Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wacom vs Genius?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wacom vs Genius?

Dag allemaal,

Ik ben op zoek nar een grafisch tablet maar (zoals iedereen) wil ik er geen honderden euro's aan besteden en dus liever geen Wacom kopen.
    Na wat zoeken kwam ik uit bij Genius tablet, ze hebben namelijk de G-pen, deze heeft een mooi groot werkoppervlak en kost iets meer als 100€, de vrij grote nauwkeurigheid van 4000 lpi lijkt me wel een pluspunt (die heb je bij Wacom pas bij de onbetaalbare intuos reeks).

Ik werk nu met een Wacom Volito (zo'n heel klein A6je).
    Ik weet al dat de pen met batterijen werkt maar het zijn AA'tjes dus dat zou op zich nog geen ramp zijn.

Heeft er iemand ervaring met deze tablets? En hoe verhouden ze zich met de Wacom varianten, ik heb ook veel gelezen over de Trust tablet, maar daar blijf ik liever van weg, deze lijken me toch een wat minder goede kwaliteit te zijn.

Alvast bedankt !
    Joris

Re: Wacom vs Genius?

Uit eigen ervaring: blijf gewoon weg van iets waar niet de naam Wacom op staat ... spaar wat langer door en ga voor een Intuos3, dat ga je je nooit beklagen ...

Groetjes,
    dvdb
    Zo'n schattig Nikon kodakske en wat glas erbij ...

Comment

Mijn ervaring is idd dat je best bij Wacom blijft, is pak duurder, maar veel meer qualitatiever dan al die andere sub merkjes; de AA batterijtjes worden namelijk op gefreten, LAG op het brush gebeuren wat inhoud indien je een lijn trekt deze niet nauwkeurig weergegeven word, en alsook in de meeste gevallen als lomp bestempeld kan worden. Trust, Genius etc ... doe mij maar één Wacom.

Comment

Ik gebruik momenteel een Trust tablet, hun groot model de TB7300. In het pennetje zitten een reeks kleine batterijtjes, geen AA's .

Werk er nu al enkele maanden mee, gaat prima, is drukgevoelig in PS (CS3 op Vista) en vermits ik met 2 schermen werken is dit wide-formaat prima geschikt ... enige nadeel : het neemt nogal wat plaats in op je bureau, maar dat neem ik er graag bij.

Het verschil met je muis in PhotoShop is niet te beschrijven, het werkt zo veel beter en logischer, alhoewel ik de muis nog wel gebruik voor het normale werk, maar dat kan je ook met de pen doen, is een kwestie van gewoonte, je scroll wheel mis je niet want op het tablet staan twee draaiknoppen die je scroll overnemen ... en een hele reeks buttons die je kan aanpassen, ik heb er een aantal veel gebruikte actions in PS onder steken.

En het beste is dat het me net iets meer dan 100 Euro gekost heeft (ik dacht 139 in de Fnac), maar ik heb ze onlangs nog aan 99 Euro in de Carrefour zien staan. Wacom is het beste, zonder twijfel, maar ik geef liever mijn geld aan lenzen uit dan aan een tablet eerlijk gezegd. Collega van mij heeft de Wacom Cintiq 21 ... WAUW ! maar de prijs is er ook naar.

Als ik dat met mijn foto's verdien zal ik er ook eentje kopen, maar op dit moment werkt die Trust net zo goed voor mij, PhotoShop zelf was al duur genoeg

Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
          Ik gebruik momenteel een Trust tablet, hun groot model de TB7300. In het pennetje zitten een reeks kleine batterijtjes, geen AA's .
          Dag Mark,

Grappig dat je dat even zegt. Die TB-7300 is EXACT dezelfde als het genius tablet, ook ongeveer dezelfde prijs.

Wat voor batterijtjes gaan er dan in de pen? Waar haal je ze (of wat kosten ze) en vooral, hoe lang gaan ze mee?

Ja ik weet dat die Wacom het van het zijn, de broer van mijn vriendin heeft zo'n intuos 3 A5wide, daar ga ik vanmiddag eens wat mee spelen. Maar 347 euro exclusief BTW heb ik er net niet voor over.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
            Dag Mark,

Grappig dat je dat even zegt. Die TB-7300 is EXACT dezelfde als het genius tablet, ook ongeveer dezelfde prijs.

Wat voor batterijtjes gaan er dan in de pen? Waar haal je ze (of wat kosten ze) en vooral, hoe lang gaan ze mee?

Ja ik weet dat die Wacom het van het zijn, de broer van mijn vriendin heeft zo'n intuos 3 A5wide, daar ga ik vanmiddag eens wat mee spelen. Maar 347 euro exclusief BTW heb ik er net niet voor over.
            Ik wist niet dat de Genius G-pen M712 en mijn Trust dezelfde waren, sorry. Ik heb in het verleden nogal slechte ervaringen gehad met Genius muizen, dus kijk ik zelfs niet meer naar dat merk.

Heb net mijn pen eens open gedaan ... en er zit een AAA batterijtje in , sorry, dacht dat er een viertal van die chrome pillekes instaken ... my mistake.

In elk geval werk ik er ondertussen al meer dan zes maanden zo goed als dagelijks mee, en heb nog geen batt. moeten vervangen.

Ik ben van het principe uitgegaan dat 139 Euro om het eens te proberen zeker geen geld weggesmeten kan zijn, maar 347 + btw is een beetje veel, en die kleine Bamboo tablets vond ik maar speelgoed eerlijk gezegd, ze werken wel prima hoor, laat daar geen discussie over zijn.

Mark
            Last edited by LamboCars; 26 december 2008, 09:18.

Comment

Ja dat klopt wel. Nu, ik heb thuis al zo'n mini-wacom (A6 dingetje van de Aldi) en op zich doet dit zijn werk ook wel maar als ik dan even vergelijk met de intuos die ik nu even aan het proberen ben ....

Ik ben er dus net achter gekomen dat ik toch nood heb aan een groter tablet. Met de A6 moet je wat krampachtig je pen vastknijpen om hem precies genoeg over het kleine oppervlak te laten bewegen. Met de A5 van mijn broer kan ik handige grote armbewegingen maken waarmee ik de pen erg precies op de gewenste plek kan klikken (terwijl ik met de kleinere toch altijd wat voorzichtig naar onder moest gaan om hem niet van plaats te laten veranderen voor ik klik).

Pff toch een moeilijke keuze want de Wacom kost 3 keer meer en ik ben niet direct bereid er zoveel geld aan uit te geven, dan koop ik liever een flitser met paraplu en statief bij.

Maar op zich lijkt die Trust me dan toch niet zo slecht als vaak beweerd wordt, de batterij lijkt toch lang mee te gaan (ik heb thuis ook oplaadbare AAAtjes dus het zou eigenlijk zowiezo geen ramp zijn).

Ik denk dat ik nog maar wat verder ga opzoeken (zaken zoals het gewicht van het pennetje want dit mag ook niet TE zwaar zijn) en er vooral nog een nachtje over slaap.
              Ik wil liever niet overhaast een Wacom kopen maar een Trust kopen en dan blijken dat het niet is wat ik verwacht en DAN een Wacom kopen is helemaal niet mijn bedoeling.

Als laatste, SectionOne je zei dat een Trust minder nauwkeurig is als een Wacom maar als ik lees dat de Trust (of Genius for that matter) iets meer als 4000LPI heeft komt dat ongeveer overeen met de Intuos, of zou het verschil in de reactiesnelheid van het tablet zitten?

Bedankt voor je hulp Mark, DvdB en SectionOne ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht

Als laatste, SectionOne je zei dat een Trust minder nauwkeurig is als een Wacom maar als ik lees dat de Trust (of Genius for that matter) iets meer als 4000LPI heeft komt dat ongeveer overeen met de Intuos, of zou het verschil in de reactiesnelheid van het tablet zitten?
                de overdrachtssnelheid naar je computer moet ook nog goed volgen. Anders ben jij al ergens anders met je pen maar volgt je penseel op de pc maar een paar tienden van een seconde later. Dan mag je grote nauwkeurigheid hebben, veel ben je er niet meer mee!

Soms heb ik dit ook met mijn wacom wireless. Maar door de tablet gewoon eens uit/aan te schakelen is dit euvel opgelost. Denk dat de buffer in mijn pc/bluetooth stick niet mee kan.

Je kan de nauwkeurigheid vergelijken met het MP commercieel gedoe. In de aldi staat er nu ook een camera van 10MP voor 99euro. Verdere uitleg hoeft niet zeker?

mijn wacom graphire heeft 190 gekost en nog geen moment spijt van.

Comment

IK heb ook de Wacom Intuos3 A5 Wide(Special Edition). Ik heb daar 358 euro voor betaald en ik ben zeer tevreden van deze tablet. Zo'n tablet schijnt jaren mee te gaan. Ik heb de mijn nog maar een paar maanden, kan ik dus nog niets over zeggen. Wacom heeft ook zeer lang ondersteuning van de drivers. Wat handig is bij de Intuos reeks, dat je 8 knoppen ter beschikking hebt, die je "per applicatie" kan configureren. De huidige goedkopere Wacom-reeksen hebben deze mogelijkheid niet. Softwarefabrikanten zoals Adobe maken speciale features in hun applicaties om optimaal te kunnen werken met o.a. Wacom tabletten.
                  Last edited by steven007; 26 december 2008, 17:41.

Comment

Net het nieuwe krantje van Carrefour gezien, het Trust TB7300 tablet staat hierin vermeld aan 99 euro, geldig van 2 januari tot 17 januari 2009 ... dit is zeker niet te duur om je eerste stappen in de wondere wereld van tablets te zetten.

Adobe PhotoShop gebruikt trouwens prima de drukgevoeligheid van dit tablet om zijn pendikte aan te passen, en van enige 'lag' tussen bewegingen/klikken heb ik toch nog niets gemerkt hoor.

Eerlijk gezegd zie ik niet in wat een Wacom beter zou doen dan deze Trust, en voor jullie reageren, ik heb wel degelijk vroeger met een Intuos3 gewerkt (was jammer genoeg niet van mij) ... het is een beetje steviger gebouwd allemaal, de pen is net iets zwaarder, maar dat is het dan ook.

Mark

Comment

Misschien ook nuttig te vertellen dat de Trust-Tabletten enkel voor Windows zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door steven007 Bekijk bericht
                        Misschien ook nuttig te vertellen dat de Trust-Tabletten enkel voor Windows zijn.
                        Dat is zeker het vermelden waard maar voor mij niet van toepassing. Ik gebruik enkel windows.

Ik heb gisteren de hele dag met een A5wide gewerkt, een intuos3 en dat is wel zalig.
                        Maar 350 euro kan ik er niet aan spenderen.

Ik denk dat ik me eens naar Carrefour ga begeven, de bouwkwaliteit van het tablet zelf zal wel minder goed zijn maar ik laat het ook gewoon op mijn bureau liggen en ga er niet mee liggen rondzeulen.
                        Als dan het gewicht van de pen nog meevalt en de reactiesnelheid en nauwkeurigheid voldoende zijn denk ik wel dat die Trust zal voldoen.

Dan heb ik ook nog eens 200 euro over om ergens anders aan te spenderen

Comment

Ik ben maar eens naar de Carrefour geweest en heb me daar zo'n trust tablet gekocht.
                          Leuke extra was dat de vriendelijke verkoopster besloot me nog eens 10 euro korting te geven ;-)
                          Ik heb hem dus voor 89euro, kweet niet of dat nu voor iedereen de prijs is, ik heb er in ieder geval geen probleem van gemaakt.

Op het eerste zicht lijkt het allemaal best goed te werken, de pen valt nog wel mee qua bouwkwaliteit, hier onderscheiden de Wacoms zich wel van de Trust, maarja, dat is natuurlijk ook te merken aan het prijskaartje.

Nog een klein nadeeltje: de scrolwieltjes bovenaan lijken beide dezelfde functie te hebben. Ik moet nog even zoeken of dit aan te passen valt in de software.

Voor die gene die nog eentje wil gaan halen, wees maar snel want aan de Carrefour in Hasselt (de kleine, die aan de ring) was er nog maar 1tje (na die van mij dus).

Comment

Working...
                          X