Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem camera/flits?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem camera/flits?

    450D + 430EX II

    Wij hebben 3 dagen geleden bovenstaande toestellen gekocht, samen met een Canon 50m 1.8.

    Ik merkte vanaf het begin op dat de 450D vreemde eigenschappen vertoonde. Het scherm flikkerde oa wanneer de camera werd ingeschakeld en soms ook wanneer je hem op z'n zij hield (potret).

    Ik heb er verder niet bij stilgestaan tot ik met de flits begon te fotograferen. Het viel me op dat - zelfs met de flits - de sluitertijden (camera in Av, diafragme op 1.8) bij matige belichting nog erg lang waren. Exact even lang als fotograferen ZONDER flits namelijk. Het is alsof de camera niet beseft dat hij een flits op zijn hoofd heeft staan

    Is dit iets waarvoor we terug naar de handelaar moeten?

    Bedankt voor de hulp.
    450D en wat prullen

  • #2
    Re: Probleem camera/flits?

    Ik verwacht dat de flits perfect werkt, maar op AV krijg je enkel invulflits en is de sluitersnelheid gelijk aan de gemeten waarde en dus afhankelijk van het omgevings licht. Je kan dit op vele manieren gaan oplossen, om het gemakkelijk te houden zet je toestel op de P modus als je wil flitsen.

    Heb je meer ervaring, werk dan manueel als je wil flitsen met het volgende in gedachte.

    Kies je snelheid in functie van de brandpuntsafstand ( 50mm = 1/50ste seconde)
    Kies je diafragma is functie van de gewenste dieptescherpte
    Kies je gevoeligheid in functie van het omgevingslicht
    Plaats je flits op ETTL

    nu gaat je flits afsluiten als het onderwerp, normaal het dichste bij genoeg licht heeft ontvangen.

    Het resultaat moet zijn een correct belicht onderwerp met behoud van de omgeving.

    Een correctie aan snelheid of gevoeligheid heeft invloed op de belichting van de omgeving een correctie aan de flits heeft invloed op de belichting van het onderwerp.

    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Probleem camera/flits?

      nou ik heb 350 zal wel ongeveer zelfde zijn hoor , maar op AV krijg je enkel invulflits ,normal gezien wel maar door in je menu in stellen als je flits er op aan sluit op die schoen juist naam weet ik niet ,is mijn sluitertijd vast bij den 350 is dit 200
      ga naar je menu en zoek naar persoonlijke voorkeuze ,450zal dit ook wel hebben
      dan optie flits sync ,snelheid av mode
      optie 1vast 1/200sec
      of wel automatisch

      430 is zeer goede flitser ik heb er heel wat genieten van mogen hebben ,
      veel geluk en roep maar als er iets is

      Comment


      • #4
        Re: Probleem camera/flits?

        Hierbij aansluitend eigenlijk een vraagje:
        Ook ik heb een 430 EX II en zit nog met veel vragen.

        Graag zou ik eens een namiddag met iemand foto's willen maken die zijn flitser goed onder controle heeft en mij wat bij kan brengen.
        Wie zich geroepen voelt, mag me altijd iets laten weten. (PM)

        Ik woon zelf in Neerpelt (Noord-Limburg), maar met een auto kan ik ver geraken
        Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

        Comment

        Working...
        X