Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tegen het zonlicht in fotograferen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tegen het zonlicht in fotograferen?

Is het mogelijk om rechtstreeks in de zon te fotograferen? zoja, wat word er dan gebruikt van filters?
    Om maar een voorbeeld te geven, deze foto: http://farm1.static.flickr.com/85/23...235e7b.jpg?v=0

En dan nog een vraagje..
    Als ik de lucht fotografeer met iets op de voorgrond, bv bomen ofzo (maakt niet uit) dan is de lucht duidelijk en de voorgrond helemaal donker, kan dit verholpen worden met een filter?

Alvast bedankt!
    Last edited by Ticor; 20 augustus 2008, 19:22. Reden: foto achter linkje geplaatst

Re: Tegen het zonlicht in fotograferen?

Volgens mij wordt er gebruik gemaakt van een flitser. Het onderwerp wordt via de invulflits-functie uitgelicht een duidelijk weergegeven tegen de fellere achtergrond. Iets waarop ik zelf vollop aan het oefenen ben.
    Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Heu, 't is niet voor t'een of 't ander, maar jou voorbeeldfoto vind ik een pareltje. Ik zou 'em best wel eens groter willen zien en waarom dan niet ineens in Showcase "Landschappen". Wedden dat ie goed ontvangen wordt ?!?
      Greetz, KAriboe
      Last edited by Ticor; 20 augustus 2008, 19:22.
      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
        Heu, 't is niet voor t'een of 't ander, maar jou voorbeeldfoto vind ik een pareltje. Ik zou 'em best wel eens groter willen zien en waarom dan niet ineens in Showcase "Landschappen". Wedden dat ie goed ontvangen wordt ?!?
        Greetz, KAriboe
        Ik was hier ook naar " het probleem " aan 't zoeken.
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
          Ik was hier ook naar " het probleem " aan 't zoeken.
          Zou het niet kunnen dat de voorbeeldfoto niet van de TS is, maar enkel als vb dienst doet?

Indien dit het geval is, dan zou deze achter een linkje moeten worden geplaats.

Maar inderdaad, knap beeld.
          Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
            Zou het niet kunnen dat de voorbeeldfoto niet van de TS is, maar enkel als vb dienst doet?

Indien dit het geval is, dan zou deze achter een linkje moeten worden geplaats.

Maar inderdaad, knap beeld.
            Taken at the Lexington Arboretum, Lexington, KY. Now one of the photos in flickr's home page rotation! Woot! Several people have asked how this photo was captured, so here goes: Canon 350D with their EF-S 10-22mm (much wideosity), camera hand-held (at arm's length, actually). I took several and this one was my favorite. Blogged at TripCart. Blogged at Digital Photography School.

there ya go, de site waar hij op staat, en ja hij is echt mooi, vind ik ook, daarom dat ik dan ook zo'n foto zou willen kunnen maken en mij afvraag hoe hij recht in het zonlicht heeft kunnen fotograferen? :P

Comment

Deze is met pola(denk ik)(voor de blauwe lucht ed) recht tegen de zon in.

100 iso 1/750 f10 -2/3EV 10mm D200 Sigma 10-20
              Maar meestal probeer ik de zon toch ergens achter te manouvreren of net buiten beeld, dat vind ik een beter resultaat geven.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
              X