Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Geheugenkaartje voor gulzige camera's
Collapse
X
-
-
Re: Geheugenkaartje voor gulzige camera's
Mijn eerste digitale camera, was een (echt wel slechte) HP 612 gekocht 'in kit' in 'den Aldi'. In kit dus, met een compactflash-kaart van maar liefst 8 Mb !. Op de doos stond dit dan ook duidelijk trots vermeld 'WOW compactflash 8 Mb'
(Ik heb het ding trouwens nog steeds en de doos ook. Kostte toendertijd een dikke 400 Euro. Waarde nu ? )
De evolutie gaat (soms) echt té snel.
-
Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk berichtIs dus goed voor zo een 6000 raw's van 15 mp Als ge dan thuis komt en het kaartje is kapot/onleesbaar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door crispi Bekijk berichtMijn eerste digitale camera, was een (echt wel slechte) HP 612 gekocht 'in kit' in 'den Aldi'. In kit dus, met een compactflash-kaart van maar liefst 8 Mb !. Op de doos stond dit dan ook duidelijk trots vermeld 'WOW compactflash 8 Mb'
(Ik heb het ding trouwens nog steeds en de doos ook. Kostte toendertijd een dikke 400 Euro. Waarde nu ? )
De evolutie gaat (soms) echt té snel.
Waarde in geld nu ?, maar ik gebruik het toestel nog regelmatig, 4mp is niet slecht
(en er zij ook nog 300D's in gebruik)
Direct 128MB kaartje gekocht (33 EUR), goed voor 100-200 fotos
Sindsdien 256, 512, 1MB, 2MB, 4MB telkens voor minder geld en meer fotos per kaartje
Al deze kaartjes zijn nog in gebruik, alle nieuwe (Canon) cameras gebruiken nog altijd CF, het formaat heeft blijkbaar een tweede adem gevonden
De evolutie lijkt me minder snel dan ik indertijd verwachtte
Net zoals met PC's komen we misschien stilaan aan de grenzen van wat nodig is en wat mogelijk is (de wet van Moore)
Comment
-
-
Ik ben er toch ook geen voorstander van hoor en zeker niet na een artikel te hebben gelezen dat gaat over problemen met geheugenkaartjes.
Ik weet niet meer zo snel waar het stond maar als ik het tegenkom zal ik de link plaatsen.
Bovendien wil ik u ook waarschuwen voor DVD RW's mij is het volgende overkomen.
Zowat een jaar geleden zette ik een hoop bestanden op 5 nieuwe DVD RW's van Fuji, verleden week wilde ik van een van de DVD's wat gegevens halen en wat blijkt.
Van de vijf DVD RW's zijn er drie niet meer te lezen, zelfs niet meer te benaderen en niet meer te wissen.
Gelukkig heb ik de gegevens nog terug gevonden op een van mijn HD's of ik had 3/5 kwijt geweest.
Ook van de zes DVD RW's die ik enkel gebruik in mijn DVD recorder schiet er nog maar een over, van den ene op den andere dag zijn ze niet meer te lezen en te formateren.
Die laatste zes waren er Vijf van Sony en een van TDK.
Gewone DVD's blijken er dan weer geen last van te hebben en werken alle nog.Last edited by Sus; 24 september 2008, 14:23.D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR
Comment
-
dat van die zelfgeschreven DVD's is een gekend probleem: CD-rot genaamd. Maar CFmedia zijn op zich veiliger dan harde schijven, hoor, veel stabieler.
100GB is wel interessant voor wie met de 5DII HD-films wilt maken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk berichtWij gingen destijds op stap met films van 20 of 36 opnamen. En in 120film waren dat 12opnamen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk berichtMaar zwart-wit 35mm film kon je op rollen van 10 meter kopen, goed om 6 cassettes van 36 opnieuw te vullen
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk berichtBovendien wil ik u ook waarschuwen voor DVD RW's mij is het volgende overkomen.
Zowat een jaar geleden zette ik een hoop bestanden op 5 nieuwe DVD RW's van Fuji, verleden week wilde ik van een van de DVD's wat gegevens halen en wat blijkt.
Van de vijf DVD RW's zijn er drie niet meer te lezen, zelfs niet meer te benaderen en niet meer te wissen.
.
Zouden onze achterkleinkinderen over 90 jaar nog onze digitale foto's kunnen afdrukken?
Comment
Comment