Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goede aankoop?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• goede aankoop?

Hoi hoi.

Ik heb vandaag een Nikon D60 met daarbij een Nikkor 18-200 VRII lens.

Ik plan om op korte termijn een macro lens aan te schaffen (naar alle waarschijnlijkheid een Sigma 150mm HSM).

Nu, ik heb vandaag een statief, maar dat ding hoort eigenlijk niet eens zo te heten Zo'n dingetje van een 25-tal euro, ooit op kapaza gekocht. Deed dienst voor m'n oud compact toestelletje, maar m'n D60 met lens zet ik er liever niet op

Ik ben van plan om een monopod met balhoofd aan te schaffen, en had het volgende in gedachten:

Manfrotto 681B als poot en Manfrotto 486RC2 als balhoofd. Dat hoofdje kan tot 4 kg dragen en is met een quick release, iets wat ik wel handig acht.

Lijkt dit jullie een goede keuze?

Lens die ik in de toekomst nog wil aanschaffen is een Sigma 120-400 HSM ofwel 150-500 HSM, beide wegen minder dan 2 kg. Gezien ik maar een amateurtje ben, plan ik zeker niet om grotere/zwaardere lensen aan te schaffen dan bovenvermelde.

Alle opbouwende commentaar welkom

Mvg,
    Koen
    2xZ6, 1xD7500, glas, licht

Re: goede aankoop?

Maar er komt misschien weleens een zwaardere camera aan zo'n lens te zitten en dan moet je weer je statief upgraden.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Re: goede aankoop?

Persoonlijk vind ik balhoofd op een monopod niet handig.
      Manfrotto heeft een speciaal hoofd voor een monopod

Discover the best camera and video camera tripods, monopods and photography accessories from Manfrotto US. Fast delivery, order today!

Als je die macro en tele-lenzen ook wil aankopen , dan zou ik toch overwegen van een iets deftiger statief te kopen met een balhoofd. Ik zou de 486RC niet nemen omdat het ook speelgoed is maar een 488rc2

Neem steeds een statief/balhoofd met wat meer draagkracht, want die kg-aanduidingen zijn maar relatief. Die dingen moeten gewoon stevig en stabiel zijn.
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

Comment

Working...
      X