Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geheugenkaartje voor gulzige camera's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Geheugenkaartje voor gulzige camera's

64 en 100 GB CF-kaart alstublieft:

http://www.dpreview.com/news/0809/08...b_100gb_cf.asp
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Re: Geheugenkaartje voor gulzige camera's

Mijn eerste digitale camera, was een (echt wel slechte) HP 612 gekocht 'in kit' in 'den Aldi'. In kit dus, met een compactflash-kaart van maar liefst 8 Mb !. Op de doos stond dit dan ook duidelijk trots vermeld 'WOW compactflash 8 Mb'
    (Ik heb het ding trouwens nog steeds en de doos ook. Kostte toendertijd een dikke 400 Euro. Waarde nu ? )
    De evolutie gaat (soms) echt té snel.

Comment

Is dus goed voor zo een 6000 raw's van 15 mp Als ge dan thuis komt en het kaartje is kapot/onleesbaar
      α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
      Flickr____No place to be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
        Is dus goed voor zo een 6000 raw's van 15 mp Als ge dan thuis komt en het kaartje is kapot/onleesbaar
        Tja, ik zou er eerlijk gezegd niet zoveel behoefte aan hebben. Liever een paar keer een kaartje wisselen en het 'risico' spreiden. Maar ja, met 21MP RAW bestanden zoals de 5D II kom je met 4GB kaartjes natuurlijk ook niet meer zover
        www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door crispi Bekijk bericht
          Mijn eerste digitale camera, was een (echt wel slechte) HP 612 gekocht 'in kit' in 'den Aldi'. In kit dus, met een compactflash-kaart van maar liefst 8 Mb !. Op de doos stond dit dan ook duidelijk trots vermeld 'WOW compactflash 8 Mb'
          (Ik heb het ding trouwens nog steeds en de doos ook. Kostte toendertijd een dikke 400 Euro. Waarde nu ? )
          De evolutie gaat (soms) echt té snel.
          Ben begonnen met 32MB en de (echt wel goede) IXUS 400 (ook een dikke 400 EUR in 2003, een 300D was 1200 EUR toen, net zoveel als een 50D nu - een klasse hoger toch)
          Waarde in geld nu ?, maar ik gebruik het toestel nog regelmatig, 4mp is niet slecht
          (en er zij ook nog 300D's in gebruik)

Direct 128MB kaartje gekocht (33 EUR), goed voor 100-200 fotos
          Sindsdien 256, 512, 1MB, 2MB, 4MB telkens voor minder geld en meer fotos per kaartje

Al deze kaartjes zijn nog in gebruik, alle nieuwe (Canon) cameras gebruiken nog altijd CF, het formaat heeft blijkbaar een tweede adem gevonden

De evolutie lijkt me minder snel dan ik indertijd verwachtte
          Net zoals met PC's komen we misschien stilaan aan de grenzen van wat nodig is en wat mogelijk is (de wet van Moore)

Comment

Wij gingen destijds op stap met films van 20 of 36 opnamen. En in 120film waren dat 12opnamen.

Comment

ooit al technische camera gebruikt?
              1 foto per 'rol' hoewel doosje beter klinkt lijkt me.
              Dan moet je pas nadenken voor je een foto trekt
              hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Ik ben er toch ook geen voorstander van hoor en zeker niet na een artikel te hebben gelezen dat gaat over problemen met geheugenkaartjes.
                Ik weet niet meer zo snel waar het stond maar als ik het tegenkom zal ik de link plaatsen.
                Bovendien wil ik u ook waarschuwen voor DVD RW's mij is het volgende overkomen.
                Zowat een jaar geleden zette ik een hoop bestanden op 5 nieuwe DVD RW's van Fuji, verleden week wilde ik van een van de DVD's wat gegevens halen en wat blijkt.
                Van de vijf DVD RW's zijn er drie niet meer te lezen, zelfs niet meer te benaderen en niet meer te wissen.
                Gelukkig heb ik de gegevens nog terug gevonden op een van mijn HD's of ik had 3/5 kwijt geweest.
                Ook van de zes DVD RW's die ik enkel gebruik in mijn DVD recorder schiet er nog maar een over, van den ene op den andere dag zijn ze niet meer te lezen en te formateren.
                Die laatste zes waren er Vijf van Sony en een van TDK.
                Gewone DVD's blijken er dan weer geen last van te hebben en werken alle nog.
                Last edited by Sus; 24 september 2008, 14:23.
                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

dat van die zelfgeschreven DVD's is een gekend probleem: CD-rot genaamd. Maar CFmedia zijn op zich veiliger dan harde schijven, hoor, veel stabieler.

100GB is wel interessant voor wie met de 5DII HD-films wilt maken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                    Wij gingen destijds op stap met films van 20 of 36 opnamen. En in 120film waren dat 12opnamen.
                    Maar zwart-wit 35mm film kon je op rollen van 10 meter kopen, goed om 6 cassettes van 36 opnieuw te vullen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                      Maar zwart-wit 35mm film kon je op rollen van 10 meter kopen, goed om 6 cassettes van 36 opnieuw te vullen
                      wat een heerlijke tijd hč, gewoon film per meter kopen.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                        Bovendien wil ik u ook waarschuwen voor DVD RW's mij is het volgende overkomen.
                        Zowat een jaar geleden zette ik een hoop bestanden op 5 nieuwe DVD RW's van Fuji, verleden week wilde ik van een van de DVD's wat gegevens halen en wat blijkt.
                        Van de vijf DVD RW's zijn er drie niet meer te lezen, zelfs niet meer te benaderen en niet meer te wissen.
                        .
                        Ik heb kort geleden nog afdrukken gemaakt van 90 jaar oude glasplaat negatieven .
                        Zouden onze achterkleinkinderen over 90 jaar nog onze digitale foto's kunnen afdrukken?

Comment

Working...
                        X