Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flits

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• flits

Hallo iedereen ,
    Ik ben van plan om een nieuwe flitser aan te schaffen voor op een eos 40D.Ik heb al verschilende bekeken maar op den duur zou je het niet meer weten ,alle tips en raad van harte welkom.
    Wat vind je van de canon speedlite 430 EX II of 580 EXII
    Groetjes

Re: flits

Wat vind je van de Metz-58?

Alle de vernoemde flitsers worden aangeprezen, er zijn zelfs tevreden gebruikers van Sigma flitsers... Om maar te zeggen dat het wat af zal hangen van je verwachtingen en noden. Hoe hoger het richtgetal, hoe meer mogelijkheden je zal hebben ( de reden waarom ik voor het 58 type koos). Maar misschien beoog je wel andere zaken zoals draadloos aansturen van ander flitsers voor modelfotografie...

't Hangt zoals gewoonlijk af van je budget en verwachtingen...
    Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

bedankt voor je reactie ,ik had gedacht dat er meer mensen bepaalde ervaringen hadden met fliters ,dat is waarschijnlijk niet veel gebruikt te zien aan de tips
      hortanse

Comment

Ik gebruik de 580EXII en ben hier zeer tevreden van... niks op aan te merken..
        Ook al met de Metz gewerkt en ook uiterst tevreden... Deze zijn veruit de beste keuzes.. En ga je zeker niet in de luren mee gelegd worden.

De 430EXII is uiteraard ook een oplossing, vergelijk hem eens met de 580EXII en zie wat je nodig hebt, wat voor jou het beste uitkomt.

Greets
        S
        poof

Comment

Hallo, ik ben hier al maanden niet meer geweest maar ben nu eindelijk in het bezit van een Canon Speedlite 430 EX II.

De ingebouwde flitser in de Canon eos 400D is goed, maar bij weinig licht of 's avonds is deze niet krachtig genoeg.

Deze 430 EX II is dus een goeie hulp!

Het volgende waar voor ik nu ga sparen: Een zoomlens met een groter bereik dan de lens die in de kit zit bij de 400D.

Groeten

Mister Canon
          Mijn foto's maak ik met een Canon eos 400D body en de standaardlens 18-55 mm en de Speedlite 430 EX II

Comment

Kan een Metz 58 dan ook volledig geregeld worden via het menu van de 40D?
            Of kan dit enkel voor het Canon merk zelf ?

Ik twijfel nog tussen de 530 EXII (2e hands) en de Metz 58....
            Wat zou het verschil eigenlijk zijn tussen beiden om voor de ene te kiezen?

Comment

Working...
            X