Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met de DawnTech Di-GPS Pro ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Iemand ervaring met de DawnTech Di-GPS Pro ?

Oorspronkelijk geplaatst door Domien TOS Bekijk bericht
    ik heb nu sinds enkele dagen de GNC-35.

Knap toestel,
    minpunten: lange kabel (heb ik vast gebonden in een lus), klitteband is slecht. Ik denk eraan om de gps op de flitsvoet vast te lijmen.

pluspunten: snelle opstarttijd (+- 30 seconden bij koude start, 5 seconden bij warme start), gps locaties van foto's zijn precies goed.

eindconclusie: het is een gadget, maar een hele leuke en handige bij phototagging
    Die lange kabel kan ook zo zijn voordelen hebben, je kan dan de GPS module via een stukje van die klitteband boven op je pet zetten, de wielrennerijfotografen klitten die op hun helm, zo voorkom je dat bij het fotograferen in portretstand je gps soms het noorden kwijtraakt.

Comment

Enkele weken heb ik di-gps Pro voor mijn D200 aangeschaft. Het toestelletje vindt heel snel de satelietdata die enkele meter ernaast durft te zitten.
      Ik ervaar als nadeel dat de D200 aangeeft dat hij geldige GPS-gegevens heeft, terwijl het de gegevens uit de cache van de ontvanger zijn. Het is belangrijk te wachten op het rood-groen knipperen van de led van de ontvanger. Hoewel de power-schakelaar toe laat de ontvanger mee uit te schakelen met de D200 heb ik toch de indruk dat hij de batterij leeg trekt. En tot slot gaat de batterij nu bij intensief gebruik slechts 2 dagen mee terwijl ik op vorige vakanties een ganse week met één batterij voort kon. Het is heel belangrijk een reserve batterij bij te hebben.
      Over het algemeen heb ik heel tevreden over de ontvanger en betreur ik de aanschaf niet.

Comment

Helaas krijg ik de verbinding met de PC m.b.v. glink V1.2 op mijn vista niet aan het werk. De software vindt de GPS niet. Heeft iemand een idee van een mogelijk probleem?
        Last edited by on_vier; 13 november 2009, 09:01.

Comment

Working...
        X