Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

externe flits voor m'n Canon 400D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• externe flits voor m'n Canon 400D

Geachte pro's en semi-pro's.

Beste wensen, gezondheid en geluk voor 2008.
    Daarenboven veel goede en/of mooie fotomomenten gewenst.

Met de nieuwjaarscenten op zak, zou ik mij graag een externe flits kopen voor op de Canon.

Ik twijfel tussen een "nevenmerk" à la Sigma of zo, en de Canon 430.

Wat raden jullie mij aan? (merk-type)
    Doel van de foto's : hobby, huis en vrienden op beeld vastleggen.
    Geen studiowerk, geen semi-pro werk, gewoon een deftige foto maken.

Re: externe flits voor m'n Canon 400D

Na wat zoekwerk vond ik :
    van Canon zou ik de volgende kiezen : Speedlite 430EX
    van Sigma zou ik de volgende kiezen : EF-530 DG ST

waarom twijfel:
    eerste 288 € <--> tweede 201 €
    eerste zou pas herflitsen na 6 sec, de 2° na 4 sec...
    eerste heeft snelflits en reikwijdte test <--> tweede niet

wat is verschil, wat is belangrijkheid en wat is E-TTL t.o.v A-TTL ?

als er mij nu iemand op weg helpt.....

Comment

Hallo Coyote,

ik weet dat dit een heel late reactie is, maar heb je ondertussen een keuze gemaakt?

Ik ben namelijk momenteel aan het twijfelen tussen exact dezelfde flisters. Om het nog leuker te maken, ik ben eigenlijk een totale beginner die sowieso van al die specs nog niet te veel snapt.

Alle advies is dus welkom!

Comment

Kijk ook eens naar Metz!

Ik heb zelf de metz 58, die is gelijkwaardig aan de 580EX, maar kost heel wat minder. Ik ben er héél erg tevreden van, al vraagt werken met een flits behoorlijk wat experimenteren.

Misschien is de wat minder krachtige Metz 48 wel wat voor jou, € 180 bij Konijnenberg, goedkoper dan de 430EX of 430EXII van Canon en krachtiger.

Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Een grote beperking aan die 430 EX (ii) is dat em 90 graden mist,
          en ook kan je die AF hulplicht niet apart gebruiken (zonder te flitsen).... of is dat een body issue ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
            Een grote beperking aan die 430 EX (ii) is dat em 90 graden mist,
            Dit begrijp ik niet? Je kunt de kop horizontaal en verticaal draaien... wat wil je dan nog meer?

en ook kan je die AF hulplicht niet apart gebruiken (zonder te flitsen).... of is dat een body issue ?
            Dit zou ik ook wel graag willen weten, want de hulplicht gebruiken zonder te flitsen lijkt me ook wel zeer handig. Zou een 580EX dit wel kunnen, dan ben ik ineens méér geïnteresseerd in zo één...
            www.indetailfotografie.nl

Comment

Als je je flitser recht voor je houdt, kan je je kop 90 graden naar rechts draaien en 180graden naar links. Je mist dus een bereik van 90 graden rechts achter je. Dus als je op een oppervlak wilt bouncen dat rechts achter je bevindt, dan lukt dat niet. Bij de 580 EX (ii) kan je dat dus wel.

Comment

Na heel veel met verschillende flitsers te hebben getest (van verschillende merken).

Ben ik voor mijzelf tot een slotconclussie gekomen:
                Voor de Canon camera is het allerbeste de de serie flitsers van Canon zelf.

Comment

Beetje late reactie, waarvoor m'n excuses,
                  maa rik heb met grote tevredenheid tot nu toe, een 430 EX van Canon.
                  Ondertussen een paar fotografie-lessen (bescheiden) gevolgd, en eerste bemerking van de fotograaf-lesgever : ik flits HAAST NOOIT.
                  m'n dure aankoop werd ineens NOG duurder...
                  nu, soit, ik ben toch blij dat ik hem heb, en alhoewel ik de tips van de lesgever indachtig blijf, durf ik toch al eens een flits opzetten.
                  'k moet hem wel nog leren gebruiken. Ik ben zeker nog niet toe aan alles te fine-tunen.

Jan.

Comment

Jouw lesgever die trekt waarschijnlijk enkel landschapjes ??

Comment

Jouw lesgever die trekt waarschijnlijk enkel landschapjes ??
                      Nou inderdaad...

Zo'n opmerking van de fotograaf-lesgever begrijp ik dus ook echt niet. Maar Coyote60 laat je niks wijsmaken door zo iemand, een externe flitser heeft echt veel grote voordelen hoor. Binnenshuis kun je je licht bouncen met véél mooiere resultaten ('t is binnenshuis ten slotte vaak wel zo donker dat fotograferen zonder flitser gewoon niet gaat) tot gevolg en buiten kun je je externe flitser gebruiken voor invulflits wanneer je in harde lichtomstandigheden (=fel zonlicht) fotografeert. Kortom, een een externe opzetflitser is altijd een zeer goede investering op het gebied van fotografie

Gewoon veel gebruiken en mee oefenen (flits compensatie etc) en dan merk je vanzelf de voordelen.
                      www.indetailfotografie.nl

Comment

Oeps, was al een tijdje beslist

Comment

Working...
                        X