Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A4 printer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• A4 printer

Ik ben op zoek naar een A4 printer voor kwalitatief hoogstaande prints...
    heb nu een Canon i950, maar door het feit dat ik steeds mijn afdrukken buitenshuis laat maken, staat deze te lang stil en zijn de printkoppen niet meer bruikbaar.

Bedoeling is om snel te kunnen printen en niet boven 100 euro te gaan in aankoop, ik zal de printer slechts enkele malen per maand gebruiken om zeer snel te kunnen leveren indien nodig.
    Heb volgende week een opdracht op zaterdagavond waarbij binnen de paar uur een 60tal A5 fotos moeten geleverd worden, dus een afdrukcentrale is geen optie.

alvast bedankt aan al wie me kan verder helpen,

Luc
    Luc

Re: A4 printer

Waarom geen Canon IP3600 (26ppm mono/18ppm kleur 9600x2400dpi usb) 5 inkttanks (+/- 70€)

Of bijna gelijkaardig model IP 4600 (zelfde specs, ietje rapper en kan op cd/dvd drukken) (+/- 100€)

Comment

Afblijven van die nieuwere IP3600/IP4600. Canon heeft het nodig geacht om zonder kwaliteitsverbeteringen nieuwere PGI-520 en CLI-521 patroontjes op de markt te brengen die even duur zijn als de PGI-5Bk en CLI-8 patronen me minder inkt erin: PGI-520 bevat 19 ml inkt, terwijl de PGI-5Bk 27 ml bevat en de CLI-521 maar 9 ml ipv 13 ml bij de CLI-8.

Tip, koop bij de Makro de IP4500 voor maar 79,- inclusief BTW !!! Dit is een topprinter die net zo goed is als de IP4600, maar een 1/3 goedkoper in verbruik.
      Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Bedankt voor uw 'inkt-zuinige' bijdrage.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht

Tip, koop bij de Makro de IP4500 voor maar 79,- inclusief BTW !!! Dit is een topprinter die net zo goed is als de IP4600, maar een 1/3 goedkoper in verbruik.
          Bij krefel zelfs aan 71, pas gekocht en heel tevreden van.
          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
          http://www.stevevandegaer.be

Comment

thanks gasten, zeer nuttige info

Luc
            Luc

Comment

Kan beamen dat de 4500 een topprintertje is

Wou het ook ni geloven aan 80 euro

Comment

Is de IP 4500 echt zo goed? is er geen alternatief?
                Alternate en kamera-express hebben beide de IP4500 niet meer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door clash Bekijk bericht
                  Ik ben op zoek naar een A4 printer voor kwalitatief hoogstaande prints...
                  heb nu een Canon i950, maar door het feit dat ik steeds mijn afdrukken buitenshuis laat maken, staat deze te lang stil en zijn de printkoppen niet meer bruikbaar.

Bedoeling is om snel te kunnen printen en niet boven 100 euro te gaan in aankoop, ik zal de printer slechts enkele malen per maand gebruiken om zeer snel te kunnen leveren indien nodig.
                  Heb volgende week een opdracht op zaterdagavond waarbij binnen de paar uur een 60tal A5 fotos moeten geleverd worden, dus een afdrukcentrale is geen optie.

alvast bedankt aan al wie me kan verder helpen,

Luc
                  Is zo een sublimatieprintertje dan geen optie ?

Voordelen, geen inkt, heel gebruiksvriendelijk, makkelijk meeneembaar, je weet perfect wat een afdruk kost, en er komen watervaste heel toonbare proffesioneel ogende en verkoopbare prints uit. kostprijs per print ongeveer 50 cent.

Je hebt ze van relatief goedkope 10 X 15 formaat printertjes tot de wat duurdere klasse, zoals Bv. Hi TI

Comment

Ik heb toch liever en printer voor documenten en foto tot A4 formaat.

Comment

Kwaliteitsafdrukken beneden 100 euro? Denk dat mijne Epson R800 eens hard lacht.
                      Indien de voorgeschreven pigmentinkten gebruikt garandeerd Epson kleurvaste afdrukken voor minstens 80 jaar ook al hangt de foto in de zon.
                      Kwaliteit kost nu éénmaal meer geld, altijd al geweest.

Hans
                      Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

@Hans
                        Is het verschil echt zo groot?

Comment

Als ik het vergelijk met mijn HP PSC 1150 dag en nacht en dat is ook een printer van 115 euro
                          De R800 kost 340 euro

Comment

Je moet geen appels met peren vergelijken: de HP PSC 1150 is ook niet bedoeld om foto's af te drukken. Ik heb ooit een PSC 1350 gehad (een verbeterde versie) en die valt in het niet met mijn 100 euro kostende IP4500 en deze foto's zijn niet te onderscheiden van mijn 8-patronige Canon i9950 A3+ printer. Een fotootje afgedrukt met een IP4300/4500/5200 is dankzij de 9600x4800 dpi en 1 pl kleine inktdruppels zeker vergelijkbaar en zelfs fijner van structuur dan een R800 en de foto's glanzen ook mooier met een dye inkt printer dan een pigment gebaseerde R800. Blijft natuurlijk het feit dat een R800 veel duurzamere foto's (zeker 75 jaar of langer) afdrukt en ook het kleurverloop mooier is (dankzij 8 inktpatronen, vooral te zien in natuurlijkere huidtinten).

Trouwens goedkopere printers printen foto's enkel met cyaan, magenta en geel en ook het zwart op fotopapier wordt gemaakt door CMY te mengen met als gevolg een veel zwakker zwart in vergelijking met printers die een aparte fotozwart patroon hebben (zoals 5 patronige Canonprinters met een extra fotozwart voor verbeterd contrast, vandaar de term Contrast Plus). Door de extra fijne druppelgrootte tot 1 pl is de noodzaak om fotomagenta en fotocyaan te gebruiken (professionele printers zijn minstens 6-kleurig) vrijwel weggevallen bij Canonprinters, vanwege het ongekend fijne printraster. Dit is ook de reden, waarom bij de opvolger van de Canon MP970 (met 7 patronen: tekstzwart PGI-5BK + CcMmYK): de MP980 geen fotomagenta en fotocyaan meer heeft en dit opgevangen is door fotogrijs (CLI-521G) om de afdruk van neutrale Z/W-foto's te garanderen. Dit is zeker een verbetering, want Canon's afdruktechnologie maakt die fotomagenta en fotocyaan eigenlijk overbodig.

Kortom: Het antwoord is dus wat genuanceerder. Bijft het feit dat de R800 natuurlijk een semiprofessioneel toestel is, maar de IP4500 drukt zeker even mooie foto's af, die helaas niet zo lang meegaan als de R800.
                            Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Beter kon ik het zelf niet verwoorden :-)

Comment

Working...
                              X