Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Maha Powerex: MH-C9000 of MH-C800S

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Maha Powerex: MH-C9000 of MH-C800S

    Naar aanleiding van dit topic heb ik mij ook zo'n Memorex Pro1 Geniux (aka Maha MH-C9000) aangeschaft.
    Voor wie ook nog op zoek is : de mijne vond ik bij Mediamarkt. Ik heb 'em wel moeten vragen aan de verantwoordelijke, want de Pro1 Geniux lag niet in de rekken.

    Het is wel eventjes schrikken - als je niets van electriciteit kent - als je de handleiding leest : het is voor een leek niet echt eenvoudig en het heeft me een paar uurtjes 'googelen' gekost om een en ander op een rijtje te zetten. Ik heb het nog niet helemaal door, maar ik ben voldoende op weg om enkele oudere batterijen nieuw leven in te kunnen blazen...

    BATTERIJEN GP 2500
    Enkele jaren oud, zeker meer dan een jaar ongebruikt in de kast.
    Altijd opgeladen met zo'n supersnelle en hitte producerende GP Power lader !!!
    "BREAK IN" modus gebruikt (batterijen langer dan 3 maanden ongebruikt) :
    BAT1 = 2012 mAh, 1,40 Volt
    BAT2 = 1938 mAh, 1,39 Volt
    BAT3 = 2017 mAh, 1,40 Volt
    BAT4 = 1928 mAh, 1,40 Volt

    Er zijn dus wat verschillen in mAh (bijna 100 mAh), maar dit setje is nog bruikbaar ?
    Greetz, Kariboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

    Comment


    • #32
      Re: Maha Powerex: MH-C9000 of MH-C800S

      Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
      BATTERIJEN GP 2500
      Enkele jaren oud, zeker meer dan een jaar ongebruikt in de kast.
      Altijd opgeladen met zo'n supersnelle en hitte producerende GP Power lader !!!
      "BREAK IN" modus gebruikt (batterijen langer dan 3 maanden ongebruikt) :
      BAT1 = 2012 mAh, 1,40 Volt
      BAT2 = 1938 mAh, 1,39 Volt
      BAT3 = 2017 mAh, 1,40 Volt
      BAT4 = 1928 mAh, 1,40 Volt

      Er zijn dus wat verschillen in mAh (bijna 100 mAh), maar dit setje is nog bruikbaar ?
      Greetz, Kariboe
      Dit setje is nog heel goed bruikbaar, het is zelfs mogelijk dat die accu's nooit een grotere capaciteit hebben gehad toen ze nog nieuw waren.
      Een verschil van 100mAh kan geen kwaad.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #33
        Re: Maha Powerex: MH-C9000 of MH-C800S

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Dit setje is nog heel goed bruikbaar, het is zelfs mogelijk dat die accu's nooit een grotere capaciteit hebben gehad toen ze nog nieuw waren.
        Een verschil van 100mAh kan geen kwaad.
        OK bedankt, dat weten we ook al weer...
        Ik denk dat ik nog veel plezier aan die lader ga hebben. Weeral dank zij BD !!!
        Greetz, Kariboe
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

        Comment


        • #34
          Re: Maha Powerex: MH-C9000 of MH-C800S

          Deze lader heeft zijn meerprijs nu al terugverdiend
          Ik had nog 2x 4 setjes GP batterijen liggen, die ik niet meer gebruikte omdat die na een halfuurtje fotograferen al de geest gaven. Maar ja, hoe gaat dat, je durft die toch niet echt weggooien, dus lagen ze maar stof te vergaren in de kast...
          Nu eventjes van onder het stof gehaald en na een "refresh & analyse" bleek dat telkens één batterij de oorzaak was van het slecht presteren van de setjes. Meer nog, de twee "zwakke" batterijen (capaciteit ong. 270 mAh) werden na een "cycle"-kuur (6x) gerecycleerd tot een mAh van ong. 1800 mAh. Niet slecht hé .. ?
          Greetz, Kariboe
          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

          Comment


          • #35
            Re: Maha Powerex: MH-C9000 of MH-C800S

            hehe .. ik krijg nu al vragen van vrienden en kennissen met de vraag of ik hun batterijen niet eens kan nakijken ... misschien een handeltje opzetten LOL !
            't is een verbluffend machien, zoveel is zeker

            Comment


            • #36
              Re: Maha Powerex: MH-C9000 of MH-C800S

              BTW .. voor wie dol is op cijfers ..
              Het "candlepower" forum is een goede bron voor informatie ! .. en tevens ook een beetje een "koude cijfersdouche"

              Last Revision Date, 3/11/2008 I will add graphs as I finish the testing. If you have some NiMh cells that you would like to see the test results of, contact me for my shipping address so I can borrow a couple of cells for testing. The graphs will pretty much speak for themselves, so let's get...

              FWIW

              Comment


              • #37
                Re: Maha Powerex: MH-C9000 of MH-C800S

                Setje Memorex 2700mAh aangeschaft en geladen met de Memorex Pro 1.
                eerst in BREAK IN mode en daarna met REFRESH.
                De resultaten zijn weer bedroevend.
                2475, 2174, 2106 en 2095 mAh, allemaal 1,42V.
                2 uur gewacht en dan nogmaals geladen in CHARGE mode met 500 mA (geduld was op om met 10% te laden )
                De indicatie was 478, 20, 532 en 7 mAh nadat de indicatie DONE verscheen.

                Hier klopt iets niet want de eerste batterij was 2475mAh plus de bijkomende 478mAh = 2953mAh. Heeft die eerste batterij dan in 2 uur zoveel zelfontlading gehad ?

                Al mijn andere sets (10) komen in het beste geval aan 75% van de opgegeven mAh- waarde. De spanning na het opladen is altijd 1.39 tot 1.42V, wat normaal is.

                Ofwel is de opgegeven mAh- waarde van de lader verkeerd, ofwel wordt er door GP en Memorex sterk overdreven in de batterijcapaciteit.

                Indien er iemand uit het Antwerpse een MAHA C9000 of een Memorex PRO1 bezit dan zou ik graag eens een vergelijkende test doen. Ik heb op mijn batterijtjes de mAh waarde genoteerd zoals ze op de PRO1 werd aangeduid na REFRESH.

                We kunnen bv 2 setjes batterijen uitwisselen en de resultaten met elkaars lader vergelijken.

                Comment


                • #38
                  Re: Maha Powerex: MH-C9000 of MH-C800S

                  Je moet de "break in" run volledig door anders heeft conditioneren totaal geen zin ..(waarvoor staat dat daar anders op denk je ? waarschijnlijk moet je die voor nieuwe batterijen misschien wel 2x lopen) .. en BTW ik wed dat je "nieuwe" 2700's zelfs na goed conditioneren niet boven de 23-2400 gaan uitkomen. Ik begin te vrezen dat fabrikanten nogal gul zijn met hun opdrukken .. .. als die batterijen initieel echter zo slecht presteren dan heb ik mijn vragen bij memorex ...

                  Comment


                  • #39
                    Re: Maha Powerex: MH-C9000 of MH-C800S

                    Je moet nooit naar de laadcapaciteit kijken, het is de ontlaadcapacteit die telt.

                    Een nikkel-metaalhydride accu heeft een vrij groot verlies tijdens het laden, om zo'n accu 100% te laden moet je er ongeveer 140% van het vermogen insteken. Dat is ook de reden waarom zo'n accu opwarmt tijdens het laden.

                    Geef die nieuwe accu's nog een paar "refresh beurten", en kijk dan naar de capaciteit.

                    Als je pas geladen accu's terug in de lader steekt, dan zal die altijd nog even laden tot een bepaalde spanning is bereikt.

                    De Break-in is alleen nodig als je accu's die hun "volle capaciteit" (bij sommige merken kom je daar nooit in de buurt) niet halen met de Refresh-mode.
                    Dat is alleen nodig bij accu's die je al heel lang niet meer hebt gebruikt.
                    Voor nieuwe accu's is dat niet nodig, tenzij ze heel lang in de winkel hebben gelegen.
                    Ik heb die Break in getest bij Recyko's, en het maakt helemaal geen verschil ten opzichte van een paar "refresh-beurten".

                    Om de capaciteit te testen kan je de accu's gewoon laden, een tijdje laten afkoelen, en dan laat je ze ontladen in de lader. Dan kan je ook de capaciteit van elke accu aflezen op het display.
                    (Daarna zal je ze wel opnieuw moeten laden.)

                    En als je de accu's dan een paar maanden laat liggen voor je ze ontlaadt in de Maha Powerex, dan kan je zien hoeveel capaciteit er nog overblijft (controle op de zelfontlading).
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #40
                      Re: Maha Powerex: MH-C9000 of MH-C800S

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Je moet nooit naar de laadcapaciteit kijken, het is de ontlaadcapacteit die telt.
                      Enz.. enz...
                      Ik heb hier verdorie al veel geleerd in dit topic !!!
                      Bedankt B.B. en alle andere technische bollebozen
                      Greetz, Kariboe
                      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                      Comment


                      • #41
                        Re: Maha Powerex: MH-C9000 of MH-C800S

                        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        Je moet de "break in" run volledig door anders heeft conditioneren totaal geen zin ..(waarvoor staat dat daar anders op denk je ? waarschijnlijk moet je die voor nieuwe batterijen misschien wel 2x lopen) .. en BTW ik wed dat je "nieuwe" 2700's zelfs na goed conditioneren niet boven de 23-2400 gaan uitkomen. Ik begin te vrezen dat fabrikanten nogal gul zijn met hun opdrukken .. .. als die batterijen initieel echter zo slecht presteren dan heb ik mijn vragen bij memorex ...
                        Ik heb voor de Memorex 2700 batterijen de procedure volledig gevolgd zoals het in de handleiding van de Memorexlader staat.
                        BREAK-IN-MODUS : "aanbevolen voor gloednieuwe batterijen om ze te conditioneren"
                        Dit heeft anderhalve dag geduurd.
                        REFRESH & ANALYSE : "aanbevolen voor batterijen met zwakke prestaties" heeft een weer een volle dag geduurd.
                        CHARGE MODUS : eerste batterij was "DONE" na 7 minuten. De laatste had 147 minuten nodig.
                        DISCHARGE
                        Resultaten voor de MEMOREX 2700 mAh:
                        mAh na BREAK-IN en REFRESH - extra lading met CHARGE - V - ONTLADEN mAh - V
                        -------------2475 ------------------------- 478-------------------1.42--------2385--------1.17
                        -------------2174 ---------------------------20-------------------1.42--------2110--------1.23
                        -------------2106 ---------------------------532------------------1.41--------1986--------1.24
                        -------------2095 -----------------------------7--------------- ---1.44--------2024--------1.25

                        De mAh resultaten voor de MEMOREX 2700 na ontlading zijn 2385,2110,1986 en 2024.

                        Mijn eerste GP2700 setje is na een BREAK in procedure met gemiddeld 80 mAh gestegen.(zie mijn eerste posting in dit topic)

                        Mijn Memorex setje zal ik nog eens een BREAK-IN geven. Komt er geen verbetering dan zal ik Memorex om opheldering vragen.
                        Last edited by notex; 13 maart 2009, 18:19.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Maha Powerex: MH-C9000 of MH-C800S

                          Ik vind vooral de verschillen tussen de Memorex accu's heel groot, bij oudere accu's is dat een teken dat ze beginnen te verslijten, bij nieuwe accu's heb ik nooit meer dan 5-6% afwijking tussen 4 cellen gezien.

                          De hoogste waarde is vrij goed, het is wat je meestal kan verwachten van een 2700mAh-accu, maar de laagste zit volgens mij veel te laag.


                          Volgens mij hebben de fabrikanten van accu's niet graag dat er zo'n lader te koop is.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #43
                            Re: Maha Powerex: MH-C9000 of MH-C800S

                            Wow, wat een lader. Ik had een setje GP Recyco's al afgeschreven omdat ze amper nog bruikbaar waren (15x flitsen en dan liep de oplaadtijd op tot meer dan 5 seconden), maar ik heb ze terug kunnen redden. Ik haal gemiddeld 1980mAh van de 2050mAh. (was in het begin 800!) Gezien de lagere interne weerstand gaan deze nu gebruikt worden als back-up en voor andere doeleinden. Een setje Powerex 2700mAh gaf vanmorgen al gemiddeld 2750mAh aan, na 12 uur Break-in. Ik ben benieuwd wat dat gaat geven als ze klaar zijn.

                            Ik ben hem gaan halen bij Gotron in Aalst voor 69€. Voor diegene die er ook nog een nodig hebben: zaterdag hadden ze er nog een paar binnen... Tevens een hele goeie service

                            Comment


                            • #44
                              Re: Maha Powerex: MH-C9000 of MH-C800S

                              Ik ben ook sinds enkele dagen mijn batterijen aan het testen met de Memorex pro-1 op bruikbare capaciteit, en ik moet zeggen dat ik niet ontevreden ben van de resultaten. Er zijn tot nu toe geen onbruikbare batterijen tevoorschijn gekomen, maar wel redelijke verschillen.
                              (de minst goede vliegen in het kinderspeelgoed )

                              Wel heb ik nog een vraagje...
                              Het is mijn bedoeling om setjes samen te stellen op basis van de resultaten.
                              In principe ga ik er altijd vanuit dat je best altijd hetzelfde merk en type met elkaar combineert.
                              Wat heeft nu eigenlijk prioriteit...
                              éérst merk & type, en dan pas batterij-eigenschappen (op basis van opladen-test),
                              of zijn de eigenschappen prioritair op merk/type batterij.
                              Grtz, Tigra-Boy
                              ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

                              Comment


                              • #45
                                Re: Maha Powerex: MH-C9000 of MH-C800S

                                Oorspronkelijk geplaatst door Tigra-boy Bekijk bericht
                                Wel heb ik nog een vraagje...
                                Het is mijn bedoeling om setjes samen te stellen op basis van de resultaten.
                                In principe ga ik er altijd vanuit dat je best altijd hetzelfde merk en type met elkaar combineert.
                                Wat heeft nu eigenlijk prioriteit...
                                éérst merk & type, en dan pas batterij-eigenschappen (op basis van opladen-test),
                                of zijn de eigenschappen prioritair op merk/type batterij.
                                Het is belangrijker om accu's te gebruiken die ongeveer dezelfde capaciteit hebben, het merk speelt daarbij geen rol.
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

                                Comment

                                Working...
                                X