Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke metz flitser is dit???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke metz flitser is dit???

    Beste medeleden!

    Ik heb onlangs 3 metz flitsers gekocht voor 5 euro, ze werken op de sonnenschein 506/accu's, en omdat ik even wil chekken of de aantal volts niet mijn mooie canon dslr naar de spreekwoordelijke jeweetwel werkt, wilde ik even weten of iemand weet welk type dit is... ik heb al dagen gezocht op internet, maar volgens mij zijn deze echt nog van voor de 19e eeuw wisseling ofzo :S

    Bij voorbaat zeer veel dank!

    Luukzs

    Dit zijn de goede links nu!!!

    Goth clothes for freaks and fiends! VampireFreaks has been clothing goths, punk rockers and emo kids with alternative attire since 1999. VampireFreaks is your horrific haven for all things spooky. Creep out your crypt with our witchy housewares, Tripp pants and Killstar clothes.


    Goth clothes for freaks and fiends! VampireFreaks has been clothing goths, punk rockers and emo kids with alternative attire since 1999. VampireFreaks is your horrific haven for all things spooky. Creep out your crypt with our witchy housewares, Tripp pants and Killstar clothes.


    Goth clothes for freaks and fiends! VampireFreaks has been clothing goths, punk rockers and emo kids with alternative attire since 1999. VampireFreaks is your horrific haven for all things spooky. Creep out your crypt with our witchy housewares, Tripp pants and Killstar clothes.
    Last edited by haminocules predatec; 21 september 2008, 23:13. Reden: fout in foto's

  • #2
    Re: welke metz flitser is dit???

    sorry, hier zijn de links, zit nu niet op de goede pc om ze kleiner te maken.

    De goede links staan hier nu boven!!!
    Last edited by haminocules predatec; 21 september 2008, 23:12.

    Comment


    • #3
      Re: welke metz flitser is dit???

      De foto's zijn niet zichtbaar omdat je moet ingelogd zijn op de server waar ze op staan.
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: welke metz flitser is dit???

        kan de foto's niet zien...
        http://www.eyeflash.wordpress.com
        www.facebook.com/eyeflashphotography

        Comment


        • #5
          Re: welke metz flitser is dit???

          Welk zijn de logingegevens dan kunnen we inloggen.
          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

          Comment


          • #6
            Re: welke metz flitser is dit???

            foutje wederom

            Comment


            • #7
              Re: welke metz flitser is dit???

              staat er nergens een merkje of een type nummer!!
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: welke metz flitser is dit???

                Enkele vraagjes... Waarom je dslr op het spel zetten voor een flitser uit de jaren ´60 ? die 5 euro kost... Welke resultaten verwacht je van dit geheel?? Ik kan me bijna niet voorstellen dat je dit op je dslr gaat monteren... Is het niet beter om gewoon een flitser te kopen die bij je dslr past?? (of heb je er al een, en wil je experimenteren??)Ik ben eigenlijk behoorlijk geshockeerd dat je dit risico durft of wilt nemen...Maar goed, het is mijn camera niet... Toen mijn vader nog actief fotografeerde( semi-pro) in de jaren 60 had hij een mamiya sekor 1000 dtl, die ik over -geerfd heb, en daar zat ook zoiets op..Jaren later hebben we daar een metz mecablitz opgezet, omdat de accu's van dat ouwe ding helemaal versleten waren en je met een zware accu-pack en tig kabels moest rondzeulen... Plus dat je alles handmatig moet instellen en dannog zijn de resultaten niet meer om over naar huis te schrijven... Waarom kijk je niet naar een deftige flitser voor je dslr, het hoeft niet nieuw te zijn, op marktplaats is er zoveel te vinden voor een redelijke prijs.. Of is het een experiment??? Ik hoop echt dat je een serieuze reden hebt om dit te proberen...

                Comment


                • #9
                  Re: welke metz flitser is dit???

                  Dit topic gaat ook over oude flitser op Canon DSLR.

                  Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.


                  Groet Hans

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke metz flitser is dit???

                    Bouk-

                    nee, helaas, ik heb dat hele ding ondersteboven gehaald en in en uit elkaar gehaald, maar nergens iets .

                    sjinouck-

                    eeehhhmmm, nou ik wil dit proberen omdat 3 ct60 of 45´s nog steeds 300-400 euro kosten minimaal, en niet iedereen heeft dat geld tot zijn beschikking ook al zijn dit de rijkere landen.

                    En zogezegd zou dit een ideale locatie set zijn, en ik ga sowiso niet met een flitsertje rondlopen op mn kamera zoals iedere andere `profesioneel `dat doet. ik heb hele goede ervaringen met deze flitsers gebruiken op mijn analoge canon,dus zou ik het graag willen proberen op mijn dslr. en het grote voordeel aan deze flitsers is dat ik er als ik het zou willen om de 0.5-0.7 seconden een bal licht te geven waar je akelig van word, en dat ongeveer 400x achter elkaar, dat wil ik nog wel eens met een mecablitz zien gebeuren... en de resultaten zijn redelijk om over naar huis te schrijven hoor ( chek link )

                    Ik zou graag info willen hebben over het type van de metz flitsers, en ik weet best wat er kan gebeuren enzo, dus dat hoeft niemand me meer uit te leggen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke metz flitser is dit???

                      - suggestie : stel de vraag aan de bron : http://www.metz.de/en/photo-electronics.html ... ze zijn heel behulpzaam en heel snel met antwoorden ... best in het Duits ... Engels zal waarschijnlijk ook kunnen
                      - ik heb na al de vragen en onzekerheden over de toegelaten triggerspannning, de bijdrage geposted met de juiste cijfers voor Canon en Nikon en de (eenvoudige) methode om dit zelf te meten in een van de laatste bijdragen in de link ... heb je toch vragen of is iets niet duidelijk, mag je me altijd een pm sturen
                      - heb een Metz 60-CT4 met Eos adapter, 2 gel-batterijen en ook nog eens 2 laders en een diffuser cap ... amazing machine ... perfecte resultaten en dankzij de externe batterijpack aan een nekriem, heel licht in de hand ... hiermee kan je een kerk uitlichten ... zat bij een Eos 1n voor de collectie ... er zat ook nog een Contax adapter bij, iemand ?

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke metz flitser is dit???

                        Oorspronkelijk geplaatst door haminocules predatec Bekijk bericht
                        Bouk-

                        nee, helaas, ik heb dat hele ding ondersteboven gehaald en in en uit elkaar gehaald, maar nergens iets .

                        sjinouck-

                        eeehhhmmm, nou ik wil dit proberen omdat 3 ct60 of 45´s nog steeds 300-400 euro kosten minimaal, en niet iedereen heeft dat geld tot zijn beschikking ook al zijn dit de rijkere landen.

                        En zogezegd zou dit een ideale locatie set zijn, en ik ga sowiso niet met een flitsertje rondlopen op mn kamera zoals iedere andere `profesioneel `dat doet. ik heb hele goede ervaringen met deze flitsers gebruiken op mijn analoge canon,dus zou ik het graag willen proberen op mijn dslr. en het grote voordeel aan deze flitsers is dat ik er als ik het zou willen om de 0.5-0.7 seconden een bal licht te geven waar je akelig van word, en dat ongeveer 400x achter elkaar, dat wil ik nog wel eens met een mecablitz zien gebeuren... en de resultaten zijn redelijk om over naar huis te schrijven hoor ( chek link )

                        Ik zou graag info willen hebben over het type van de metz flitsers, en ik weet best wat er kan gebeuren enzo, dus dat hoeft niemand me meer uit te leggen.

                        http://www.blackbunny.nl/Luukzs/fotoalbum/63404

                        Het was ook niet de bedoeling om akelig over te komen of zo, dus vermits je je aangesproken voelt over een of ander, dan bij deze was dit in het geheel mijn bedoeling niet.. Verder maakt het voor mij persoonlijk ook niet uit of iets nieuw, mooi, oud of lelijk is. Ben trouwens ook maar een arme hobbyist, dus we kunnen mekaar een hand geven...By the way, over het naar huis te schrijven... dit was niet als beoordeling van jouw foto´s, want de link had ik bij mijn eerste post nog niet bekeken... Groetjes...en succes met het vinden van het type..

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke metz flitser is dit???

                          Sjinouck-

                          sorry dude, was ook niet mn bedoeling om uit te vallen, heb momenteel een beetje persoonlijk gezeik... sorry dat ik dat een beetje op je heb afgereageerd!!

                          Maatjes weer?!?! ^^

                          Comment


                          • #14
                            Re: welke metz flitser is dit???

                            Oorspronkelijk geplaatst door haminocules predatec Bekijk bericht
                            Sjinouck-

                            sorry dude, was ook niet mn bedoeling om uit te vallen, heb momenteel een beetje persoonlijk gezeik... sorry dat ik dat een beetje op je heb afgereageerd!!

                            Maatjes weer?!?! ^^
                            Tuurlijk joh!! Ik vatte het ook niet verkeerd op hoor!! Groetjes Lex!

                            Comment


                            • #15
                              Re: welke metz flitser is dit???

                              Oorspronkelijk geplaatst door haminocules predatec Bekijk bericht
                              Ik heb onlangs 3 metz flitsers gekocht voor 5 euro, ze werken op de sonnenschein 506/accu's, en omdat ik even wil chekken of de aantal volts niet mijn mooie canon dslr naar de spreekwoordelijke jeweetwel werkt, wilde ik even weten of iemand weet welk type dit is... ik heb al dagen gezocht op internet, maar volgens mij zijn deze echt nog van voor de 19e eeuw wisseling ofzo :S
                              Neem een voltmeter, zet hem op DC (begin met meer dan 200V voor alle zekerheid), laat de flitser opladen, en meet de spanning over de contactpunten..

                              En zoals anderen gereageerd hebben, best helemaal geen risico nemen en hem niet rechtstreeks op je camera zelf zetten maar bv met een optische trigger van hama extern gebruiken of tussenstukje dat je een veilig voltage geeft..
                              Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

                              Comment

                              Working...
                              X