Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Walkstool achtige stoeltjes!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Walkstool achtige stoeltjes!

hey,

voor iedereen die z'n walkstool wil aankopen maar het te veel geld vind voor de "walkstool":

hier in Pittem (West vlaanderen) bevind zich de Multibazar, zo met beetje vanalles en voor iedereen.
    Maar met het eind van de zomer komen de kampeerspullen/vis spullen in uitverkoop te staan.

z'n visserstoel (same design als de walkstool) vind je daar nu voor 2,99 euro...

een koopje toch?

hopelijk kan ik hier iemand mee helpen die geen zin heeft om 30 -> 50 euro uit te geven voor een walkstool
    Nikon D300 + MB-D10 ~ SB900 ~Tamron 17-50 F2:8 ~ AF-S Nikkor 18-200 1:3,5 - 5,6G VR ~ Sigma 70-200 F2.8 II
    Lowepro Computrekker AW ~ Pro 65 AW

Re: Walkstool achtige stoeltjes!

Hoeveel weegt zo'n ding?
    Ik heb me op de fotokina zo'n walkstool gekocht voor €20.
    Enorm licht, en heel handig om mee te pakken.
    Ik heb er ook achter zitten zoeken, maar 5 euro betalen voor een stoeltje wat meer als het dubbel weegt, en niet echt compact is, doe ik ook niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
      Hoeveel weegt zo'n ding?
      Ik heb me op de fotokina zo'n walkstool gekocht voor €20.
      Enorm licht, en heel handig om mee te pakken.
      Ik heb er ook achter zitten zoeken, maar 5 euro betalen voor een stoeltje wat meer als het dubbel weegt, en niet echt compact is, doe ik ook niet.
      het weegt een 700 gram dat van mij! je merkt het amper als je een goed gevulde foto tas hebt
      maar 20 euro voor een walkstool is ook niet veel!
      Nikon D300 + MB-D10 ~ SB900 ~Tamron 17-50 F2:8 ~ AF-S Nikkor 18-200 1:3,5 - 5,6G VR ~ Sigma 70-200 F2.8 II
      Lowepro Computrekker AW ~ Pro 65 AW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Domien TOS Bekijk bericht
        het weegt een 700 gram dat van mij! je merkt het amper als je een goed gevulde foto tas hebt
        die van lennert is iets leuk ik was ondertussen bij velbon naar statieven aan het kijken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Domien TOS Bekijk bericht
          Je had de 'superfantastische' zweedse versie voor €40. En de 'goedkope' chinese basisversie voor €20 Volgens de verkoper zijn marketing-techniekjes dan
          Ben op beide versies gaan zitten, en idd, de 'zweed' was iets groter van zit oppervlak.
          Maar dat vond ik het dubbele van de prijs niet waard.
          Als ik de 175 kilo passeer, moet ik mij wel een zwaarder model aanschaffen.. Maar daar moet ik nog een aantal Bratwursten voor eten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
            Je had de 'superfantastische' zweedse versie voor €40. En de 'goedkope' chinese basisversie voor €20 Volgens de verkoper zijn marketing-techniekjes dan
            Ben op beide versies gaan zitten, en idd, de 'zweed' was iets groter van zit oppervlak.
            Maar dat vond ik het dubbele van de prijs niet waard.
            Als ik de 175 kilo passeer, moet ik mij wel een zwaarder model aanschaffen.. Maar daar moet ik nog een aantal Bratwursten voor eten
            Damn,

Ik heb me die superstoel uit Zweden gekocht. die imi uit China heb ik niet eens gezien cq gevonden. Echter op een nederlandse webshop stond de originele voor een 79.95
            Dan valt die 40 euro nog mee.

Bryan
            Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

Comment

Iemand een link naar de chinese namaak dingen? Heb vooral interesse in de 75cm hoge XXL versie. Ebay? of dergelijke. Als je Walkstool ingeeft kom ik enkel op de originele. En de naam van de namaak weet ik niet...
              www.sergioprodi.com
              Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon!

Comment

Hangt ervan af waarvoor je het gebruikt.Ik heb ook zo'n een zweedse,licht ,compâct etc.
                Ik fotografeer af en toe op een rally.En daar gebruik ik een lege bak van spuitwaterflessen voor.Weegt licht,je kunt erop zitten en erop staan.(Helpt heel wat om de gekende lintjes wat meer onder in beeld te krijgen).Groot voordeel:zakt niet zo gemakkelijk weg in geaccidenteerde ondergrond.(Je staat dikwijls tussen de patatten(aardappels) mais etc.)De pootjes van de Walkstool doen dit wel,zodat je stoeltje scheef staat,en je omver flikkert.En... je kunt niet op je Walkstool staan.
                Anders wel een handig ding op stevige ondergrond.

Comment

Decathlon misschien ? amper 7 euro: http://www.decathlon.be/NL/driepoot-33646760/
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

De walkstool die ik heb is geen chinese namaak. Gewoon een originele walkstool, maar "made in China" en niet "made in Sweden". Op de fotokina gekocht.

Comment

Heb mijn exemplaar afgelopen zomer gevonden op Werchter, verweesd op straat. Kostprijs: 0 €. Helaas niet echt behulpzaam
                      Your first 10,000 photographs are your worst.Henri Cartier-Bresson

Comment

Even nagekeken:Is eveneens in china gemaakt,maar wel de originele walkstool.
                        Aangekocht bij As Adventure,is de 50 cm versie,en prijs was toen (enkele jaren geleden) 35 euro,misschien een actie ??Nu 40 euro.
                        Negatief vind ik eraan dat bij modderige ondergrond,de grond in de schuifpoten raakt,en de klikmechanismen blokkeren.Vandaar mijn bak.
                        Voor gebruik op harde ondergrond,en gras etc wel handig als je lang op iets moet wachten.

Comment

Ik heb er ooit eentje gekocht om mee te nemen op de motorreizen, maar ik weet ondertussen niet meer van waar het komt, en hoeveel het gekost heeft.
                          Heel duur zal dat zeker niet geweest zijn, maar de stof begint wel te slijten op de plaats waar de pootjes er tegenaan zitten.
                          Het is bijna alleen maar tijdens die reizen gebruikt, zo heel erg degelijk is het dus ook niet. Maar het is wel licht, de pootjes zijn van aluminium, en er zitten stevige doppen onder zodat er geen zand in komt.

Ik denk dat ik het toen heb meegebracht van de Makro, samen met de tent (maar waarschijnlijk verkopen ze daar zo'n spullen niet tijdens de herfst en wintermaanden).

Als ze maar 2,99 euro kosten, dan breng je gewoon een paar reserve-stoeltjes mee (als ze niet te zwaar zijn om mee te sleuren).
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Working...
                          X