Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hama versus Nikon batterij

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hama versus Nikon batterij

Hoi,

ik zag onlangs een batterij van het mark hama die de Nikon el-e3 vervangt.
    Heeft hier iemand ervaring mee ?

Ik zou ze graag aankopen als back up batterij, voor als de nikon batterij plots leeg komt te staan. Ze is een stuk goedkoper dus ik neem aan dat er toch enkele verschillen moeten zijn.
    Nikon D90 + kitlens 18-105 mm f/3.5-5.6
    70-300 mm f/4-5.6 + 50mm f/1.4D AF
    35-70 mm f/2.8

Re: Hama versus Nikon batterij

Ik ken de Hama niet, maar ik heb 2 Chinese kloon accu's en die werken goed op een D200, maar niet op een D300.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Met hama ben ik niet vetrouwd

Ik heb de batterijgrip van hanhel met 2 extra batterijen, en die doen evenlang als de originele nikon batterij

Met vriendelijke groeten
      Joeri

Comment

Voor het geringe prijsverschil zou ik een originele Nikon aanschaffen hoor.

Heb een originele voor 38€ bijgekocht.
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

@ destn. Waar heb je die gekocht aan deze prijs?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom V Bekijk bericht
            @ destn. Waar heb je die gekocht aan deze prijs?
            Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nessler Bekijk bericht
              Hoi,

Ik zou ze graag aankopen als back up batterij, voor als de nikon batterij plots leeg komt te staan. Ze is een stuk goedkoper dus ik neem aan dat er toch enkele verschillen moeten zijn.

Je koopt best de originele batterijen om problemen te vermijden, ook al om garantieredenen.

Groetjes,
              Pol.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Heb zelfs een hama batterij als backup batterij en hij bevalt mij uitstekend.
                Ik zal eens opletten of er misschien een verschil is met het aantal opnames die er gemaakt kunnen worden met de " hama die de Nikon el-e3" hij is even zwaar allebei 1500mAh en 7.4V

ps. misschien wel een voordeel als je die baterij koopt hoef je hem niet eens eerst op te laden kan gelijk gebruikt worden.

vriendelijke groet,
                Jessey

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nessler Bekijk bericht
                  Hoi,

Ik zou van de niet-originele stukken blijven. Ik zelf heb een nikon kopie gehad (namaak vermoed ik: nikon behuizing zonder serienummer) die na 3 jaar zonder probleem te werken ... mijn kaarten corrumpeert (batterij -> vuilbak). Een vriend van mij heeft een batterij van een goedkoop merkt en zijn camera crasht soms.

Groeten,

C.

Comment

Working...
                  X