Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mini notebook i.p.v. imagetanks

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mini notebook i.p.v. imagetanks

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
    Acer Aspire One 150 - Windows XP - 120 GB

http://www.laptopshop.be/product/551...xp-azerty.html

Iets groter dan de eee maar volgens de meeste reviews een stuk beter.
    Ik heb hem al gezien in de Fnac en lijkt mij toch wel het aangenaamste scherm.
    Bovendien slechts zo'n 985 gram.
    Euh, integendeel, het scherm is iets kleiner dan de EEE PC 1000H, en ik kan je verzekeren dat dit een wereld van verschil is, ik heb zowel de EEE PC 900 gehad met ook een 8,9" scherm zoals deze Acer; als de EEE PC 1000H die een 10" scherm heeft.
    De mini laptop die met de EEE PC 1000H te vergelijken is, is de MSI Wind.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ik neem op vakantie meestal mijn IBM ThinkPad T43 mee. Een volwaardige laptop, maar toch vrij licht (niet dat dat relevant is), klein en vooral plat. De latere ThinkPad modellen uit de T-reeks zijn wat groter, maar nog steeds zeer handelbaar. Voordeel is dat ik dan ook al een beetje fotobewerking kan doen tijdens de 'dode' uurtjes.
      www.elwee.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
        Een HD is vrij fragiel. Laat ze een keer op de grond vallen en je kunt je foto's al kwijt zijn (geldt trouwens ook voor een image tank)
        heb ooit eens een imagetank boven van de trap laten vallen .. na het puzzelwerk (behuizing was wel kapot, werkte dat nog gewoon. een externe HD die niet voor mobiel gebruik bedoeld is, is veel fragieler dan een image tank .. maar je hebt gelijk .. 't blijft een HD

ik neem gewoon een oude laptop mee .. is multifuctioneel .. kan je voor de kids ook als DVD station of game-console gebruiken als het weer eens tegen zit (toch als je oude laptop daarvoor geschikt was) en 's avonds kan ik op internet kijken welke uitstapjes we de volgende dag gaan doen. als je de info aan de receptie van 't hotel moet geloven .. die sturen je steevast door naar wie de hoogste commissie geeft, niet naar wat het meest interessant is.

soit .. ne laptop neemt niet veel plaats in beslag: ofwel onder de passagierszetel, ofwel in de computrekker (naargelang of ik veel of weinig fotogear meeneem)
        Last edited by momentopname; 26 september 2008, 10:35.

Comment

Zie met huidige prijzen van CF-kaartjes nut niet in van image tank en/of minilaptop aan te kopen

Zie hier prijzen van gemiddeld 375 EUR
          Voor dat bedrag koop je ruim 10 x "4GB CompactFlash kaart eXtreme III" (kost ongeveer 35 eur) = 400 GB

Deze 400 GB is niet onderhevig aan schokken en heeft heeft geen externe voeding/batterij nodig.

Als je al een portable op overschot hebt, kan ik begrijpen dat je die gebruikt, echter één aankopen met als doel die als image tank te gebruiken ... veel te duur ivg met die CF-kaartjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
            Voor dat bedrag koop je ruim 10 x "4GB CompactFlash kaart eXtreme III" (kost ongeveer 35 eur) = 400 GB

Altijd de eerste op 't school geweest zeker voor rekenen?

Comment

Bij mij lukt die 10:1 compressie niet zo goed

'k heb een behoorlijke opslagcapaciteit op CFs (5x 4Gb Sandisk Ducati Extreme + 5x 8Gb Lexar Pro) maar voor langere trips neem ik wel een imagetank/viewer mee.
              Overweeg om een kleine mini laptop of EEE PC aan te schaffen voor de extra mogelijkheden
              Nikon D300˛ met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900˛/SB800˛, R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
              "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Ik vind alleen al de mogelijkheid om s' avonds op uw gemak de gemaakte beelden van de dag te kunnen bekijken op een relatief groot schermpje al een voordeel en het feit dat ge het internet op kunt zo'n aankoop van een mini-notebook de moeite waard . Misschien één nadeel , als ge problemen moest krijgen met uw mini-notebook dat ge alles kwijt zijt , tegen dat als ge 4 of 5 CF's gebruikt uw digitale beelden meer verspreid zijn .

Comment

Tiens, hebben jullie die compressie soft er niet bij gekregen? . Moet natuurlijk 40GB zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                  Ik vind alleen al de mogelijkheid om s' avonds op uw gemak de gemaakte beelden van de dag te kunnen bekijken op een relatief groot schermpje al een voordeel en het feit dat ge het internet op kunt zo'n aankoop van een mini-notebook de moeite waard . Misschien één nadeel , als ge problemen moest krijgen met uw mini-notebook dat ge alles kwijt zijt , tegen dat als ge 4 of 5 CF's gebruikt uw digitale beelden meer verspreid zijn .
                  Zorg dan voor voldoende kaartjes en wis deze niet als je ze op de laptop zet, zo hou je kopie achter de hand.

Comment

Zorg dan voor voldoende kaartjes en wis deze niet als je ze op de laptop zet, zo hou je kopie achter de hand.
                    Waarom zou je dan geen backup op een externe hd kunnen nemen van de foto's op de mini notebook. Als je ziet hoe goedkoop die externe hd's nu zijn lijkt mij dat de meest plausibele oplossing. Temeer omdat je die geheugenkaartjes intussen weer kunt nodig hebben, hé!
                    http://www.myricreaties.be

Comment

Maar dan ben je weer extra gewicht aan het meezeulen .
                      Zijn er geen websites op het internet waar je uw digitale bestanden naar toe kunt sturen en die ze dan voor u bewaren tot ge terug thuis zijt ? Zou ik ze niet naar mijn provider Telenet kunnen versturen ? Dat moet ik eens napluizen .

Comment

Zijn er geen websites op het internet waar je uw digitale bestanden naar toe kunt sturen en die ze dan voor u bewaren tot ge terug thuis zijt ? Zou ik ze niet naar mijn provider Telenet kunnen versturen ? Dat moet ik eens napluizen .
                        Exact 433 gram voor een 160GB portable harddrive (nieuw te koop voor 50 euro). Dat heb ik er graag voor over!
                        http://www.myricreaties.be

Comment

ulpoaden die handel ,is een zekerheid en dit kost nu de wereld niet of een usb stick van 64 gb tenminste als het belangrijk genoeg is om een back up te maken.

Comment

Welk type van harddrive is dit Rikkie en waar te koop ?

Comment

Ik vind alleen al de mogelijkheid om s' avonds op uw gemak de gemaakte beelden van de dag te kunnen bekijken op een relatief groot schermpje al een voordeel en het feit dat ge het internet op kunt zo'n aankoop van een mini-notebook de moeite waard .
                              Waar is de tijd dat we 's avond bij het kampvuur van de sterrenhemel genoten

Als je een snelle internet verbinding kan vinden zijn er mogelijkheden genoeg, maar waar heb je dat??
                              Janus.
                              Canon S5 + Olympus TCON-17 TC
                              Enkele van mijn foto's

Comment

In Mali ??

Zelfs in Spanje en Italië was er op de plaatsen waar wij de laatste jaren gezeten hebben niet eens gsm ontvangst. Laat staan internet.

Comment

Working...
                                X