Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kan ik met deze combo werken?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kan ik met deze combo werken?

    Hoi,

    ik heb nu een Nikon D200 met een MB-D200. Dit weekend kom ik in het bezit van een Nikon AF-S 300mm f4.0. Nu heb ik als statief een Velbon Sherpa 600R met een draagvermogen van 4kg en een eigen gewicht van 2kg.

    Zal dit statief volstaan als je weet dat de lens 1.5kg weegt en mijn camera 1kg. Er komt ook nog een teleconverter bij...

    En dan vroeg ik me af welk stafiefhoofd geschikt is voor een telelens...is zo'n ding waar je je camera ook in vastmaakt (weet de naam niet) handig?


    Greetings
    "In photography everything is so ordinary; it takes a lot of looking before you learn to see the ordinary.”
    Nikon D3s - 24-70mm f2.8 - 105mm f2.8 Macro - SB800

  • #2
    Re: kan ik met deze combo werken?

    Als er geen voet op die lens zit, zeker de grip bam je camera afhalen, die is zo slap en MLU gebruiken.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: kan ik met deze combo werken?

      Als je MLU gebruikt moet je toch met een afstandsbediening werken toch? Geeft dat niet 2 maal een lichte trilling als je dat manueel gaat doen?

      Er zit een voet op de lens.
      "In photography everything is so ordinary; it takes a lot of looking before you learn to see the ordinary.”
      Nikon D3s - 24-70mm f2.8 - 105mm f2.8 Macro - SB800

      Comment


      • #4
        Re: kan ik met deze combo werken?

        Oorspronkelijk geplaatst door AtroX Bekijk bericht
        Als je MLU gebruikt moet je toch met een afstandsbediening werken toch? Geeft dat niet 2 maal een lichte trilling als je dat manueel gaat doen?

        Er zit een voet op de lens.
        Idd, maar je hebt ook spiegel voorontspannen.
        Dit icm de kortste timer doet het ook goed zonder afstandbediening.

        Greetz rich
        D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

        Comment


        • #5
          Re: kan ik met deze combo werken?

          €18 voor een ab kan toch wel af.....en het werkt nog veel makkelijker ook.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: kan ik met deze combo werken?

            Dat kan er wel af ja...moet ik dan enkel de ML-L3 kopen of komt er nog iets anders bij?

            Of moet ik kiezen voor een draadontspanner? Ik heb zo'n ding nog niet van dicht gezien.
            "In photography everything is so ordinary; it takes a lot of looking before you learn to see the ordinary.”
            Nikon D3s - 24-70mm f2.8 - 105mm f2.8 Macro - SB800

            Comment


            • #7
              Re: kan ik met deze combo werken?

              Oorspronkelijk geplaatst door AtroX Bekijk bericht
              Ik heb zo'n ding nog niet van dicht gezien.
              Hier één van dicht te zien, slecht €15.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment

              Working...
              X