Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

slave flitsers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• slave flitsers

Hoi !

Een van m'n eerste posts hier. Misschien eerst even een korte introductie, da's altijd op z'n plaats.
    Ik ben van Kortrijk (nu nog, verhuis in Januari naar Roeselare)

Ben sedert kort begonnen met een hobby die me al een tijdje intrigeerde, namelijk fotografie. Eén van de dingen die ik probeer vast te leggen op de spreekwoordelijke gevoelige plaat, is m'n andere hobby, namelijk aquaristiek.

Nu ben ik er al achter gekomen dat het uitermate goede resultaten geeft als je veeeel meer licht bovenaan de bak zet. Ik heb een Nikon D60, een Nikon SB-600, een 18-200 VR (niet echt lichtsterk dus) en zo'n kabeltje zodat de SB-600 niet op m'n toestel moet zitten maar boven het aquarium kan gezet worden op de dekruit. Nu, ik zou graag nog een aantal flitsers bij hebben, om wat meer vullend licht in de bak te krijgen op het opnamemoment. Dure opties zijn er voldoende, maar ik heb gelezen op een amerikaans forum dat er heel wat goedkopere alternatieven zijn, namelijk 'domme' flitsers die gewoon afgaan als reactie op de initiële flitser. Theoretisch zie ik dat wel zitten... Een macro lens op m'n toestel, de SB-600 op m'n D60 gewoon naar boven gericht en dan een stuk of 2 van die 'domme' flitsers bovenaan het aquarium, en eventueel nog eentje aan de zijkant.

Nu, m'n vragen : waar naar zoek ik dan op webshops? Hoe heet zo'n ding? Werkt dat goed? Hebben jullie nog andere ideeën die hulp kunnen bieden op m'n vragen? Ik weet niet of het toegelaten is te linken naar andere fora, maar indien gewenst kan ik wel de link PM'en.

Alle info is welkom. Indien ik domme vragen gesteld heb, mijn excuses, maar iedereen moet ergens beginnen en er lijken mij hier toch heel wat 'kraks' te zitten!

Mvg,
    Koen
    2xZ6, 1xD7500, glas, licht

Re: slave flitsers

Hoi Koen,

Heb zo'n blokje besteld via ebay op deze link

en het doet prima zijn werk.

Groetjes

Pat

Comment

allright, da's een snel antwoord

Dus, zo'n dingetje zet je onder een 'normale' flitser, en die gaat simultaan af dan.

Da's al een begin. Hetgeen ze het over hadden op het US forum waarover ik het had, was nog iets anders... Dat was echt een flash op zich, maar zonder intelligentie. Ze hadden het zelfs over papier errond om de intensiteit er van te minderen. Maar da's ook al een begin iig!

Mvg,
      Koen

Comment

Hoi Koen,

Inderdaad het blokje monteer je onder een bestaande flits ... heb enkele goedkope flitsers gevonden op het net ong 10 € per stuk ... het type en merk speel geen rol .... daar de sturing gebeurt via het middencontakt of een kabeltje.

Succes met de proefjes

Groetjes
        Patrick.

Comment

*noob alert*

als je zo'n universeel dingetje aanschaft, dan kan daarop elk type flitser... waarom kan ik dan bijvoorbeeld geen canon flitser op m'n nikon toestel zetten? of heeft dat enkel te zien met de instellingen van de flash op zich, en niet met de eigenlijke trigger om af te gaan?

Comment

Vroeger kon je in Kuurne (ringfoto in het schoppingcentrum) zeer goedkope slaveflitsen kopen die je gewoon in een E27 socket kon draaien, deze dingen werkten zeer voorteffelijk voor tabletopfotografie en aquarium/terarium fotografie.

Comment

Ik ga er dadelijk es langs... is hier op 2 minuten van (letterlijk 2 minuten ) hopelijk heeft hij da nog!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KoenEeckhoudt Bekijk bericht
                Ik ga er dadelijk es langs... is hier op 2 minuten van (letterlijk 2 minuten ) hopelijk heeft hij da nog!
                Zelfde hier: http://www.cameranu.nl/index.php?hg_id=331&sg_id=1280

Comment

amai mijn oren, zoveel volk aan't shopping.. Ben er voorbij gereden... parking stond vol met files. kheb de inlichtingen maar per mail gevraagd

Comment

Working...
                  X