Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Polafilter met zonnekap

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Polafilter met zonnekap

Ben op zoek naar een polafilter voor op mijn Nikon 35mm 2.0 lenske. Ik heb deze zien staan: http://www.konijnenberg.be/product/1..._mrc_52_e.html
    Weet iemand of deze filter aan de voorkant schroefdraad heeft? Dan zou ik de zonnekap op de filter kunnen schroeven.

Bedankt,

Wim

Re: Polafilter met zonnekap

helemaal niemand??

Comment

B&W filters hebben schroefdraad vooraan. Best wel even testen of je geen vignettering krijgt als je de zonnekap opschroeft. Indien dit het geval is kun je even proberen of het met een "slim"-filter (een dunnere versie van B&W) op te lossen is.
      Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

Comment

Ik heb twee slim-filters (voor andere lenzen) maar die hebben geen schroefdraad aan de voorkant.

Comment

Inderdaad, de slim niet. De "gewone" (dikke :-) filters wel. Heb net even gekeken...
          Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

Comment

Op een DX is de combinatie zonnekap + filter geen enkel probleem, op FX wel testen en anders een ruimere zonnekap.
            Overigens vind ik die b+W filter wel erg duur, ik zou eentje 2e hands zoeken
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

Het is voor op een F100, FX dus, en met de originele HN-3 zonnekap. Iemand ervaring met zo een dikke filter op een 35mm 2.0 AFD lens?

Comment

Working...
              X