Welk papier zou je gebruiken en hoeveel is de kostprijs hiervoor + eventueel waar is het goedkoopst?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Welk a3+ a3 papier voor canon printer pixma pro 9000?
Collapse
X
-
-
Re: Welk a3+ a3 papier voor canon printer pixma pro 9000?
Canon Photo Paper Pro (microporeus) geeft het beste resultaat en daarnaast kan je eventueel zoeken op Ebay: daar is er een verkoper die origineel HP glossy photopapier verkoopt tegen een zeer lage prijs (type eens de zoekwoorden: A3 fotoapapier). Deze duitse ebay-winkel kan dit fantastisch goed papier aanbieden omdat er een heel klein fabricagefout zit in het formaat: het is namelijk 3 mm smaller (dus 294 ipv 297 mm breed).
Dit mag de pret niet drukken, want de resultaten zijn fantastisch op mijn Canon i9950 A3+ printer (vergelijkbaar met jouw Canon Pro 9000, zelfde printkop en ook 8 inktpatronen). Ik heb dit papier ook eens uitgeprobeerd op een Epson R2400 printer met pigmentinkt bij een vriend van mij en het resultaat (Z/W-afdruk met K3 inktset) vind ik zelfs mooier dan Epson's eigen glanzend fotopapier. Het heeft ook minder last van bronzing. Als je die 3 mm minder niet erg vind, is dit papier zeer goed en ook nog eens heel goedkoop.Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8
Comment