Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Doorwinterde Nikon SB-800 gebruiker gezocht!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Doorwinterde Nikon SB-800 gebruiker gezocht!

Ik ben op zoek naar iemand die me tegen een degelijke vergoeding heel wat kan bijleren over de Nikon SB-800 flits. Ikzelf heb er een Nikon D80 onder zitten en heb de SB800 al enkele maanden maar handleiding en internet brengen me niet voldoende veldkennis bij momenteel.

Dus als jij me wat wil verderhelpen en afkomstig bent van liefst omgeving Leuven: contacteer me! Reageren via pm aub .

thx

Re: Doorwinterde Nikon SB-800 gebruiker gezocht!

Ben ik ook wel benieuwd naar, want die handleiding is niet echt duidelijke taal vind ik.

Grtzzzz
    Nikon D60, AF-S VR DX Nikkor 18-55 f 3.5-5.6 G en 55-200 f4-5.6 G, Sigma DG 120-400 f4.5-5.6 OS HSM NAF, Nikkor 105 f2.8 VR ED Micro, SB-800, Manfrotto 190 XB Tripod en Manfrotto 560B Monopod

Comment

Als je nu eens verteld wat het probleem is? De SB800 of het flitsen in het algemeen. Het kostte mij meer tijd om het flitsen onder de knie te krijgen dan de SB800.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Als je nu eens verteld wat het probleem is? De SB800 of het flitsen in het algemeen. Het kostte mij meer tijd om het flitsen onder de knie te krijgen dan de SB800.
        Voor mij het flitsen in het algemeen.
        Welke soort flits in bepaalde situaties etc ...
        Nikon D60, AF-S VR DX Nikkor 18-55 f 3.5-5.6 G en 55-200 f4-5.6 G, Sigma DG 120-400 f4.5-5.6 OS HSM NAF, Nikkor 105 f2.8 VR ED Micro, SB-800, Manfrotto 190 XB Tripod en Manfrotto 560B Monopod

Comment

De handleidingen van Nikon zijn inderdaad 'gene cadeau'. Ze spreken ook véél te veel over het gebruik van de flits op de camera, terwijl je met je D80 en je SB800 alles in huis hebt om je flits veel mooier en creatiever 'off camera' te gaan gebruiken.
          Ik kan je verzekeren dat eens je daarvan geproefd hebt, je die hotshoe van je camera zal gebruiken om om het even wat op te zetten, maar geen flits meer!

Ik heb net een serie op mijn blog gedaan over hoe je via Nikon's CLS (en dat kan volgens mij met je D80 ook) je flits als remote kan aansturen. Bij mij ging het over twee SB800's en een SB900, maar het verhaal gaat ook op voor 1 SB800. (Je kan een reflectiescherm gebruiken).

Verder kan ik je twee DVD's aanraden:

Dit is een gloednieuwe DVD over Nikon's CLS systeem

En dan ook de OneLight DVD van Zack Arias. Dit gaat over hoe je met één flits, weg van je camera, schitterende resultaten kan bekomen. Het gaat wel niet enkel over Nikon, maar de uitleg die hij geeft is eigenlijk universeel.

Tenslotte is er ook nog een boekje dat niet slecht is:
          De wereld van computers kan soms vrij ingewikkeld zijn. Op HCW.be vind je allerlei interessante informatie, tips en advies over de computer.

Nikon's Creative Lighting System

Last, but not least (want gratis) is de enorm informatieve Strobist blog: www.strobist.com
          Ook die heeft een 8(!)delige DVD set uit.
          Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
          Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
          GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Comment

Ik heb de Nikon Creative Lighting System DVD met McNally gekocht, en moet zeggen ontzettend veel geleerd. Er is een commerciele kant aan de DVD, maar het leert je veel meer dan enkel de productlijn van Nikon kennen.

Er is echt een compositie/inspiratie kant en laat je zien hoe de pro's hun resultaten bekomen, trouwens naar mensen als McNally, Jarvis, Kelby, Hobby, luisteren is ALTIJD nuttig...

Cheerz
            MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

Comment

Ben ook al de laatste weken aan het vloeken, maar begin stilletjes aan doorzicht te krijgen met behulp van een duits boek van digital proline van Edmund Becker, Das Profi-Handbuch zum NCLS. Ik denk dat veele flitsbezitters het proberen, maar dat bij de meeste de flits in de kast vliegt. In ieder geval zal ik me ook die nieuwe CD bestellen. Korte videofilmpjes hebben me al zeer geholpen, kijk eens op mijn linkpagina. Ik zal in ieder geval doorbijten.

DE GUSTIBUS ET COLORIBUS NON EST DISPUTANDUM
              D 300 met Nikkorlenzen ; 70-200 VR(2.8) ; 50(1.8); 17-55(2.8);macro 105 VR(2.8) ;TC-17
              BD0941BE website: www.fotoplezier.be

Comment

Working...
              X