Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SB 600 of SB 900

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• SB 600 of SB 900

beste,
    ik ben een Nikon D40x gebruiker en ik zou omdat ik veel sport fotografeer (volleybal) een externe flitser kopen. Ik had mijn oog laten vallen op de SB-600 maar zal deze voldoende zijn voor mijn sportfotografie? en zal deze flitser goed samenwerken met mijn camera?

mvg,
    Donaat
    Photography Donaat - http://www.fotonaat.be
    Ervaring doet men op uit onervarenheid

Re: SB 600 of SB 900

Oorspronkelijk geplaatst door donaatello Bekijk bericht
    beste,
    ik ben een Nikon D40x gebruiker en ik zou omdat ik veel sport fotografeer (volleybal) een externe flitser kopen. Ik had mijn oog laten vallen op de SB-600 maar zal deze voldoende zijn voor mijn sportfotografie? en zal deze flitser goed samenwerken met mijn camera?

mvg,
    Donaat
    Volgens mij zou je als je volleybal wilt doen beter investeren in een lichtsterke lens want met 1 flits op je camera zelf zul je alles nogal platflitsen met lelijke schaduwen tot gevolg. Ook zul je (als ik naar volleybal ga kijken toch) niet zo dicht bij de spelers kunnen staan en dan wordt die flitser natuurlijk minder effectief.

Er zijn goeie lichtersterke f2.8 lenzen van o.a. Sigma en natuurlijk Nikon zelf maar die vallen een pak duurder uit alles hangt natuurlijk af van wat JIJ wilt
    Nikon D700 en veel te duur glas
    "You will always miss 100% of the shots you don’t take"
    my flickr

Comment

Re: SB 600 of SB 900

Weet je zeker dat men het gebruik van een flash niet hinderlijk vindt ? Ik zou ook eerder investeren in lichtsterk glas.
      Hoe denk jij in een sporthal de flash te gebruiken, anders dan door rechtstreeks te flitsen ? Denk je dat je dan geen schaduwen gaat hebben ?

Investeren in lichtsterk glas, dit combineren met de sportstand van je toestel (opteert voor een groot diafragma, iso op automatisch en een aanvaardbare sluitertijd), zal je m.i. betere resultaten geven dan een externe flash.

Comment

Working...
      X