Bij de D80 kan je de flitswaarde vergrendelen. Ik doe dat via de FUNC-knop (kan ook anders). Mijn vraag is : hoe lang blijft de flitswaarde vergrendeld ? De enige indicatie die ik krijg is in de zoeker links onder. Zodra de flitser in standby gaat (wat bij mij na een seconde of 6 is) is de FV indicatie ook weg in de zoeker. Is dat de bedoeling ? Ik zou de tijd langer willen hebben, of is deze hard gekoppeld aan de flits (SB-800) standby tijd ? Je kan de FV wel vroeger opheffen door terug op de FV knop (in mijn geval dus de FUNC knop) te drukken.
Ik wil de FV vooral voor portretten gebruiken, omdat dan de voorflitsen niet meer gebruikt worden en de persoon dan niet geneigd is de ogen dicht te knijpen (wat echt gebeurt hoor).
Zijn er andere mogelijkheden om dit te bereiken (behalve waarschijnlijk in manual mode) ?
Ik wil de FV vooral voor portretten gebruiken, omdat dan de voorflitsen niet meer gebruikt worden en de persoon dan niet geneigd is de ogen dicht te knijpen (wat echt gebeurt hoor).
Zijn er andere mogelijkheden om dit te bereiken (behalve waarschijnlijk in manual mode) ?
Comment