Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

rugzak

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• rugzak

Mijn lowepro rugzak is te klein geworden . Heeft iemand een goede tip voor een rugzak (mag eigenlijk ook iets anders zijn). Ik moet er wel mijn camera in krijgen (D300 met grip + 80-200 2.8 erop + nog een paar lenzen (+ eventueel flits). Mag ook iets anders zijn dan lowepro...wel kwalitatief goed.

Alvast bedankt,
    JanMetDePet
    Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Re: rugzak

Misschien even vertellen wat je vorige model was.
    En nog wat lenzen kan 2 - 3 - 4 zijn.

Volgens mij moet een computrekker wel voldoen voor D300 met 80-200 2.8 een flitser, een standaardzoem, een 50mm of dergelijk, eventueel nog een macro tot 150mm en nog de nodige accesoires.
    Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Sorry, ik heb nu een orion trekker II .
      De lenzen die er minstens bij moeten kunnen is een tamron 28 75 2.8 en een tokina 12 -24 4.0

JanMetDePet

Comment

Gebruik zelf de slingshot aw200.

Zit D80+ grip, 18/200vr, 28/75 tamron, 50mm 1.8 en een sb-800 in.
        Geraken nipt in het hoofdcompartiment.
        Maar heb vooraan nog plaats voor m'n bokes en boven voor blikje drinken .

Zelf een beetje spijt dat ik niet voor de 300 ben gegaan want bij de volgende uitbreiding zal ik iets moeten thuislaten of nieuwe zak kopen .

Comment

Ik gebruik een Lowepro Computrekker AW... Ruime rugzak, met veel aanpasbare compartimenten... en all weather... vandaag nog ondervonden dat dit toch wel handig is als je plots door de regen wordt overvallen.

Heel mijn lenzenarsenaal kan ik er zonder problemen in meenemen...
          Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Hallo,

Ik heb zelf de lowepro slingshot AW300 en de tamrac expedition 7(5587). Deze laatste is erg comfortabel en biedt zeer veel plaats (70-200 lens/300mm lens, 17-70 lens, tussenringen en extender flash, statief,....
            Ik kan er ook urenmee lopen zonder rugpijn te krijgen. Mijn slingshot bezorgt me al rugpijn na 45 minuten....

grtz
            Canon EOS 5D II en III met wat glaswerk en prullaria

Comment

Denk ook eens aan Crumpler rugzakken
              Bevalt mij erg goed....
              ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Heb ook een Tamrac Expedition 7 en hierin kan toch wel een hoop:

40D+grip, 70-200 2.8, 50-500, 8, 50, 85, 16-35 en eventueel nog flitsen.

Mogelijkheid voor monopod of statief.
                Extra zakjes voor geheugen en batterijen.

En ook niet te vergeten de MAS (vooral de waterfleshouder ) en SAS uitbreidingsmogelijkheden.

Het harnas zit heel goed en zelfs met het bovenvernoemde gewicht is deze goed te dragen. Op vakantie toch al een paar tochten mee gedaan met een gewicht tussen de 6 à 10kg. Tot nu toe nog geen problemen gehad bij de luchtvaartondernemingen maar soms moet ik toch wringen om die in de bagageboxen te krijgen (en dan zit die goed vol ook).

Mvg

Steven
                1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Bedankt allemaal voor jullie reacties...het is uiteindelijk de KATA R-103 geworden. Niet de grootste (alles gaat er wel in) maar wel een zeer degelijke rugzak.

JanMetDePet

Comment

Working...
                  X