Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EIZO, NEC of LACIE?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: EIZO, NEC of LACIE?

Ik heb 'm bij Informatique gekocht

Ik zie nu dat hij nu €649,- kost maar niet meer op voorraad is.
    Je kan ook hier kijken

Je zal zien dat het goedkoper kan maar ik weet dat Informatique een
    betrouwbare zaak is waar ik al heel veel spullen heb besteld.

groeten,
    Chris.

Comment

Al eens gekeken naar een Samsung SyncMaster XL24 ? Heb er effe mee gepruld op een prof beurs en ... wow ! Werkt op LED technologie en kleuren zijn

Prijs was navenant Goedkoopste nu : 1.550 € maar dat is jouw prijsklasse.

Hier vindt je een test overzicht van de betreffende monitor.

Al eens gedacht aan een HP DreamColor LP2480zx ? Ne mens mag al 'ns wegdromen he ... maar toegegeven, ik heb deze op dezelfde beurs gezien, haba !

Slu !

Tjerri

Comment

Voor 1500EUR koop ik toch liever een Eizo ipv een Samsung
        Heb zelf een lacie scherm, en ik moet zeggen dat de Coloredge serie van Eizo toch nog net dat ietsje beter is dat ik zonder twijfelen iedereen die met dat budget een scherm wil kopen een Eizo kan aanraden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
          Alleen heeft die Samsung wel LED-backlight voor die prijs
          α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
          Flickr____No place to be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
            Alleen heeft die Samsung wel LED-backlight voor die prijs
            So what?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
              Ik heb de Eizo CG241W. Prachtige kleuren!
              Heeft ook 5 jaar garantie tov 3 jaar voor de LaCie en gezien mijn eerdere ervaringen met LaCie....
              Die 5 jaar garantie is toch niet volledig correct:
              kopie van een pdf van Eizo (http://www.walmart.be/images/FlexScanSX.pdf)
              The usage time is limited to 30,000 hours or less, and the warranty period of the LCD panel and backlight is limited to three years from the date of purchase.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door linda16093 Bekijk bericht
                Die 5 jaar garantie is toch niet volledig correct:
                kopie van een pdf van Eizo (http://www.walmart.be/images/FlexScanSX.pdf)
                The usage time is limited to 30,000 hours or less, and the warranty period of the LCD panel and backlight is limited to three years from the date of purchase.
                Op www.eizo.be staat niets daarvan, daar staat bij de CG241W enkel "5-year on-site exchange service".

Nog wat verder gezocht :

"Quick:
                If your equipment needs to be exchanged, you will have an equivalent replacement within two working days.
                Transport:
                EIZO Service Center driver will come to your premises and deliver the replacement to your deliveries department or to your reception desk; he will take the defective equipment away with him.
                Extent of warranty:
                The warranty applies to all equipment supplied in the Benelux. It covers failure of the backlight and extends to either five years or 30,000 operating hours, whichever is sooner. (At a normal office, however, a total of 30,000 operating hours will not be reached within a period of five years. Assuming that the equipment is used eight hours a day, five days a week, and 52 weeks a year, that would take more than 14 years.)
                "

Dus blijkbaar oude info Linda.
                Last edited by hvr_oosterzele; 7 december 2008, 12:05.

Comment

So what?
                  Levensduur van leds is veel langer dan ccfl, ze kunnen van kleur en intensiteit veranderen, schermen zijn dunner, werken op lage spanning, geven meer licht, geen dure ballast nodig, geen opwarmtijd, ccfl's geven minder licht na verloop van tijd, verbruiken meer stroom....... Kan nog doorgaan
                  α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                  Flickr____No place to be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
                    Heb zelf een lacie scherm, en ik moet zeggen dat de Coloredge serie van Eizo toch nog net dat ietsje beter is dat ik zonder twijfelen iedereen die met dat budget een scherm wil kopen een Eizo kan aanraden
                    Welk Lacie scherm heb je? De door TS genoemde Lacie en Nec schermen hoeven zeker niet onder te doen voor heel wat Eizo schermen. Zeker niet voor die uit de CE reeks. Veralgemenen is iets wat men beter kan vermijden. Zeker wanneer het over beelschermen (voor fotografie) gaat. Ik zou zeker niet één bepaald merk onvoorwaardelijk gaan aanprijzen omdat het een (beperkt) aantal uitmuntende modellen in z'n gamma heeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
                      Levensduur van leds is veel langer dan ccfl, ze kunnen van kleur en intensiteit veranderen, schermen zijn dunner, werken op lage spanning, geven meer licht, geen dure ballast nodig, geen opwarmtijd, ccfl's geven minder licht na verloop van tijd, verbruiken meer stroom....... Kan nog doorgaan
                      Ja, maar zijn ze daarom beter van kleur? Daar gaat het tenslotte om, niet?

Comment

Op www.eizo.be staat niets daarvan, daar staat bij de CG241W enkel "5-year on-site exchange service".

Nog wat verder gezocht :

"Quick:
                        If your equipment needs to be exchanged, you will have an equivalent replacement within two working days.
                        Transport:
                        EIZO Service Center driver will come to your premises and deliver the replacement to your deliveries department or to your reception desk; he will take the defective equipment away with him.
                        Extent of warranty:
                        The warranty applies to all equipment supplied in the Benelux. It covers failure of the backlight and extends to either five years or 30,000 operating hours, whichever is sooner. (At a normal office, however, a total of 30,000 operating hours will not be reached within a period of five years. Assuming that the equipment is used eight hours a day, five days a week, and 52 weeks a year, that would take more than 14 years.)
                        "

Dus blijkbaar oude info Linda.
                        Ben daar toch niet zo zeker van Hans.....
                        Op de pdf file staat 'printed in Japan 08/02/07 (ik lees 7 februari 2008)
                        en dat staat er ook:
                        Warranty
                        Five Years10 (die 10 verwijst naar de kleine lettertjes en die zijn belangrijk)

1
                        Average response time measured between each grayscale level of 31, 63, 95, 127, 159, 191, and 223. 2 A graphics board that supports dual link is required for displaying 2560 × 1600 resolution. 3 Display with audio/video is
                        not supported.
                        4 WindowMovie mode is selectable only when Auto Fine Contrast is active. 5 Bundled ScreenManager Pro for LCD is necessary to activate Auto Fine Contrast. Support for those functions varies with the graphics
                        board used.
                        6 Dual 1200 × 1600 display is available with Dual Display mode. 7 ScreenManager Pro for LCD is compatible with the Microsoft Windows Vista/XP/2000 operating systems only. 8 UniColor Pro is compatible with the
                        Microsoft Windows Vista/XP/2000 and Mac OS X 10.3.9 – 10.5 operating systems only.
                        9 Zoner Photo Studio is compatible with the Microsoft Windows Vista/XP/2000/ME/98 operating systems only. 10 The usage time is limited

to 30,000 hours or less, and the warranty period of the LCD panel and backlight is limited to three years from the date of purchase.

Beetje dubbelzinnig niet?

Doet me denken aan een externe harde schijf die van het merk zelf 2 jaar garantie kreeg, die valt uit na 1 jaar en 9 maanden, dus ik terug naar de winkel er mee.
                        In de winkel ....ja maar dat is buiten de garantie van 1 jaar. Ik antwoord hen met de folder in de hand dat er duidelijk staat 2 jaar garantie...
                        Zij nemen contact met de fabrikant, hun antwoord ja dat is juist maar die 2 jaar geldt vanaf de uitleveringsdatum vanaf fabriek
                        Is wel al enkele jaren geleden maar doet me daar sterk aan denken....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door linda16093 Bekijk bericht
                          Ben daar toch niet zo zeker van Hans.....
                          Op de pdf file staat 'printed in Japan 08/02/07
                          Jamaar, Japan is niet de Benelux hé.

Comment

Working...
                          X