou je een statisch onderwerp met een 1/4000 willen flitsen?
                1/4000 is wel heel snel, maar ik kan mij voorstellen dat je op de middag een foto wil maken met een onderbelichte lucht en de wagen door flitsers te 'verlichten', maar ik vrees dat 1/4000e niet echt zal lukken met speedlights.

Hou er rekening mee dat een SB-28 NIET op je 40D zal passen, dan moet je Canon flitsers voor gebruiken, geen Nikon. Off-camera kan dit natuurlijk wel, maar niet on-camera als je effe een event wilt shooten.

Ik heb gekozen voor de 580 EX II van Canon (heb er al twee, en heb er nog twee in bestelling) omdat je nooit 'te' veel licht kan hebben, zeker als je nog paraplu's of softbox wil gebruiken ... die kosten nog eens licht.

Wat je best doet is gewoon de camera op 1/250e zetten, dan ben je zeker dat de flitsers meekunnen, en dan je aperture zo hoog zetten dan de lucht 2 stops minder belicht is dan de wagen, die je dan weer terug brengt met de flitsers.

Het is wel de uitdaging om de weerkaatsing van je flits niet (of heel weinig) op de wagen zelf te reflecteren ... over heel deze setup komt trouwens binnenkort een uitgebreide tutorial op onze www.CarPhotoTutorials.com site, ik denk dat er heel wat mensen op zitten te wachten.

Mark
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                  Edit: Gebruik je ETTL, dan gaat de flits meerdere keren af, zodat elk deel van de sensor belicht is.
                  dus dan kun je kortere sluitertijden gaan gebruiken. Maar kun je dan nog "manueel" gaan fotograferen? zelf de power van de flash enz bepalen?

Comment

dus dan kun je kortere sluitertijden gaan gebruiken. Maar kun je dan nog "manueel" gaan fotograferen? zelf de power van de flash enz bepalen?
                    Nope, en je moet er ook rekening mee houden dat naarmate je de sluitertijd verhoogd en kracht van de flash exponietieel afneemd.
                    Bij 1/4000 zul je maar max een metertje kunnen flitsen denk ik
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

als ik het goed begrijp kan je bv 's nachts snel bewegende sporten fotograferen dus enkel op 1/250 fotograferen met flits?
                      ik vind de vraag hier erg interessant daar ik het eens wou proberen om s nachts sport te fotograferen mbh 2 580 EX II (1 ervan draadloos aangestuurd) (zou een persoon moeten verlichten op een 5 tal meter ver met een minimum sluiterstijd van 1/800) (liefst zonder iso boven de 250 te moeten optrekken)
                      kan je dan eigenlijk nog een snelheid halen van 5fps (bij 30D) of 8,5fps (bij 1D)?
                      ik ben er ook van overtuigd dat er een manier moet zijn om je sluiterstijd tot 1/800 op te trekken en toch te kunnen flitsen... (en dit aan 8,5 fps)
                      is er niemand die ooit zoiets gedaan heeft?
                      Canon 7D - EF 17-40 F4 L, EF 24-105 F4 L IS,EF 70-200 f2.8 L IS II, EF 100-400 L IS, EF 85 F1,2 L II, EF 50 F1.8 II, Sigma 8-16 DC HSM, Canon Speedlite 580 EX II, 430 EX II

Comment

Het is geen probleem om je sluitertijd opte krikken naar 1/800, maar je hebt dan een geddeltelijk belichtefoto, gewoon een eigenschap van een spleetsluiter.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

bedankt!
                          voor mij zal dit dus geen probleem geven gezien de sporter toch telkens redelijk centraal zal staan.
                          Canon 7D - EF 17-40 F4 L, EF 24-105 F4 L IS,EF 70-200 f2.8 L IS II, EF 100-400 L IS, EF 85 F1,2 L II, EF 50 F1.8 II, Sigma 8-16 DC HSM, Canon Speedlite 580 EX II, 430 EX II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philip-t Bekijk bericht
                            bedankt!
                            voor mij zal dit dus geen probleem geven gezien de sporter toch telkens redelijk centraal zal staan.
                            De sluiter gaat (bij mijn 400D en 50D) van beneden naar boven. Hoe korter je sluitersnelheid, hoe hoger de schaduwbalk komt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                              De sluiter gaat (bij mijn 400D en 50D) van beneden naar boven. Hoe korter je sluitersnelheid, hoe hoger de schaduwbalk komt.
                              ok dat was een domme opmerking van me.

Comment

Working...
                              X