Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

statief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• statief

Ik sta op het punt om een statief te kopen, maar als er nu iets is waarvan ik ni veel ken...

Ik fotografeer met een D 300 met tamron 18-200 lens en SB-900.

Graag natuurlijk een zo licht mogelijk statief, want als je het ganse dagen moet meedragen...

Zijn er nog dingen waarop ik extra moet letten ?

Alle tips meer dan welkom! Alvast erg bedankt!!

Re: statief

Ik denk dat je meer nut zal hebben aan een vervanging van je lens(goed voor uitstapjes bij goed licht) door bv een Tamron 17-50/2.8 eventueel later aangevuld door bv een Sigma 70-200/2.8.
    Waarom? Omdat je dan in vele gevallen zelfs geen statief nodig zal hebben, zeker in het gezelschap van de SB900.
    JMHO
    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Ja, daaraan heb ik ook al getwijfeld....

De lens was een beginnersfoutje....

Comment

Een goede leidraad vind je op de site van Hans Braakhuis:hier
        Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Bedankt !!

Comment

wel, de reden waarom een statief gebruikt wordt is blijkbaar altijd de bewegingsonscherpte vermijden. Ook weer in bovenstaand pdf.

Maar wat ik veel belangrijker vind: ik heb een statief nodig om rustig mijn kader te bepalen, vervolgens mijn camera in te stellen en tenslotte een aantal foto's te maken met verschillende instellingen (architectuur en interieur)

De bewegingsonscherpte vermijden is leuk meegenomen, maar is niet mijn hoofdbekommernis.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
              Ik denk dat je meer nut zal hebben aan een vervanging van je lens(goed voor uitstapjes bij goed licht) door bv een Tamron 17-50/2.8 eventueel later aangevuld door bv een Sigma 70-200/2.8.
              Waarom? Omdat je dan in vele gevallen zelfs geen statief nodig zal hebben, zeker in het gezelschap van de SB900.
              JMHO
              Een flitser vind ik het slechtste alternatief voor een statief.
              Het is niet: en of maar en, en.

Comment

Working...
              X