Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Statief

Ik was op een aantal sites aan het zoeken naar de prijs van een statief. Veel te veel soorten om wijs uit te raken
    Dat ter zijde, was ik eigenlijk verwonderd over de grote prijsverschillen. "Statief met kop" sommigen kosten 20 à 50€, anderen +500€. Zijn die goedkope brol en moet ik daar niet over nadenken en zeker niet nemen, of zijn zulke goedkope ook al wel de moeite?

Re: Statief

Ik heb vorig jaar een Hama statief gekocht, 50 euro, leek mij een stevig en degelijk statief. In den beginne geen probleem maar dan leer je wat meer over fotografie en lees je veel: horizon rechtzetten.... en inderdaad....op de meeste fotos genomen op statief stond de horizon niet recht. Bleek aan de kop van mijn statief te liggen die niet rechtstond. Ondertussen ook problemen met de bevestiging die op het toestel moet gedraaid worden Heb ook nog van andere mensen gehoord dat ze niet echt tevreden zijn over het hama statief , kan ze alleen maar bijtreden. Ik ben nu op zoek naar een ander statief en kom altijd bij de zelfde terect.... manfrotto. Heb nog niks beslist maar blijkbaar is dit toch 1 van de betere en toch redelijk betaalbaar. Zal dit topic toch wel goed volgen want ik wil ook wel nog wat tips
    I love my D500

Comment

Vergeet de zoek functie niet

Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

Comment

Aaah, bedankt! Was dat natuurlijk weer vergeten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
          Aaah, bedankt! Was dat natuurlijk weer vergeten
          Laatst zag ik op een site zo'n inktvis achtig statief. De poten kun je naar behoeven draaien en plooien. Zelfs rond een lantaarnpaal plooien als je dat wil. De balustrade van een balkon.
          Heeft iemand ervaring met zo'n ding ?

http://www.digicamshop.be/product/38...-slr-zoom.html
          Nikon D7200 / 105mm f/2.8G AF-S VR Micro // Nikon AF-S Nikkor 200-500mm // Nikon AF-S DX Nikkor 16-80mm F2.8-4E ED VR //AF-S 10-24mm f/3.5-4.5 DX G ED//SB900 //
          http://fotoalbum.godderis.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brocot Bekijk bericht
            Laatst zag ik op een site zo'n inktvis achtig statief. De poten kun je naar behoeven draaien en plooien. Zelfs rond een lantaarnpaal plooien als je dat wil. De balustrade van een balkon.

Op de foto laten ze een 300D + 70-200 f2,8 zien, maar in de lijst "geschikt bevonden voor..." vind je alleen lichtere combinaties. Zo kan je bij de 1D modellen alleen de body monteren op die Gorillapod, hoe je er dan foto's mee moet maken dat weet ik niet.

Verwacht er maar niet teveel van, met lichte korte lenzen zal het misschien nog wel meevallen.

Een goed statief moet in de eerste plaats stabiel zijn, een statief + degelijke kop is meestal handiger in gebruik dan een goedkoper stevig statief met een vaste kop.
            Ik gebruik zelf een Manfrotto 728B Digi en dat voldoet prima voor mij, zolang ik er geen te zware lenzen opzet. Ik heb ooit wel eens met een statief met een degelijke kop gewerkt, en dat is allemaal wel veel handiger, maar voor die paar keer per jaar dat ik een statief nodig heb ga ik er niet zoveel geld aan uitgeven.

Als de foto's niet recht staan, dan kan je dat eigenlijk niet op het statief steken, tenzij je altijd foto's maakt op een ondergrond die perfect waterpas ligt. Je zal in de praktijk altijd zelf moeten kijken of de camera waterpas staat (een heel duur statief staat dus ook scheef op een slechte ondergrond).
            Als dat niet goed lukt dan koop je een statief met ingebouwde waterpas, of zet je een waterpasje op de flitsvoet. Maar met een DSLR is zo'n extra waterpasje niet zo handig, want daar kijk je door de zoeker (en dan zie je het waterpasje dus niet).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Op de foto laten ze een 300D + 70-200 f2,8 zien, maar in de lijst "geschikt bevonden voor..." vind je alleen lichtere combinaties. Zo kan je bij de 1D modellen alleen de body monteren op die Gorillapod, hoe je er dan foto's mee moet maken dat weet ik niet.

Verwacht er maar niet teveel van, met lichte korte lenzen zal het misschien nog wel meevallen.

Een goed statief moet in de eerste plaats stabiel zijn, een statief + degelijke kop is meestal handiger in gebruik dan een goedkoper stevig statief met een vaste kop.
              Ik gebruik zelf een Manfrotto 728B Digi en dat voldoet prima voor mij, zolang ik er geen te zware lenzen opzet. Ik heb ooit wel eens met een statief met een degelijke kop gewerkt, en dat is allemaal wel veel handiger, maar voor die paar keer per jaar dat ik een statief nodig heb ga ik er niet zoveel geld aan uitgeven.

Als de foto's niet recht staan, dan kan je dat eigenlijk niet op het statief steken, tenzij je altijd foto's maakt op een ondergrond die perfect waterpas ligt. Je zal in de praktijk altijd zelf moeten kijken of de camera waterpas staat (een heel duur statief staat dus ook scheef op een slechte ondergrond).
              Als dat niet goed lukt dan koop je een statief met ingebouwde waterpas, of zet je een waterpasje op de flitsvoet. Maar met een DSLR is zo'n extra waterpasje niet zo handig, want daar kijk je door de zoeker (en dan zie je het waterpasje dus niet).

Voor mij is het van belang dat het statief niet te groot is. Als ik het meeneem, zou ik het aan mijn tas moeten kunnen hangen. http://www.digitalwarehouse.nl/index.php?S_ID=294
              Het moet dus kort ingevouwen kunnen worden.
              Nikon D7200 / 105mm f/2.8G AF-S VR Micro // Nikon AF-S Nikkor 200-500mm // Nikon AF-S DX Nikkor 16-80mm F2.8-4E ED VR //AF-S 10-24mm f/3.5-4.5 DX G ED//SB900 //
              http://fotoalbum.godderis.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brocot Bekijk bericht

Ik heb zo'n Gorillapod SLR (let wel: niet de zoom versie, want die was toen niet in voorraad bij Konijn), maar heb 'm enkel nog maar gebruikt met mijn G9 of mijn vrouw haar Pana FZ18. Ik denk wel dat het mijn 350D zou kunnen torsen, met de "fantastic plastic" wel te verstaan (50mm f/1.8), maar zou toch niet echt durven () met de 17-55mm f/2,8 bijvoorbeeld.
                Handig om mee op citytrip te nemen, en daarom ook gekocht (neem dan geen dSLR mee, maar de G9).
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

Als je echt een goed statief wilt : http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/image/98027909

Comment

Working...
                  X