Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belangrijkste accesoires

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Belangrijkste accesoires

mijn aller beste aankoop waar ik nooit spijt van heb gekregen, en ga krijgen, is altijd nog wel mijn lensdop houder. (6,50 euro)

Maar dat ter zijde, ik zou zeker die 50mm 1.8 lens kopen, die kost bijna niets: nieuw 85euro of via maktplaats ongeveer 65 inc. verzendkosten.

Lens doekjes kunnen overigens nog best duur uitvallen kan je zo'n 10 euro voor betalen

Als je voor de baterij grip gaat zou ik ook eens de B merk versie overwegen, daar hoef je geen extra accu in te zetten en die gaat zonder te flitsen denk ik (als je, je life view niet gebruikt) ongeveer (echt waar!!!) 2000 foto's mee zonder herladen. Nadeel is dat hij geen extra shutter knop heeft. Voordeel is hoe gek dat ook klinkt dat hij vrij zwaar is, met je lichte 450D en kitlens heb je minder snel een bewogen foto wanneer hij wat zwaarder is.

Een groot statief heb je al voor 39,- (deze heb ik, prima statiefje tot windkracht 3 zwaar genoeg)
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------
    om te beginnen in ieder geval een Extreme CF III ??GB kaartje erbij kopen.
    (kan je het beste via internet doen, scheeld veel geld!!)
    Een extra accu in welke vorm dan ook
    (zijn ook b merken van die kleine accu's, een stuk goedkoper als cannon maar die gaan wel minder lang mee.)
    en een lensdoekje.

De rest heeft geen haast, als je alles in delen koopt weet je, je nieuwe aankoop beter te waarderen, zo zie ik dat dan. Op het moment dat mijn nieuwe objectief binnen komt wil ik alweer een andere en waarscheinlijk zal dit zo blijven
    van stempvoort bedrijfs nacht en huizen fotografie Middelburg Nachtfotografie Canon EOS 5D MII, EOS 400D, Canon 17-40mm f/4L, 18-200mm IS, 18/55mm, 55-200mm, 50mm f1.8, Manfrotto 055 XDB, monopod.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hetspook Bekijk bericht
      als je alles in delen koopt weet je, je nieuwe aankoop beter te waarderen, zo zie ik dat dan. Op het moment dat mijn nieuwe objectief binnen komt wil ik alweer een andere en waarscheinlijk zal dit zo blijven
      'k ben blij dat ik niet de enige ben die dit voelt

En als je dan toch investeert in een grip, zou ik toch wel ééntje nemen met extra ontspanknop op! Dat mis ik bij elke foto in portretstand!

mvg
      Brecht
      Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tonyt Bekijk bericht
        een zachtborsteltje voor zandkorrels doet ook al wonderen en voorzichtig zijn ook
        Dit heb ik altijd bij me

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
          Dit heb ik altijd bij me
          khad ook al bijna zo'n lenspen aangeschaft (bij fnac voor 16€ dacht ik) maar ktwijfelde er aan of dat carbongedoe echt wel zen werk doen zoals ze zeggen.

Ook vraag ik me af of batterijen van alternatieve merken betrouwbaar zijn, in prijs zijn ze in ieder geval véél goedkoper (rond de 10€ ipv rond de 35€ voor nen canon batterij). En de mogelijke gevolgen op je garantie in geval van defect.

Kheb ook al wat zitten kijken voor die 50mm f1.8 en mja die vindt ik zeker interessant maar dan vraag ik me wel af waar ik hem het goedkoopst kan aanschaffen. Op amazon.com kan ik heb bestellen voor 65€ maar dan wel in de US (kmoet ook wel nog iets anders laten overkomen dus dat zou wel passen) hier in belgie vind ik hem niet voor die prijs. (marktplaats nog niet geprobeerd). Mensen ervaring met materiaal laten overkomen uit de US of andere werelddelen?

Een batterijgrip zal niet voor direct zijn maar kan wel een nuttige aanvulling zijn op termijn. Wanneer ik ervaring en dergelijke heb opgedaan, hopelijk :P
          Canon Eos 450D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS | Sigma DC 17-70mm f/2.8-4.5
          Flickr here and many more to come!

Comment

@viewfinder ik heb er ook zo eentje (gekocht op photokina) dat is goed tegen vingerafdrukken
            Last edited by tonyt; 7 januari 2009, 19:26.

Comment

Is die lenspen veel gemakkelijker dan een doekje? Dan zou ik die ook nog overwegen... 'k heb ze idd ook zien liggen in de fnac, maar had mijn twijfels over de werking...

mvg
              Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JvanKnal Bekijk bericht
                Is wel nog een hele nuttige aanvulling! (zandkorreltje op je lens, er over met doekje, krasje,
                Daarom maak je eerst de lens schoon met een kwastje en pas als vlekken op zitten gebruikje een doekje, maar alleen als je die goed gent schoon gemaakt en onderweg gewqoon laten zitten.
                Oorspronkelijk geplaatst door JvanKnal Bekijk bericht
                nieuw filterke... voor 20 euro kun je nog altijd geen kitlensje kopen é, filterke wel..
                Dat wel erg goedkoop, maar een zonnekap werkt ook goed en heeft alleen een positierf effect op het beeld ipv een filter een negatief.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door R3dw0lF Bekijk bericht
                  khad ook al bijna zo'n lenspen aangeschaft (bij fnac voor 16€ dacht ik) maar ktwijfelde er aan of dat carbongedoe echt wel zen werk doen zoals ze zeggen.
                  ?
                  Ik heb er € 3 voor betaald en heb er gelijk 3 gekocht. Een voor in de tas, de borstzak en een in het pennenbakje op mijn bureau.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                    ?
                    Ik heb er € 3 voor betaald en heb er gelijk 3 gekocht. Een voor in de tas, de borstzak en een in het pennenbakje op mijn bureau.
                    3€, twas in de solden zeker? :P
                    waar hebt ge da kunnen vinden?
                    Canon Eos 450D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS | Sigma DC 17-70mm f/2.8-4.5
                    Flickr here and many more to come!

Comment

de allernuttigste vind ik (voor mezelf) de batterijgrip :
                      - extra batterij dus nooit zonder power
                      - extra comfort voor de net iets te kleine 400D (die ik heb)
                      - extra knoppen in "portret-stand"

Zelfs met de lichtste lenzen (lol, ik heb er maar 2) blijft die er opstaan
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

Comment

Als ik dit hier zo hoor is een aankoop van een BG een goede koop!? Of toch eerst een flits kopen?
                        ::: Flickr :::

Comment

Als ik kon kiezen tussen flits en grip, dan zou ik eerst flits kiezen, je kan dan wel al eventueel een handstrap kopen en dan pas later een grip.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
                            Als ik dit hier zo hoor is een aankoop van een BG een goede koop!? Of toch eerst een flits kopen?
                            ligt eraan of je veel een flits gebruikt. Een flits draagt wel bij tot je foto en een grip niet zozeer.

Persoonlijk koop ik eerder een grip dan een flits omdat ik aan een grip meer heb dan aan een flits. Ik heb wel een 580EX maar gebruik die niet zo veel eerlijk gezegd...
                            With Canon, I can (or at least try)
                            Photastic.be ~ Passion for the picture
                            Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                              Als ik kon kiezen tussen flits en grip, dan zou ik eerst flits kiezen, je kan dan wel al eventueel een handstrap kopen en dan pas later een grip.
                              Waarom dan?

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                              ligt eraan of je veel een flits gebruikt. Een flits draagt wel bij tot je foto en een grip niet zozeer.

Persoonlijk koop ik eerder een grip dan een flits omdat ik aan een grip meer heb dan aan een flits. Ik heb wel een 580EX maar gebruik die niet zo veel eerlijk gezegd...
                              Tot nu toe heb ik nog nooit een flits gebruikt omdat ik er geen heb. Heb dus ook niet echt een idee of ik ze zou gebruiken indien ik ze heb.
                              ::: Flickr :::

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
                                Tot nu toe heb ik nog nooit een flits gebruikt omdat ik er geen heb. Heb dus ook niet echt een idee of ik ze zou gebruiken indien ik ze heb.
                                Is natuurlijk een persoonlijke keuze. Maar ik denk dat een beginner vooral zo snel mogelijk meer en betere foto's wil maken (alleez, dat wil ik toch). En dan vraag ik mij af wat het direct fotografisch (<> ergonomisch) voordeel is van een grip. Hoofdzakelijk dan met een beginnerstoestel en kitlenzen zoals ts...

Indien de grip ook nog op doorgroeimodellen past, kan dit inderdaad een leuke langetermijsinvestering zijn, maar indien men samen met een nieuw toestel een nieuwe grip dient aan te schaffen, is dit toch wel een dure investering. Dan koop je beter een statief als je meer stabiliteit wil.

grz.

Comment

Working...
                                X