Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Accu om flitskoppen op aan te sluiten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Accu om flitskoppen op aan te sluiten

Hallo,

Ik heb momenteel 2 Falcon Eyes flitsen: 1 300W (DE300B) en 1 600W (DE600B).

Falcon Eyes heeft ooit accu's verkocht waar ge de flitsen op kon aansluiten. Het was een grote blok van 16 kg waar 3 normale stopcontacten aan zaten en daar moest je dan de flitsen inpluggen. Het is de Powermate PM-1.

Bij Kamera Express staat die nog op de site: http://www.kamera-express.nl/index.p...&product=12086

Ik dacht wel dat die niet meer leverbaar zijn. Ik heb hen even gemaild om te checken hoe het nu zit, maar ik wacht nog op antwoord.

Aangezien ik heel dringend op locaties zonder stroom zou willen shooten, heb ik een aantal vragen:
    - weet iemand waar die Powermate's te koop zijn uit stock? NL? Duitsland? BE?
    - heeft iemand zo'n Powermate die ik kan huren/lenen? Ik woon in Lummen, dus provincies Antwerpen, Limburg en Vlaams-Brabant zijn goed bereikbaar voor mij
    - zijn er andere, goede alternatieven voor die accu die toch € 650 kost en 16kg weegt? Leveren bijvoorbeeld stroomgroepen genoeg energie? Ik heb gehoord dat die dingen ook enorm veel lawaai maken. En het moet natuurlijk nog een beetje mobiel blijven, dus het mag niet te groot en te zwaar worden

Bedankt! Evi.
    www.focusfotografie.be
    www.facebook.com/eviwilmus

Re: Accu om flitskoppen op aan te sluiten

Bij GSL in Attenrode kun je een aggregaat huren dacht ik.
    Je kunt altijd eens informeren hé
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Er zijn alternatieven :

Een digitale stroomgroep van Honda geeft een 1.8 KVA en zou geschikt zijn voor gevoelige apparatuur, heb het zelf nog niet geprobeerd!
      Weegt behoorlijk wat, matig lawaai, kostprijs rond de 400 Euro.
      Voordeel is dat de gebruiksduur enkel afhankelijk is van de hoeveelheid benzine, met batterijen heb je een aantal flitsen (ontladingen) te doen en dan is de batterij af en moet weer geladen worden.

Als het slechts eenmalig is en je bent professioneel bezig kan je overwegen om te huren wat je nodig hebt bij Servix in Aartselaar ze hebben bijvoorbeel het Ranger gamma, dat is een draagbare generator met flitskoppen waaronder ook een ringflits. Zuiver professioneel gerief, zonder twijfel zeer goed.

Overwegen van de klus te klaren met reportageflitsen al dan niet draadloos gestuurd "The strobist way" .

Persoonlijk (op voorwaarde dat je het in rekening kan brengen) koos voor het huren bij Servix. Maar wie ben ik .

Hoop U van dienst te zijn met deze Info.

MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Evi,

ALs het dringend is en je "the strobist way" wil proberen kan je altijd mijn set komen lenen.
        PM me maar voor een afspraak.

Hans
        Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Bedankt voor de eerste reacties. Strobist way met reportageflitsen is eventueel een mogelijkheid, maar ik heb maar 1 Canon 580 EX flits. Ik heb er voor mij doel toch minstens 2 nodig. Dus dan moet ik ook flitsjes gaan bijkopen. Wat dat betreft zijn mij de Nikons SB-900 aangeraden, maar dat gaat me natuurlijk ook een pak kosten.

Ik zou voor deze shoots toch liefst met flitskoppen werken. Die reportageflitsen aankopen wordt een iets langere termijn plan, maar dat gaat ooit ook wel gebeuren.

Ik zal eens horen naar de huurprijzen bij GSL en Servix.

Niemand die zo'n Falcon Eyes te koop weet staan?
          www.focusfotografie.be

Comment

Strobist way met reportageflitsen is eventueel een mogelijkheid, maar ik heb maar 1 Canon 580 EX flits. Ik heb er voor mij doel toch minstens nodig. Dus dan moet ik ook flitsjes gaan bijkopen.
            Ik heb 2 X 580 EX plus een ST-E2 en materiaal om ze te bevestigen.

Mocht ik je daarmee kunnen helpen geen probleem je kan ze lenen voor
            enkele dagen !

MVG, Jeff
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Evi Wilmus Bekijk bericht
              Strobist way met reportageflitsen is eventueel een mogelijkheid, maar ik heb maar 1 Canon 580 EX flits. Ik heb er voor mij doel toch minstens 2 nodig. Dus dan moet ik ook flitsjes gaan bijkopen. Wat dat betreft zijn mij de Nikons SB-900 aangeraden, maar dat gaat me natuurlijk ook een pak kosten.
              Ik zie niet goed in waarom een canon gebruiker de nikon SB-900 zou kopen, ongetwijfeld een geweldige flits als je met Nikon werkt. Ofwel wil je je automatismen behouden en dan moeten de flitsen compatibel zijn met je camera, ofwel werk je manueel en dan moet de flits vooral manueel goed in te stellen zijn. Manueel instelbare flitsen gaan vele malen goedkoper zijn dan een Nikon SB-900.

Alain

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alainD Bekijk bericht
                Ik zie niet goed in waarom een canon gebruiker de nikon SB-900 zou kopen, ongetwijfeld een geweldige flits als je met Nikon werkt. Ofwel wil je je automatismen behouden en dan moeten de flitsen compatibel zijn met je camera, ofwel werk je manueel en dan moet de flits vooral manueel goed in te stellen zijn. Manueel instelbare flitsen gaan vele malen goedkoper zijn dan een Nikon SB-900.

Alain
                Die SB-900's zijn me aangeraden voor het grote vermogen. Het vermogen moet namelijk groot genoeg zijn om bij een zonnige dag een donkere achtergrond te creëren en het model goed uit te lichten. Daar is toch wel een hoop power voor nodig. Bovendien vond de persoon die ze aanraadde het heel handig dat de hoek heel makkelijk kon ingesteld worden.

Maar ik sta altijd open voor suggesties hoor. Als er manuele flitsen zijn die evenveel power hebben en goedkoper zijn, ben ik zeker geïnteresseerd!
                www.focusfotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Evi Wilmus Bekijk bericht
                  Die SB-900's zijn me aangeraden voor het grote vermogen. Het vermogen moet namelijk groot genoeg zijn om bij een zonnige dag een donkere achtergrond te creëren en het model goed uit te lichten. Daar is toch wel een hoop power voor nodig. Bovendien vond de persoon die ze aanraadde het heel handig dat de hoek heel makkelijk kon ingesteld worden.

Maar ik sta altijd open voor suggesties hoor. Als er manuele flitsen zijn die evenveel power hebben en goedkoper zijn, ben ik zeker geïnteresseerd!
                  Dat snap ik niet helemaal, de specs van de SB900 spreken over een richtgetal ( ISO 100/200 ) van 34-48m, terwijl de Canon 580EX II een richtgetal ( ISO 100) van 58m heeft, dus is de Canon flits toch nog een stuk krachtiger terwijl ze maar 10 Euro duurder is, zelfs de 430EX II heeft een richtgetal van 43m op ISO 100, terwijl deze maar 239 Euro kost.

Ik heb zelf twee 580EX II's die ik in een zilveren plu laat weerkaatsen, werkt prima hoor om een model uit te lichten met een donkere achtergrond bij volle zon, en de kop kan ook simpel van hoek veranderd worden.

Ik zou eerlijk gezegd bij Canon blijven moest ik jou zijn, alleen nog de CP-E4 packs erbij en je kan honderden full power flitsen uitvoeren km's van een stopcontact verwijderd.

Mark
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

als je canon bent zou i voor de 550EX of 580 EX gaan, SB900 is te verkiezen als je Nikon body hebt. van kracht zijn ze gelijkaardig (je moet ook de brandpuntafstand meenemen in je vergelijking, niet alleen iso en afstand)

heb je power te weinig, gebruik dan 2 of meer reportageflitsers met één paraplu of met een softbox als je echt POWER wilt hebben.

een studioflitsset op een flitstsaccu heeft geen instellicht meer (toch niet de sets die ik had) en dan kan je bijna evengoed gaan "strobisten" met reportageflitsers als je op locatie gaat werken waar geen stroom is.

een goedkope generator uit de brico is vragen om een te snelle slijtage van je studio-flitsset, je zal zeker voor een digitaal gestabiliseerde generator moeten gaan als je dat wilt doen

Comment

Canon zou natuurlijk het best zijn voor de compatibiliteit. Ik heb nu een 580 EX I en die gaat na een tijdje in stand-by staan. Dat vind ik bijvoorbeeld al erg vervelend.

Wat de accu betreft, raden ze me de Powermate af bij GSL wegens te veel problemen. Zij prijzen een accu uit hun gamma aan van ongeveer 1800 euro. Die is ook te huur voor 50 euro per dag.
                      www.focusfotografie.be

Comment

Standby probleem met canon 580 ex:
                        set custom function #14 to 1, and your problem shall be solved

(handleiding pagina 28)
                        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Evi, dat in standby gaan kan je deactiveren. kijk maar eens in je handleiding

EDIT: Patrick had dit al beantwoordt blijkbaar
                          Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                            Dat snap ik niet helemaal, de specs van de SB900 spreken over een richtgetal ( ISO 100/200 ) van 34-48m, terwijl de Canon 580EX II een richtgetal ( ISO 100) van 58m heeft, dus is de Canon flits toch nog een stuk krachtiger terwijl ze maar 10 Euro duurder is, zelfs de 430EX II heeft een richtgetal van 43m op ISO 100, terwijl deze maar 239 Euro kost.

Mark
                            De vermogens kan je hier niet vergelijken, daar Canon een richtgetal opgeeft van 58 bij iso 100 maar met een hoekinstelling van 105mm.
                            Nikon daarentegen geeft een richtgetal van 34 met een hoekbedekking van 35mm. wat een heel verschil uitmaakt, je zou het moeten berekenen, maar volges mij is de output ongeveer hetzelfde.
                            Bijkomend voordeel is dat je bij de SB900 bijna traploos kan inzoomen van 17mm tot 200mm, wat soms handig kan zijn om accenten te leggen.

Het is mij nog steeds niet duidelijk waarom ze het Max flitsvermogen van een reportageflitser er ook niet bijvermelden in wattseconde zoals bij een studioflits.

Aan TS: Ware een stevige UPS geen optie om je studioflitsen op aan te sluiten ? Een APS 1.000 Bv. kan 1.000 watt leveren en dat gedurende de omrekenfactor van de batterijen die er inzitten/bijstaan.
                            Deze UPS'en kan je redelijk gemakkelijk vinden op internet.
                            Ofwel een stevige omvormer met een autobatterij is ook best betaalbaar. http://www.omvormer.net/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Het is mij nog steeds niet duidelijk waarom ze het Max flitsvermogen van een reportageflitser er ook niet bijvermelden in wattseconde zoals bij een studioflits.

Ofwel een stevige omvormer met een autobatterij is ook best betaalbaar. http://www.omvormer.net/
                              Het aantal wattseconden van een flitser heeft betrekking op het 'opgenomen' vermogen uit de energie bron, dus het elektriciteitsnet of een accu/batterij.
                              Er is een relatie tussen opgenomen en afgegeven vermogen maar die is deels afhankelijk van efficiëntie van het elektrische laad circuit, de condensator(en) en de construktie van de reflector(en).
                              Het richtgetal is een maat voor de lichtstroom van een flitser waarin de efficiëntie van het elektrische circuit en de reflector(en) reeds zijn opgenomen.
                              Als je de voedingsspanning van een reportage flitser kent (staan de batterijen in serie of parallel of serie/parallel ? ) dan kun je aan de hand van het maximum aantal flitsen per acculading en het vermogen van de accu's in mAh, uitrekenen hoeveel energie wordt opgenomen per flits.
                              Die uitkomst is het aantal wattseconden.
                              Fabrikanten van studio flitsers willen wel eens aardig zijn en naast het opgenomen vermogen in wattseconden ook het richtgetal vermelden.

Ik zou een 300Ws en een 600Ws flitser wel durven aansluiten op een 300W auto omvormertje (liever even proberen ), deze apparaten zijn beveiligd tegen overbelasting en kortsluiting en op z'n hoogst duurt het wat langer voor de flitsers zijn opgeladen.

Comment

Working...
                              X