Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macrostatief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Macrostatief

Hallo

Ik ben op zoek naar een statief voor macrofotografie. Stevig, een statief dat laag bij de grond kan en dat niet te prijzig is. Het mag wel iets kosten maar geen honderden euro's. Kan iemand me hier wat raad geven.

frodo

Re: Macrostatief

Ik heb me vorige week een Velbon Sherpa 550R aangeschaft.

Niet al te duur, zeer stevig en minimale hoogte 27,5 cm.

Voordeel van dit statief is dat het ook perfect aan te passen is voor ongelijke ondergronden.

Standaard met een snelkoppeling voor de camera.

Het bevalt me zeker wel.

Meer informatie: http://www.fotorubens.be/.../5683&pID=1061&startrow=13
    - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

Comment

Ik heb nog niet zo lang geleden een nieuw statief gekocht dat voornamelijk gebruikt wordt voor macro's.

Een Manfrotto 055XPROB en als kop heb ik voor de Manfrotto 322RC2 Heavy Duty Grip Ball Head gekozen.
      Prijs voor de combinatie is €268

De middenkolom van het statief kan je horizontaal leggen, zodanig dat het volledig plat tegen de grond kan.
      Mvg Tim

Comment

Ik heb ook een 055ProB maar dan met een 488RC4 balhoofd van manfrotto. 't Statief op zich is niet slecht, maar die kop is niet ideaal voor macrofotografie heb ik gemerkt. Teveel speling...
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Heb gelijkaardig statief als Ticor, maar dan het lichtere broertje, de 190.
          Bevalt me prima, al is de middenkolom soms een sta in de weg. Ga eens onderzoeken of ik die er af krijg...
          Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

Comment

ik zweer voor macrowerk bij mijn benbo trekker, in alle mogelijke standen en hoeken aanpasbaar van 190 cm boven de grond tot desnoods enkele mm erboven

http://images.google.be/images?hl=nl...-8&sa=N&tab=wi

gekocht in uk via ebay 125 €
            mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
            D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

ik heb me een tijdje geleden volgend statief aangeschaft

Cullmann 2650 Universal Tripod Makro
              Productcode: CUL2650
              Prijs € 89,95

Ik ben hier heel tevreden over, zeker voor macrofotografie.
              een zeer stabiel statief, de prijs is met snelkoppeling.
              de as kan korter gemaakt worden en het statief breder gespreid worden om alles lager te zetten(ongeveer 25cm) als dit niet laag genoeg is, kan je de as eruithalen en ondersteboven hangen en kan je je toestel tot tegen de grond plaatsen.
              een zeer degelijk, veelzijdig statief voor een zeer goeie prijs

Comment

Het allersimpelste, allergoedkoopste en allerbeste voor laag bij de grondse macro's: een rijstzak!
                Ik heb er twee van telkens één kilogram, en die voldoen (soms samen, meestal alleen) perfect.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door D80 Bekijk bericht
                  Heb gelijkaardig statief als Ticor, maar dan het lichtere broertje, de 190.
                  Bevalt me prima, al is de middenkolom soms een sta in de weg. Ga eens onderzoeken of ik die er af krijg...
                  de middenkolom kan eraf:
                  --> grote driehoek onderaan (die met stukje schroefdraad) kan je losklikken
                  --> middenkolom volledig uitschuiven
                  --> vervolgens dat driehoekje omgekeerd inschuiven op statief
                  --> camera of statiefkop op schroefdraad
                  Nikon D80 / AF-S DX Nikkor 18-135mm f3.5-5.6G / AF-S VR Micro-Nikkor 105mm f2.8G IF-ED / Tokina AT-X Pro 12-24 f4 (IF) DX

Comment

devil als k jou foto's bekijk dan moet je geen uitleg meer doen .dan geloof ik dat ik niet verder moet zoeken t wordt een bembo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
                      devil als k jou foto's bekijk dan moet je geen uitleg meer doen .dan geloof ik dat ik niet verder moet zoeken t wordt een bembo
                      't is een engeltje hoor die Devid
                      Mvg Tim

Comment

Het beste statief is dat welke je bij je hebt. Daarmee bedoel ik dat een zwaar statief wel beter is maar je bent er niet veel mee als je het thuis laat omwille van het gewicht. Op reis neem ik het kleinste van mijn drie statieven mee : http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/image/98027909
                        Thuis gebruik ik meestal de grootste.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                          Het beste statief is dat welke je bij je hebt. Daarmee bedoel ik dat een zwaar statief wel beter is maar je bent er niet veel mee als je het thuis laat omwille van het gewicht. Op reis neem ik het kleinste van mijn drie statieven mee : http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/image/98027909
                          Thuis gebruik ik meestal de grootste.
                          Je link is password protected.....

Ik heb ook een 190 maar dan de CLB in combinatie met de 486RC2. Ook bij die van mij kan de middenkolom er volledig uit en kun je het driehoekje er inschuiven en daar de statiefkop op draaien. Toch, met mijn beperkte ervaring hiermee is dat je dan nog soms niet laag genoeg bij de grond kunt komen. Maar ach, ik schiet 95% van mijn macro's toch uit de hand dus......

De 486RC2 statiefkop zou ik je overigens niet aanbevelen. Die heeft voor macrofotografie (en eigenlijk ook voor alle andere disciplines) veel te veel last van creep.

Trouwens, is er iemand die mij het verschil kan vertellen tussen de verschillende 190 serie statieven? (bijv tussen de 190CLB en de 190XPROB)
                          www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                            Je link is password protected.....
                            Ook stom... zou nu verholpen moeten zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                              Trouwens, is er iemand die mij het verschil kan vertellen tussen de verschillende 190 serie statieven? (bijv tussen de 190CLB en de 190XPROB)
                              Euh... een snelle blik op de site van Manfrotto laat zien dat er in de 190 serie redelijk wat verschillen zitten in gewicht, minimale hoogte, maximale hoogte etc... Geen idee eigenlijk waarom die dan nog allemaal in dezelfde serie zitten
                              Nikon D80 / AF-S DX Nikkor 18-135mm f3.5-5.6G / AF-S VR Micro-Nikkor 105mm f2.8G IF-ED / Tokina AT-X Pro 12-24 f4 (IF) DX

Comment

Working...
                              X