Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oplaadbare batterijen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oplaadbare batterijen

Goeiedag,

Ik ben op zoek naar nieuwe oplaadbare batterijen om binnenkort te gebruiken op reis.Vorig jaar heb ik batterijen gekocht in de Aldi (ik weet het, perfecte kwaliteit kun je niet verwachten ), ik had er 4 die ik elke nacht terug moest opladen, want halverwege de dag moest ik batterijen vervangen, toch als ik die dag op stap was en regelmatig foto's nam. Als ik ze de laatste tijd wou gebruiken voor een concertje of een uitstap moet ik ze minstens 14u opladen en dan nog geeft mijn digitale camera aan dat ze slechts 2 derde zijn opgeladen. Ik heb een Samsung Digimax S630 (een eenvoudig toestel dus).
    Ik ben nu op zoek naar batterijen die voldoende lang meegaan en die niet te lang moeten opladen, ik heb laders van GP gevonden die slechts 1 u moeten opladen, maar gaan die batterijen dan even lang mee als batterijen die je meer dan 12u moeten laden? Ik heb daar sterk mijn twijfels over. OF zou ik gewoon een aantal alkaline batterijen kopen om mijn reis mee te overbruggen. Het probleem is dat ik de batterijen slechts een 10-tal uur kan laden aangezien het 's nachts moet gebeuren en in een hotel je enkel elektriciteit hebt als je aanwezig bent .

Alvast hartelijk dank!!

Re: Oplaadbare batterijen

Denk ook wel dat snelladers meer belasting geven aan de batterij.
    Maar met 1-uur laders, valt het nog al mee.

This website is for sale! vapextech.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, vapextech.nl has it all. We hope you find what you are searching for!
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Koop gewoon deftige herlaadbare batterijen met een zo hoog mogelijke mAH waarde (vb 2300 mAH). Kosten wat meer, maar je hebt er ook meer voor terug. Ze gaan bij mij heel lang mee, natuurlijk afhankelijk van de intensiteit waarmee je ze gebruikt.
      Op je vraag over intelligente laders: ja die laden echt je batterijen op in een uur, en het zou geen verschil mogen maken met de 'lange' laders.
      mvg

PS Het is wss al zo'n 4 jaar geleden dat ik nog eens gewone batterijen heb gekocht. Op termijn spaar je zéker het aankoopbedrag voor goede herlaadbare uit!
      [CENTER]http://www.underwaterimaging.be
      [FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvh35 Bekijk bericht
        Goeiedagdan nog geeft mijn digitale camera aan dat ze slechts 2 derde zijn opgeladen. Ik heb een Samsung Digimax S630 (een eenvoudig toestel dus).
        Dit is wel normaal voor oplaadbare batterijen.
        Gewone batterijen geven normaal 1.5-1.7 volt en bij oplaadbare is dit tussen de 1.2 en 1.4 volt. De meeste consumer batterijindicatoren houden enkel rekening met de spanning van gewone(alkaline) batterijen.
        MAW: de indicator zal direct 2/3 of 3/4 aangeven bij vers opgeladen batterijen maar zalhier ook langer op blijven staan.

Dit staat natuurlijk los van het feit dat je batterijen defect of versleten kunnen zijn.
        Voor nieuwe batterijen kies je best de nieuwe generatie van batterijen.(Sanyo-Eneloop, andere merken hebben ze ook maar onder een andere naam maar er zal steeds "Ready to use" op staan.)
        Ze hebben zeer weinig zelfontlading.
        Aldi oplaadbare batterijen zijn dikwijls na 2 weken reeds leeg, zelfs zonder ze te gebruiken.
        Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

FYI .. er is uitgebreide info te zoeken/vinden onder de "accessoires" topic in dezelfde subrubriek ..

in een notedop
          - koop A merken, geen illustere onbekenden
          - conditioneer NiMH voor volle capaciteit
          - koop nu "eneloop" type technologie ivm zelfontlading
          - gebruik geen snellader
          etc ..
          FWIW

Comment

Ik heb ondertussen wat gegoogled en onder andere deze gevonden : http://www.gprecyko.com/en/charger_pack.html De Quick charger staat bij vandenborre aan 24,9 €. De GP powerbank rapid 2 zou ze in 6 uur opladen wat ideaal zou zijn voor mij. Ik zit enkel met wat twijfels aangezien 25 euro een pak meer is dan wat ik voor mijn batterijtjes uit de aldi betaald heb

Comment

koop goeie batterijen en een oplader die eerst ontlaad.
              zeker niet bezuinigen op dat spul, om teleurstelling tijdens het fotograferen te voorkomen.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik heb ondertussen wat gegoogled en onder andere deze gevonden : http://www.gprecyko.com/en/charger_pack.html De Quick charger staat bij vandenborre aan 24,9 €. De GP powerbank rapid 2 zou ze in 6 uur opladen wat ideaal zou zijn voor mij. Ik zit enkel met wat twijfels aangezien 25 euro een pak meer is dan wat ik voor mijn batterijtjes uit de aldi betaald heb
                Ik gebruik die GP PowerBank voor de batterijen van mijn flitser en ben er tevreden van. Die 25 euro meerprijs t.o.v. de Aldi is zijn meerprijs meer dan waard. Deze van de Aldi zijn gewoon weggesmeten geld. Dat is pas duur!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  koop goeie batterijen en een oplader die eerst ontlaad.
                  zeker niet bezuinigen op dat spul, om teleurstelling tijdens het fotograferen te voorkomen.
                  grt,bouk.
                  nope .. koop GEEN intelligente lader die elke keer ontlaadt maar eentje waar je zelf de beslissing kan nemen om te ontladen .. of nog beter .. koop een Maha C-9000, een echte, geen nagebouwde .. en lees uitvoerig de handleiding

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
                    Ik gebruik die GP PowerBank voor de batterijen van mijn flitser en ben er tevreden van. Die 25 euro meerprijs t.o.v. de Aldi is zijn meerprijs meer dan waard. Deze van de Aldi zijn gewoon weggesmeten geld. Dat is pas duur!
                    En die batterijen zijn dan in een 6-tal uren opgeladen? Blijven ze dan even lang mee gaan als batterijen die je 14u oplaadt? Als dit zo is kies ik voor de gp powerbank, want elk jaar batterijen in de aldi kopen zal mij idd even veel kosten.

Bedankt trouwens voor alle snelle reacties

Comment

ik laddt mijn Aldi batterijen (2300 mAh) op in een (ouder model, en dus iets groter van omvang ) GP powerbank.

Nog nooit problemen gehad.

Jo.
                      A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                      Nikon stuff

Comment

En kun je dan die aldi batterijen ook in de even korte termijn van een 6-tal uren opladen of toch de volle 14u (om niet te veel te willen ). Maar het zou al handig zijn dat ik batterijen heb die op korte termijn opgeladen kunnen worden en daarnaast deze van de aldi bewaren voor andere doeleinden

Comment

Ik heb het nog niet echt getimed, maar het zal idd ong 6h zijn.
                          In ieder geval geen 14h.
                          Wat mij ook opvalt is dat 4 batterijen trager laden dan 2, dus ik denk dat de bijgeleverde adapter eigelijk niet genoeg stroom levert.
                          Jo.
                          A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                          Nikon stuff

Comment

En die batterijen zijn dan in een 6-tal uren opgeladen? Blijven ze dan even lang mee gaan als batterijen die je 14u oplaadt? Als dit zo is kies ik voor de gp powerbank, want elk jaar batterijen in de aldi kopen zal mij idd even veel kosten.

Bedankt trouwens voor alle snelle reacties
                            Ja in minder dan 6 uur. Eens ze vol zijn stopt het laadproces, je mag ze dan nog 14 uur laten zitten.

Ik denk zelf dat ze na minder dan 5 uur 95% vol zijn en dat het laatste uur een druppellaad proces is om die laatste 5% eruit te krijgen.

Comment

Dus eigenlijk zit het zo (kan mss een domme opmerking klinken, maar ben niet zo thuis in al die dingen : zulke 'snelle' opladers geven gewoon veel meer stroom aan de batterijen dan een gewone lader waardoor een batterij sneller geladen is met dezelfde capaciteit als bij een andere lader. Klopt dit ?

Comment

Working...
                              X