Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervangbatterij voor 5D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vervangbatterij voor 5D

Ik ga een grip voor de 5D kopen.
    Momenteel heb ik één officiële Canon BP511 batterij. Ik kan daar mijn ding mee doen.
    Ik heb niet echt nood aan meer power. Als ex-nikonian ben ik gewoon mijn camera af te leggen als ik heb niet gebruik en het schermpje ook wat spaarzaam te gebruiken.

Nu, die grip wordt blijkbaar wel instabiel met slechts één batterij erin en dat streeft het doel zowat voorbij. Ik zou dus voornamelijk voor dit doel een extra batterij kopen en heb eigenlijk niet zoveel zin om daar 80 euro voor neer te tellen (loopt allemaal op).

Ik heb al meldingen gehoord dat deze vervang batterij van 9 euro soms een probleem heeft dat die blijft vastzitten. Maar da's dus wel écht budget.

Ik vroeg me af of deze Hähnel HL-511 Li-ion voor 30 euro die bij Fotorubens uit de zoek komt wanneer je op een BP-511 zoekt, niet de moeite waard is. Dat lijkt me toch al genen brol. Een batterij van 9 euro vind ik wat teveel (of eerder teweinig) van het goede.

Fotorubens is ook een respectable dealer en lijkt me ook geen brol aan te bieden. Dit is ook de enige vervangbatterij die ze aanbieden.

Ik ben ook geen elektrieker. Ik vermoed dat de Voltage gelijk moet zijn als de originele (7,4 V) maar dat de amperage niet persé gelijk moet zijn.

Ik had graag geweten of mensen hier ervaring mee hebben.

Re: Vervangbatterij voor 5D

In de 20D en 40D gebruik ik al jaren van die goedkope accu's van Akkuinternational, en die werken even goed als de originele.
    Maar het is inderdaad zo dat bepaalde accu's net iets te groot (te dik?) zijn voor een 5D.
    Of je dat probleem ook hebt in de grip van een 5D dat weet ik niet.

De spanning is belangrijk, maar elke lithium-ion accu zal dezelfde spanning hebben, dat is een gevolg van de gebruikte materialen in de accu (met andere metalen in de accu krijg je een andere spanning).
    De capaciteit kan verschillend zijn, maar ik denk dat somige compatibele accu's een wat te optimistiche capaciteit opgeven (ze overdrijven soms).
    Bij een lithium ion-accu is het voor de gebruiker bijna onmogelijk om de capaciteit te controleren (voor nikkel-metaalhydride accu's is er de Maha MC 9000 lader waarmee je accu's kan testen, maar voor lithium-ion accus heb ik zo nog geen lader gezien).

Ik denk dat Canon de twee accu's in de grip gewoon parallel schakelt, en dan moet je er wel voor zorgen dat je alleen twee volledig geladen accu's in de lader steekt. Steek je een volle bij een lege, dan zal de volle accu proberen om de lege te laden, en dan verlies je capaciteit. Als de twee dus leeg zijn, dan haal je ze er allebei uit, en je steekt er terug twee volledig geladen accu's in.

Lithium-ion accu's mag je altijd bijladen, op die manier vertrek je altijd met de volle capaciteit. Waarschijnlijk kom je dan wel toe met twee stuks in de grip (maar een 5D verbruikt wel redelijk wat stroom).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

ik gebruik deze (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.2484, 11 euro, geen verzendkosten). Gebruik ze niet in een grip maar ze doen het perfect, ik zie geen verschil met de originele canons.

Comment

fotoshop aalten is ook gerenomeerd,
        en daar staan ze €11 ... KLIK

mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PapaPol Bekijk bericht
          ik gebruik deze (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.2484, 11 euro, geen verzendkosten). Gebruik ze niet in een grip maar ze doen het perfect, ik zie geen verschil met de originele canons.
          Dat moet ook lukken, vandaag heb ik hier een zaklampje aangekregen dat ik besteld had bij Dealextreme.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Ook ik gebruik al sinds de aankoop van mijn 350D niet - originele batterijen, net als mijn dochters op hun respectievelijk, 450D en Ixus 80. Wij hebben die allemaal hier aangekocht, tot onze grote tevredenheid trouwens. Ik heb zelfs de indruk dat de mijne beter presteren dan de originele..... De BP511 voor de 5D kosten er nu 8,95 €.

Greetz RichKE
            Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Maar als ze blijft vastzitten is het ook alleen maar even naast de originele leggen en een beetje bijvijlen. Komt gewoon omdat bij de goedkope varianten wat gespaard wordt op de afwerking van het omhulsel. En dat is dan soms een tikkeltje te groot.
              Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Thx guys.
                Budget it is ....

Comment

Ik heb met Akkuint. geen al te beste ervaringen... de vervangbatterijen voor m'n 5D klemmen vast in de body en ze hebben 3 keer opnieuw m'n bestelde batterijen voor m'n toenmalige 1D2 opnieuw moeten opsturen wegens telkens slecht ( ze vielen simpelweg niet op te laden... )
                  Het enige wat ik momenteel nog gebruik zijn Lenmar ( héél kontent van ) en Uniross , qua prijs iets duurder maar wel een pak zekerder
                  1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Voor mijn Minolta heb ik ook een originele batterij, en één van Uniross. Nu na 3 jaar, gaat die van Uniross zeer snel leeg, terwijl de originele nog steeds goed dienst doet.

Moest ge interesse hebben ik heb nog een originele BP-511a te koop: http://forum.belgiumdigital.com/f11/...5d-244537.html

Comment

Ik gebruik naast een originele batterij deze in mijn batterijgrip.
                      Een verschil zie ik niet, tenzij in prijs

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Bedankt iedereen voor de input.
                        Ik ga voor de gulden middenweg gaan en de lenmar batterij kopen.

Comment

Hey Guys,

De Lenmar batterij is toegekomen. Er zat wel geen plastiek beschermklepje bij.
                          Ik had verwacht dat dit erbij ging zitten.
                          Hoe vangen jullie dit op?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                            Hey Guys,

De Lenmar batterij is toegekomen. Er zat wel geen plastiek beschermklepje bij.
                            Ik had verwacht dat dit erbij ging zitten.
                            Hoe vangen jullie dit op?
                            Heb je die nodig als die toch in die grip zit?

(er zitten verschillende van die batterijen in mijn fototas zonder beschermklepje, zo erg is dat niet)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              Ik denk dat Canon de twee accu's in de grip gewoon parallel schakelt, en dan moet je er wel voor zorgen dat je alleen twee volledig geladen accu's in de lader steekt. Steek je een volle bij een lege, dan zal de volle accu proberen om de lege te laden, en dan verlies je capaciteit.
                              Ik weet niet hoe het bij de 5D werkt maar bij mijn oude D60 met grip (zelfde batterijen!) is dat zéker niet het geval. Daar wordt éérst de volste batterij geleegd tot beide batterijen het gelijke nivo hebben en dan pas worden ze tesamen verden opgebruikt.

Comment

Working...
                              X