Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oplaadbare batterijen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Oplaadbare batterijen

Het is altijd beter om je batterijen traag op te laden.
    Als je nieuwe batterijen koopt, dan is het best dat je de eerst zoveel keer die traag oplaadt, of je batterijen zullen niet lang meegaan.

Comment

Het 'probleem' is dat ik binnen enkele dagen reeds vertrek en ze dus niet eerst enkele keren lang kan opladen

En trouwens, als je zo'n snelle lader hebt zoals die gp powerbank, die schakelt uit na een 6-tal uur, dus kan je ze toch niet eerst 'lang' opladen?

Comment

ik ga ook enkele extra setjes batterijen kopen omdat ik pas een sb-28 heb gekocht voor mijn strobisten-ervaring wat bij te werken Ik heb momenteel voor mijn flitser 580ex GP 2300mah batterijen en die doen het goed.

Ik heb ook een set gekocht op swissbatteries.com met bijhorende lader van (dacht ik) 2500mah en die doen het ook uitstekend. Wel iets duurder dan GP : dacht 58 € voor 4 batterijen + lader (met display en knop om op- of ontladen) + verzending...

Denk dat ik het bij een set GP-batterijen ga houden deze keer. 2 setjes kopen. Heb 2 goede laders liggen.
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          nope .. koop GEEN intelligente lader die elke keer ontlaadt maar eentje waar je zelf de beslissing kan nemen om te ontladen .. of nog beter .. koop een Maha C-9000, een echte, geen nagebouwde .. en lees uitvoerig de handleiding
          tja....maar hoe kom je aan zo,n ding, ging hier op BD met de gezamenlijke inkoop niet echt lekker dacht ik!!
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            tja....maar hoe kom je aan zo,n ding, ging hier op BD met de gezamenlijke inkoop niet echt lekker dacht ik!!
            grt,bouk.
            correct Maar ondertussen hebbn een aantal "exploratieve" BD'ers een paar winkels gevonden waar je'm gewoon kan kopen (altans in België bvb Aitec in Leuven )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvh35 Bekijk bericht
              Het 'probleem' is dat ik binnen enkele dagen reeds vertrek en ze dus niet eerst enkele keren lang kan opladen

En trouwens, als je zo'n snelle lader hebt zoals die gp powerbank, die schakelt uit na een 6-tal uur, dus kan je ze toch niet eerst 'lang' opladen?
              Koop NOOIT () een lader die timer gestuurd is je eindigt altijd met batterijen die nooit correct opgeladen zijn tenzij je altijd exact de juiste capaciteit batterijen gebruikt en koopt .. en dan nog .. 't is niet omdat het labeltje "2700mAh" vermeldt dat die dan ook zulke capaciteit hebben (kleine lettertjes lezen help ... altijd !)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
                Ik heb het nog niet echt getimed, maar het zal idd ong 6h zijn.
                In ieder geval geen 14h.
                Wat mij ook opvalt is dat 4 batterijen trager laden dan 2, dus ik denk dat de bijgeleverde adapter eigelijk niet genoeg stroom levert.
                Jo.
                Gooi die lader weg (nu ja recycleer ) .. je zal nooit correct opgeladen NiMH's hebben tot je eigen grote frustratie .. Investeer in een "gewone" intelligente lader die uw batterijen in ong 2,5-3 uur kan laden en die een "eindpuntdetectie" heeft (ttz weg met die timers!) EN die elke cel AFZONDERLIJK kan laden (niet in groepen van 2 bvb)
                Als je gemengde capaciteiten hebt neem dan een lader die kan laden met een stroom gelijk aan je gemiddelde capaciteit gedeeld door 2,5-3 .. als je echt wil freaken ga dan voor een echte computerchip gestuurde lader ..
                & BTW .. de meerkost is ALTIJD meer dan zijn geld waard !
                FWIW

Comment

Ik heb verleden week een paar setjes GP batterijen (2700 mAh) meegebracht uit Andora 14€ voor een set van vier leek mij wel zeer goedkoop.

Op reis gebruik ik een GP lader model GPPB50GS, klein en licht, thuis hou ik mijn batterijen in topconditie met de Voltcraft Charge Manager 2010.

Met deze lader kan je de batterijen echt gaan volgen, en zie je na het opladen hoeveel de cappaciteit per batterij nog bedraagd.

Enige nadeel bij deze lader is dat de ingebouwde ventilatoren nogal wat kabaal maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    Koop NOOIT () een lader die timer gestuurd is je eindigt altijd met batterijen die nooit correct opgeladen zijn tenzij je altijd exact de juiste capaciteit batterijen gebruikt en koopt .. en dan nog .. 't is niet omdat het labeltje "2700mAh" vermeldt dat die dan ook zulke capaciteit hebben (kleine lettertjes lezen help ... altijd !)
                    Een goede lader is inderdaad zeer belangrijk voor het juist opladen van de batterijen en natuurlijk ook de levensduur. Een lader met een timer is goedkoop maar kan je batterijen niet efficiënt opladen en helpt ze veel sneller
                    naar de dood. Laders met Spanningsvariatie-detectie en/of temperatuurs -detectie zijn de laders die je moet kopen.

... Besluit: met een slecht ladertje kan je zelfs de bekendste merkbatterijen voortijdig om zeep helpen of slecht opladen. Investeer in een goede lader en je zal die Aldi-batterijen zonder probleem kunnen gebruiken. Ikzelf gebruik 5 verschillende merken van goedkoop tot duur en heb nog geen verschil gemerkt.

https://wim-meeus-fotografie.blogspot.com/

http://wim-meeus.blogspot.com/
                    https://1x.com/wimmeeus/

Comment

Het is al een paar keer aangehaald, de Maha C9000 is een schitterende lader. De Maha PowerEx 2700 MAh zijn heel goede batterjen. Beiden te koop bij Gotron (www.gotron.be en ww.radiohome.be) in Gent of in Aalst.

Als je de batterijen voor langere tijd laat liggen en niet altijd tijd hebt om die nog op te laden, neem dan misschien eerder Sanyo Eneloop of Maha Imedions van 2000 a 2100 Mah. Die verliezen hun lading maar zeer traag (na 6 maanden hebben die nog zeker 85% van hun lading).

De enige vereiste is dat je een goeie lader hebt. Die Maha C9000 is een superding en hij laat je toe elke batterij individueel op piekprestatie te brengen.

Daarnaast heb je ook de Maha C801D (8x AA+AAA, no backlight) en de C808M (8x AA, AAA, C, D en backlight). Die behandelen elke cel afzonderlijk en kunnen ook laden/ontladen en refreshen, maar ze werken automatischer. De C801D is mijn standaardlader aangezien hij 8 cellen tegelijkertijd laadt en dit doet 1 uur of minder (afhankelijk van de restcapaciteit in de cel). De batterijen blijven voldoende koel, veeeeeeel koeler dan met mijjn vorige LaCrosse, ook met die hoge laadstroom. Voor mij geen Voltcraft(/LaCrosse) meer, ook geen GP. Ondertussen werk ik al meer dan een jaar met die laders (C801D altijd, C9000 af en toe als overflow, of om batterijen te analyseren/conditioneren) en de Maha batterijen, en dat loopt schitterend. Ik kan in de meeste gevallen meerdere de D300+grip intensief gebruiken met 1 batterij set.

Comment

ik raad je Sanyo Eneloop batterijen aan of iets gelijkaardig dus NiMH van de laatste generatie, die ontladen nl traag, dus eens ze geladen zijn zijn ze na een jaar nog goed bruikbaar, met gewone NiMh vergeet da maar hé

k heb zelf de Maha C800s lader
                        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spacemanbow Bekijk bericht
                          Het is al een paar keer aangehaald, de Maha C9000 is een schitterende lader. De Maha PowerEx 2700 MAh zijn heel goede batterjen. Beiden te koop bij Gotron (www.gotron.be en ww.radiohome.be) in Gent of in Aalst.

Als je de batterijen voor langere tijd laat liggen en niet altijd tijd hebt om die nog op te laden, neem dan misschien eerder Sanyo Eneloop of Maha Imedions van 2000 a 2100 Mah. Die verliezen hun lading maar zeer traag (na 6 maanden hebben die nog zeker 85% van hun lading).

De enige vereiste is dat je een goeie lader hebt. Die Maha C9000 is een superding en hij laat je toe elke batterij individueel op piekprestatie te brengen.

Daarnaast heb je ook de Maha C801D (8x AA+AAA, no backlight) en de C808M (8x AA, AAA, C, D en backlight). Die behandelen elke cel afzonderlijk en kunnen ook laden/ontladen en refreshen, maar ze werken automatischer. De C801D is mijn standaardlader aangezien hij 8 cellen tegelijkertijd laadt en dit doet 1 uur of minder (afhankelijk van de restcapaciteit in de cel). De batterijen blijven voldoende koel, veeeeeeel koeler dan met mijjn vorige LaCrosse, ook met die hoge laadstroom. Voor mij geen Voltcraft(/LaCrosse) meer, ook geen GP. Ondertussen werk ik al meer dan een jaar met die laders (C801D altijd, C9000 af en toe als overflow, of om batterijen te analyseren/conditioneren) en de Maha batterijen, en dat loopt schitterend. Ik kan in de meeste gevallen meerdere de D300+grip intensief gebruiken met 1 batterij set.

Ik was ook toe aan een vernieuwing aangezien ik twijfels heb ivm de kwalitiet en de betrouwbaarheid van mijn oudere GP Smart Powerbank en Aldi laders. Ik heb mij de MH-C808M aangeschaft . Maha wordt verkocht onder de naam "Powerex". Naar het schijnt de beste onder de professionele laders. Zoals hierboven beschreven is deze lader goed voor één tot acht AA/AAA/C/D NiMh of NiCD batterijen in elke combinatie. Er is een LCD display met witte backlight die een duidelijke aflezing van de batterijladingsstatus mogelijk maakt. Er is mogelijkheid van een vlugge of "soft" oplaadmogelijkheid. De soft modus levert de hoogste batterijoplading en garandeert 100% compatibiliteit met oudere, lagere capaciteits batterijen. Verder is er een Conditioning modus die de prestatie van de batterijen kan herstellen en aangeraden wordt na elke tien normale oplaadbeurten.
                          Prijs van deze lader : 70€.
                          De powerex MiMh herlaadbare AA's van 2700 mAh kosten ong. 18€ per doosje van vier.

Groetjes,
                          Pol.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik heb in elke hotelkamer langer stroom dan de tijd dat ik er ben.
                            Steek gewoon één of andere klantenkaart in die schakelaar, en de stroom wordt niet onderbroken. (uit beleefdheid doe ik wel het licht uit..)

Comment

Verplaatst naar geschikter forum
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
                              X