Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Maha Powerex: MH-C9000 of MH-C800S

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Maha Powerex: MH-C9000 of MH-C800S

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
    Misschien een domme vraag, maar waar kan je die C801D kopen, 8 AA's tegelijk opladen lijkt me niet slecht.

Ik heb nu de GP Powerbank V800C charger ... laadt wel degelijk in 15 minuten mijn 2700AA's volledig op ... maar ze zijn gloeiend (het zijn speciale GP batterijen voor deze lader) en ik vind eerlijk gezegd dat mijn 580EX II ze snel leegtrekken (ongeveer 50 pops )

Dus zou ik een C801D willen kopen om de batterijen degelijk op te laden.

Mark
    Met de GP Recyko's van 2050mAh maak ik véél meer flitsfoto's, maar die worden wel geladen in de MH-C9000.

Als je accu's probeert te laden op 15 minuten, dan zal de lader stoppen op het ogenblik dat de accu's te heet worden, en niet als de accu's ook werkelijk geladen zijn.
    Gebruik je die snellader altijd, dan vrees ik dat je accu's met moeite nog de helft van de opgegeven capaciteit halen.

Ik had ook een GP-lader, wel een wat trager model dan die supersnelle 15 minuten-lader die jij gebruikt, maar toch werden de accu's altijd heel heet in die lader (die heb ik ondertussen weggegeven).

Die Maha-lader verkopen ze ook bij de Colruyt en Makro, maar dan is het een Memorex Pro 1 : http://www.memorex.be/desktopdefault.aspx?tabid=1399
    (Op die website kan je ook de complete gebruiksaanwijzing downloaden.)
    Last edited by Black B@ndit; 2 februari 2009, 22:32.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Die Maha-lader verkopen ze ook bij de Colruyt en Makro, maar dan is het een Memorex Pro 1 : http://www.memorex.be/desktopdefault.aspx?tabid=1399
      (Op die website kan je ook de complete gebruiksaanwijzing downloaden.)
      Ik zou graag de C801D hebben zodat ik 8 AA's tegelijk kan laden, die Pro 1 is de C9000 dacht ik ... onder de middag anders eens in de Makro in Machelen gaan kijken (werk in Diegem, dus dat is niet ver).

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
      ik weet een winkel in leuven die ze oa heeft (een elektronicazaak)
      en in mechelen ook eentje dacht ik
      van waar ben je ?
      Ik ben van Leuven, dus dat zou wel heel gemakkelijk zijn ... naam en adres ?

Alvast bedankt voor de tip,

Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

in het leuvense is kan je zo'n laders krijgen bij aitec gevestigd in heverlee

de laders staan niet op hun site maar ze hebben er een aantal op stock

Comment

Ik meen me te herinneren dat de Maha laders en PowerEx batterijen ook te verkrijgen zijn via Radiohome in Gent en Gotron in Aalst (www.radiohome.be of www.gotron.be).

De Memorex Pro 1 is hetzelfde als de C9000, geen idee of de C801D ook onder Memorex te koop is, ik heb ze tot op heden nog nergens gezien alleszins.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
            in het leuvense is kan je zo'n laders krijgen bij aitec gevestigd in heverlee

de laders staan niet op hun site maar ze hebben er een aantal op stock
            Heb een mailtje naar Aitec gestuurd, bedankt voor de link.

Gent of Aalst is een beetje ver weg als ze in Heverlee ook te vinden zijn, maar toch bedankt ... voor iemand anders kan dit kortbij zijn.

Mark

Comment

Gisteren avond was er een MH-C800S bij de buren geleverd

't Was dringend, want mijn GP lader had verleden donderdag de geest gegeven...
              Meteen 8 batterijen "geconditioneerd"

Ik heb nog geen spijt van mijn keuze
              I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

Comment

Heb een mailtje naar Aitec gestuurd, bedankt voor de link.

Gent of Aalst is een beetje ver weg als ze in Heverlee ook te vinden zijn, maar toch bedankt ... voor iemand anders kan dit kortbij zijn.

Mark
                Bij Aitec in Heverlee hadden ze alleen de C9000, en ik wou toch wel zo'n 8 bay lader hebben, dus maar naar eBay gekeken.

Heb de C801D in de VS gevonden voor $59, kwam natuurlijk nog redelijk wat verzending bij, maar toch nog altijd goedkoper dan de prijs van de C9000 of de Memorex 'clone'.

Is vandaag aangekomen en het is een schitterende lader, direct 8 GP's van 2500 ingestoken die zo goed als leeg waren ... op minder dan een uur volledig opgeladen

Binnenkort eens een 'conditioning' uitvoeren op al mijn GP's om ze terug op specs te krijgen, want ik denk dat die VC800 snellader van GP die ik voordien gebruikte niet echt een goed idee was ... en dat onding heeft me ook 70 Euro gekost

Mark

Comment

Ik heb hier net nog een setje GP's van 2100mAh getest in de C9000. Die zijn zo'n drie jaar oud, en na een paar keer Refresh/Analyse heb ik er drie die rond de 1500mAh halen, en er zit er eentje bij die nog maar 164mAh capaciteit heeft.
                  (Niet verwonderlijk dat mijn flitser heel slecht werkte met die accu's.)
                  Die GP-accu's zijn altijd geladen met een vrij snelle GP-lader die de accu's op 2 uur heel heet stookte.

Ik heb ook een setje Vapex-Tech accu's van 2900mAh gekocht (ik had accudoosjes nodig, en het bedrag van de bestelling was te laag), maar die raken niet hoger dan 2350mAh.

Ik had ook AAA-accu's nodig, de Vapex-Tech AAA-accu's van 1100mAh zijn eigenlijk maar 850mAh. Als ik dat vooraf had geweten, dan had ik Recyko AAA's gekocht, die zijn volgens de fabrikant 850mAh (bij de AA-accu's van Recyko klopt de opgegeven capaciteit wel).

Aldi-accu's van 2300mAh zijn werkelijk 1700mAh (na drie jaar, het zijn geen nieuwe, ik zal binnenkort nog eens zo'n setje meebrengen, ze kosten niet veel).

Alleen de GP Recyko AA-accu's zitten ook allemaal werkelijk tegen de opgegeven 2100mAh.
                  BD0338BE

Comment

... en nieuwe AAA 1000mAh van "den Aldi" geraken niet geconditioneerd boven de 850mAh .. niks nieuws onder de zon ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      ... en nieuwe AAA 1000mAh van "den Aldi" geraken niet geconditioneerd boven de 850mAh .. niks nieuws onder de zon ?
                      Dan overdrijven ze bij den Aldi minder dan bij Vapex-Tech, daar beloven ze 1100mAh en krijg je ook maar 850mAh.

De AAA-accu's van den Aldi zullen ook wel goedkoper zijn.

Het is misschien handig om hier een soort database op te stellen met de werkelijke capacteit van AA + AAA accu's. Er zijn er hier nu verschillende die een MH-C9000 gebruiken, en op die manier kunnen we te weten komen welke accu's de grootste capactiteit leveren voor hun prijs.
                      De fabrikanten van accu's overdrijven toch bijna altijd.
                      BD0338BE

Comment

Ik heb gisteren twee setjes GP Recyko AAA gekocht en opgeladen in de C810D (had ze nodig voor mijn radio triggers uit China ), werken perfect hierin, en dacht dat deze types hun lading langer bewaren.

Als ik de info hier zo'n beetje lees zal ik in het vervolg ook maar enkele setjes AA Recyko kopen, die halen tenminste hun opgegeven waarde. Ik heb nu de gewone GP 2500 batterijen, en vrees dat die niet echt hun max capaciteit halen.

Waar zijn de Recyko GP's het goedkoopst te vinden ?

Mark

Comment

Waar zijn de Recyko GP's het goedkoopst te vinden ?

Mark
                          Hier heb ik al een aantal setjes Recyko's gekocht:

Een van de collega's op het werk had er ook nodig, en op die manier was het mogelijk om de verzendkosten te delen. Ze worden ook iets goedkoper als je meer setjes bestelt.

Ik weet niet of ze daar het goedkoopst zijn, maar 11,95 euro is zeker niet teveel.
                          BD0338BE

Comment

Dit weekend geladen met refresh op de Memorex Pro 1 Geniux :

GP 2700 (1 jaaroud) : 2266, 2286, 2291 en 2351 mAh
                            GP 2600 (1 jaar oud): 380, 2020, 2110 en 2130 mAh . Blijkbaar al een defect exemplaar erbij.
                            Nog 8 GP-sets van 2100 tot 2700 te gaan. Daarna volgen nog enkele Panasonic en Aldi sets. Heb nu de laadstroom en ontlaadstroom verhoogd tot 1000mAh want het duurt anders een ganse dag om een setje te refreshen met de aanbevolen waardes.

Ik vind het vreemd dat na de refresh/charging cyclus de batterijen verder opgeladen kunnen worden in de gewone charging mode. Onmiddellijk na de cyclus heb ik nog 100 mAh bijgeladen in charging mode met 300 mA laadstroom. Daarbij bleven de batterijen koel zodat die extra 100 mAh niet is omgezet in warmte.
                            Deze batterijen werden vroeger altijd geladen met een GP Powerbank 3 (waarin ze ruim 50 graden celcius werden)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                              Dit weekend geladen met refresh op de Memorex Pro 1 Geniux :

GP 2700 (1 jaaroud) : 2266, 2286, 2291 en 2351 mAh
                              Ha! ... bijzonder interessant want het toeval wil dat ik dit WE juist hetzelfde gedaan heb (refresh) met GP2700 batterijen die een beetje ouder zijn en ik kreeg die niet hoger dan gemiddeld ong 2250mAh .. dus maar een Break-in gedaan en nu hebben ze ongeveer 100mAh meer maar schitterend is het nog niet .. Ik begin te geloven dat de door de fabrikanten aangegeven capaciteiten pijlsnel teruglopen bij gewoon gebruik ! 2100 en 2300 types krijg ik niet meet boven de 15-1600mAh uit ondanks een paar break-in en refresh cycles. Wordt een mythe hier stilaan doogeprikt ?

Ik vind het vreemd dat na de refresh/charging cyclus de batterijen verder opgeladen kunnen worden in de gewone charging mode. Onmiddellijk na de cyclus heb ik nog 100 mAh bijgeladen in charging mode met 300 mA laadstroom. Daarbij bleven de batterijen koel zodat die extra 100 mAh niet is omgezet in warmte.
                              Deze batterijen werden vroeger altijd geladen met een GP Powerbank 3 (waarin ze ruim 50 graden celcius werden)
                              Dat is idd nu ook mijn bevinding .. Ik stopte domweg net opgeladen batterijen via de C9000 in mijn Ansmann lader en die gingen prompt nog bijna een uur door met laden (bij 700mA!) Nu laat ik ze na de C9000 laadbeurt een uurtje rusten en dan gaan ze terug de Ansmann in waar ze schijnbaar verder laden.
                              Ik had wel een frats voor met Memorex 2300mAh batterijen. na de laadbeurt in de Ansmann waren die schijnbaar "overladen"? Toen ik ze in de C9000 stopte kreeg ik prompt de HIGH melding (hoge weerstand) en de spanning lag rond de 1,6volt. Ik heb ze dan in de Ansmann lader ong 3/4 uur ontladen en dan leek allles opgelost en nu werken ze terug normaal. vreemd !

Edit: De warmteontwikkeling bij het laden is IMHO sterk afhankelijk van de manier waarop geladen wordt ... Ik heb de subjectieve indruk dat in mijn Ansmann lader de batterijen net iets warmer worden bij 700mA dan in de C9000 bij 1000mA .. een bijzonder uitgebreid artikel over laadmethodes dat het lezen waard is staat hier http://www.mpoweruk.com/chargers.htm
                              Last edited by Guest41; 2 maart 2009, 12:08.

Comment

Die lagere warmte ontwikkeling met de Maha laders bij zelfs hogere laadstromen heb ik hier vroeger al gemeld. Best wel opletten met dat nog bijladen met de Ansmann lader. Het zou kunnen dat het detectie mechanisme voor overlading niet volledig correct geimplementeerd is en dat je dus de batterijen overlaadt.

Ik werk sinds vorig jaar nog enkel met Maha PowerEx batterijen (de standaard versie en de Imedions), en die haalden vorig jaar allemaal minimaal 2700 mAh (getekende waarde op de batterij), en tijdens het ontladen bleven die boven de 1,1 volt tot ergens 2400 a 2500 mAh. De laders stoppen het ontladen bij 0,9V klemspanning, maar in veel gevallen is dat te laag voor toestellen, en dan schakelen ze uit. Ik heb een aantal batterijen die ook wel 2300 mAh halen, maar die bijlange niet goed presteren, en dat komt gewoon omdat ze te snel onder de 1V klemspanning komen.

Ik zal binnenkort nog es willekeurig wat Maha's uitkiezen en testen wat hun huidige capaciteit is...

Comment

Working...
                                X