Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Garantie troubles

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Garantie troubles

Heb mij een goede 3 weken geleden D80 pakketje aangekocht met glasen SB-800 + wat extra's en toch meer dan 1500 euro uitgegeven in niet te noemen winkel.

Nu merkte ik dat de flits regelmatig 1 of 2 keer miste maar was vol overtuigd dat dit aan mezelf lag omdat ik te snel achter elkaar afdrukte.

Toen ik een dikke week terug wat aan het shooten was merkte ik dat het achteruit ging.
    Hoorde hem regelmatig ploffen en flitste slecht 1 op +- 15 keer.
    Onmiddellijk naar de winkel gegaan in hoop op nieuwe omdat ik 2 dagen later op lang weekend vertrok. Maar moest toch naar Nikon voor checkup.

Nu een weekje later bel ik om te horen hoever het staat en kom ik teweten dat de procedure minstens tussen de 6 tot 8 weken duurt.

Ondanks ik redelijk geirriteerd ben ik een beetje opzoek naar een oplossing.
    Want indoor schieten met pop-up flits is niet echt een optie.

Wou in de toekomst misschien investeren in een flitssetje en die dan aansturen via de sb-800.
    Of enkele goedkopere flitsers als slave gebruiken.

Iemand een idee voor voorlopige goedkope oplossing???
    Last edited by Tjagga; 17 juli 2008, 20:33.

Re: Garantie troubles

huren?
    ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Klonk interesant maar heb even uitgerekend voor 6 weken dan kan ik beter een nieuwe kopen.

Is het trouwens mogelijk om via mijn D80 een flitsset zoals http://www.fotokonijnenberg.be/produ...t_ss-110f.html

te laten afgaan of moet dit met een master?

Comment

huren is geen optie dus.... lenen?
        Over de flits set die je noemt kan ik je niks zeggen, wellicht iemand anders hier?
        ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Op hun website http://www.benel.nl/product/2261/stu...er_ss110f.html staat "Ingebouwde slave" dus kun je die met je pop-up flash te gebruiken laten flitsen. Of met de synchronisatie-kabel die er normalerwijze bij moet zitten. Of met deze flashtrigger van Jinbei http://www.fotokonijnenberg.be/produ...l_trigger.html die "maar" € 33 kost en prima zijn werk doet! Zelf gebruik ik het vorig model om mijn Broncolor flitsinstallatie te sturen al een half jaar zonder enig probleem.
          Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjagga Bekijk bericht
            Heb mij een goede 3 weken geleden D80 pakketje aangekocht met glasen SB-800 + wat extra's en toch meer dan 1500 euro uitgegeven in niet te noemen winkel.

Nu merkte ik dat de flits regelmatig 1 of 2 keer miste maar was vol overtuigd dat dit aan mezelf lag omdat ik te snel achter elkaar afdrukte.

Toen ik een dikke week terug wat aan het shooten was merkte ik dat het achteruit ging.
            Hoorde hem regelmatig ploffen en flitste slecht 1 op +- 15 keer.
            Onmiddellijk naar de winkel gegaan in hoop op nieuwe omdat ik 2 dagen later op lang weekend vertrok. Maar moest toch naar Nikon voor checkup.

Nu een weekje later bel ik om te horen hoever het staat en kom ik teweten dat de procedure minstens tussen de 6 tot 8 weken duurt.

Ondanks ik redelijk geirriteerd ben ik een beetje opzoek naar een oplossing.
            Want indoor schieten met pop-up flits is niet echt een optie.

Wou in de toekomst misschien investeren in een flitssetje en die dan aansturen via de sb-800.
            Of enkele goedkopere flitsers als slave gebruiken.

Iemand een idee voor voorlopige goedkope oplossing???
            Lijk mij eerder op het gebruik van verkeerde batterijen.
            De plof is dat de flits volle kracht flitst en dan heeft hij natuurlijk een langer tijd nodig om terug op te laden.

Gebruik best NiMH oplaadbare batterijen die kunnen snel stroom afgeven.
            Bij het gebruik van Alkaline batterijen duurt het langer en gaat de stroomvoorziening snel achteruit.

Wanneer je flitst moet je steeds even kijken of de flits terug opgeladen is alvorens een volgende foto te maken hé
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Goedkope oplossing? Er staat een SB-800 te koop onder 'aangeboden': http://forum.belgiumdigital.com/f11/...00-222031.html
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

gewoon een andere eisen bij die niet met name genoemde winkel.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  gewoon een andere eisen bij die niet met name genoemde winkel.
                  grt,bouk.
                  Heb m'n beklag al gedaan maar na meer dan 1 week zouden ze nietmeer mogen omruilen en moet het gerepareerd worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                    Lijk mij eerder op het gebruik van verkeerde batterijen.
                    De plof is dat de flits volle kracht flitst en dan heeft hij natuurlijk een langer tijd nodig om terug op te laden.

Gebruik best NiMH oplaadbare batterijen die kunnen snel stroom afgeven.
                    Bij het gebruik van Alkaline batterijen duurt het langer en gaat de stroomvoorziening snel achteruit.

Wanneer je flitst moet je steeds even kijken of de flits terug opgeladen is alvorens een volgende foto te maken hé

Gebruik ook oplaadbare Nimh baterijen.
                    En toen hij plofte flitste er helemal niets.

Comment

Heb m'n beklag al gedaan maar na meer dan 1 week zouden ze nietmeer mogen omruilen en moet het gerepareerd worden.
                      onzin hoor, ga maar eens Google op garantie.
                      beetje taaie kost, maar de moeite waard.
                      er staat oa, dat de consument de keuze wordt gelaten, om het product te laten repareren of te laten vervangen door een ander.
                      grt,bouk.

Comment

er staat oa, dat de consument de keuze wordt gelaten, om het product te laten repareren of te laten vervangen door een ander.
                        grt,bouk.

Hey Bouk,

Je hebt hier gelijk en ongelijk.
                        Heb het idd opgezocht en binnen een periode van 2 maanden zou je als consument de keuze moeten krijgen op kosteloze herstelling of vervanging van nieuw of de koop ontdaan maken.

Maar probeer dit mar eens met een wagen van 1 maand oud.
                        Ze zullen je nooit een nieuwe geven wat er ook aan mankeerd.
                        Ken nml. een persoon die dit eiste maar die heeft meer dan een jaar geprocedeerd en toch verloren.
                        Wel elke keer herstelling maar er blijf vanalles stukgaan.

Door dat ik hier op hete kolen zit ben ik wel geneigd om naar de winkel te gaan en dit te eisen.
                        Maar als ze bij hun eerste standpunt blijven, en daar twijfel ik bijna niet aan.
                        Welke keuze heb ik dan?
                        Procederen via testaankoop?
                        Maar dan spreken we over een veel langere periode dan de herstelling zou duren en gat het me meer kosten dan dat ik nu gewoon een nieuwe koop en 8 weken wacht op m'n herstelling.

Het is dus helaas zo simpel nog niet denk ik.
                        Hoewel je in theorie volledig gelijk hebt.

Vriendelijke Groeten

Comment

grt,bouk.
                          Ik denk niet dat dit geldt in België ? Of wel ? Er zijn zo goed als geen winkels die dit doen. Hoeveel je ook zaagt en klaagt.
                          mijn website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
                            Ik denk niet dat dit geldt in België ? Of wel ? Er zijn zo goed als geen winkels die dit doen. Hoeveel je ook zaagt en klaagt.
                            juist opgezocht onder garantie in België hoor.
                            als je laat blijken dat je een beetje juridisch onderlegd bent, (ook al heb je het een en andere maar net opgezocht,) krijg je het vaak eerdere voor elkaar, dan maar ja en amen te knikken tegen zo,n verkoper.
                            bij mij al meerdere gelukt, maar nooit met een auto hoor.
                            grt,bouk.
                            Last edited by bouk; 18 juli 2008, 18:52.

Comment

Maar probeer dit mar eens met een wagen van 1 maand oud.
                              Ze zullen je nooit een nieuwe geven wat er ook aan mankeerd.
                              Ken nml. een persoon die dit eiste maar die heeft meer dan een jaar geprocedeerd en toch verloren.
                              Wel elke keer herstelling maar er blijf vanalles stukgaan.
                              Ik ken iemand die ooit een nieuwe Mercedes gekregen heeft nadat hij héél veel problemen had met zijn "maandagmorgen-Mercedes".
                              De nieuwe "vervangwagen" (zelfde type) ging ook geregeld stuk, en die heeft hij kort daarna ingeruild voor een wagen van een ander merk...

Maar het is inderdaad niet gemakkelijk om een defect toestel te laten vervangen als het al iets ouder is.

Tegenwoordig worden de meeste kleine apparaten half de wereld rondgestuurd voor een reparatie, daarom gaat dat allemaal zo verschrikkelijk traag. En als dat dan net een toestel is dat je niet kan missen, dan heb je inderdaad een probleem.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

Comment

Working...
                              X